En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

 

ARRRGHHHH!..

 

Nei-og-nei-og-nei-og-NEEEEIIIII!! Hva er det her for no’ elendighet!??
– Kriseelendighet er hva det er!
Rett og slett kriseelendig!..
22 plass, og horrible besøkstall, er sånt som får en stakkars nevrotisk, borderline narsissistisk bloggers krisemaksimering til å gå fullstendig ut av kontroll! Nå kommer alt til å gå til helvete! i mitt hode.. Vissheten om at absolutt alle utgivelser på planeten har dager med dårlige leser- og/eller seertall, har ingen verdens innvirkning på den krisealarmen som skraller i vei på uante styrker i toppetasjen på dette sorgens kapittel av en bloggdag. Gårsdagen er passé, og morgendagen??
Vel.. Jeg kan bare legge kortene på bordet hva min karaktersvakhet angår, og erkjenne det åpenbare; Jeg er ikke av denne insta-positive typen som ikke ser annet enn muligheter og bedre tider. – Om noe, så må jeg vel snarere kunne defineres som en insta-negativ, da det i mine øyne, faktisk er så at uansett hvor ille det er, så kan det alltid bli enda verre!..

 

Her får nød og elendighet, krig og fattigdom være nød og elendighet, krig og fattigdom! For her har vi nemlig en lettere nevrotisk blogger med dårlige besøkstall siste døgn, så her er intet rom for trivialiteter, det skal være ‘Snickers & Twist’!

Og når en i tillegg kan legge til panikk grunnet en deadline for ferdigstilling av prosjekt hva den nødlidende bloggers andre virke angår, da snakker vi virkelig krisekår med stor ‘K’!  Den eneste muligheten jeg kan se her jeg nå sitter i den irrasjonelle panikkens skruestikke av et grep, er at dette innlegget vil fremstå så forbannet navlebeskuende,  narsissistisk og generelt lite sympatisk at det kan trigge ‘trollene’ på Kvinneguiden til å forbarme seg over meg med en post eller to dedikert til et sånn passelig utført karakterdrap i en eller annen tråd! At jeg skal bli beæret med en tråd i mitt navn, vil være å tro på julenissen når en har vært dum nok til å avsløre at en gir fllatt faen, og dermed ikke er ødeleggelsesbart materiale, men et par linjer omhandlende manglende intelligens og perspektiv på verden, kan da ikke være for mye å be om!? – Hvilket jo vitterlig sier sitt, og mer enn som så!..

Nei, her er det ikke annet å gjøre enn å la seg sylte ned i egen navlebeskuende elendighet og håpe på det miraklet en ikke tror på..

*Åh, akk og ve..*

9 kommentarer
    1. Nah, vil du se muligheter, eller vil du ikke? Trøsten når alt går skjærings, er at det kan bli enda verre!!!… Neida! Mirakler har skjedd før! 😉

      1. *hehe*
        Nå skal det sies at jeg gjerne drar på litt ekstra mht til disse refleksjonene i hht listeplasseringer og sidevisn. for å få frem det mind-settet som råder hos oss bloggerne når vi befinner oss i denne blogger-boblen som vi gjerne gjør i det vi logger inn på morgenen og/eller sjekker besøkstall i løpet av dagen i dette konseptet her *hehe*
        Men samtidig er det heller ikke dratt så langt at det blir usant, da jeg faktisk ER slik at jeg krisemaksimerer på dager med dårligere resultat enn normalt (dette gjelder alle produktive områder i livet), liksom jeg så visst får en i overkant muggen reaksjon på plasseringer under pari og omvendt, osv. Men gudsjelov, så er i det minste perspektivet såpass på stell at jeg evner å se at en 22 plass for Henriksen på dagens liste ikke kvalifiserer til å fronte dagens nyheter sammen med nasjonens øvrige kriserammede *hehe*

        1. Jeg skjønte det! – At du har humor og selvinnsikt! Måtte bare terge litt, hihi 😉 Men har allerede oppdaget at det er noe spesielt med denne bloggerboblen, ja. Skjønner ikke helt hva som gjør at man får den ene eller den andre plasseringen, men det har sikkert mer med antall treff og tidligere plasseringer (interesse) å gjøre enn generell skrivekunnskap? Og 22. plass er jo fantabulastisk bra!

          1. For å si det sånn:..
            Hadde noen gitt meg ei krystallkule i det vi gikk inn i dette året hvor jeg fikk se meg selv øse ut all verdens misnøye, frustrasjon & tenners gnissel over en 22 plass på blogglisten, og dette på toppen av alt etter kun å ha utkommet med ett innlegg, 3/4 år inn i fremtiden, ville jeg umiddelbart utelukket at dette kunne ha rot i virkeligheten. Jeg hadde på det tidspunktet tross alt brukt nesten 3 år på å kunne bli blant de topp 50 på en god dag, og tanken på å i det hele tatt kunne oppnå en 22 plass innen årets utløp ville fortonet seg som ren utopi..
            Det jeg imidlertid IKKE så komme den gang, var at jeg skulle bli to massive løft i form av anbefalinger/fremsnakk til del i hhv april og juli der jeg først får satt meg til rette på ‘bildeplass’, – altså topp 40, før jeg så tas derifra og dit hvor det nå er snakk om å være stabil innenfor de topp 20 på en normal bloggdag.
            Så dagens målestokk er altså satt etter en standard som ikke strekker seg lengre tilbake enn til i sommer! Men det merkelige er hvor forbannet fort det skulle vise seg, iallfall for meg, å adapte inntil en ny standard, til tross for dennes tilsynelatende uoppnåelighet for kort tid tilbake.. For mens normen jo er at minneverdige hendelser bestandig ender opp med å føles nærmere i tid enn de faktisk er, og derav at tiden gjerne går så alt for fort, så har det motsatte vist seg å være tilfellet hva angår løftet opp til dagens nivå på bloggfronten. For dette løftet som brått fikk meg opp hit føles nemlig som en evighet siden kontra hva det i realiteten er! – Noe som ikke minst har ført til noen durabelige ‘hjernekollisjoner’ i det jeg trekker frem et minne som seg hør og bør føltes som skjedde i går, for så å se dette i sammenheng med ståa på bloggfronten i det aktuelle tidsrommet *haha*

            1. Ah, nå skjønner jeg bedre. Greit å få et historisk perspektiv på det. Man tilpasser seg nok nye (og bedre) standarder raskt, ja, ut fra fremgang og måloppnåelser. Jeg er ikke kjent med hvilke hjernekollisjoner du ble utsatt for, men det var garantert traumatisk, etter reaksjonen din å dømme. Da er det bra om du har opparbeidet deg en tykkhudet gå-videre-vilje, noe jeg tror du innehar. Og vilje og motivasjon er det som driver oss. 🙂

              Dette med “bildeplass” er nok viktig. Merker selv at jeg er mer tilbøyelig til å titte innom bloggene på topp 40, selv om det er mange spennende bloggere som skriver knakende godt lenger nede også, der jeg bor. 😀

      1. Ja, får jo håpe det blir litt sving på sakene når jeg er sånn noenlunde tilbake i normalt gjenge igjen, iallfall!
        I morgen blir det iallfall ikke rare greine, da nesten hele dagen har gått med på å jobbe på spreng for å få ferdigstilt den menyen i restauranten.. Men nå er det i det minste klart for levering! Selvsagt kommer det til å bli noen justeringer som må fikses hist og her, men det blir jo allikevel noe helt annet enn det som blir utkommet av at sjefen din kommer trekkende med endringer i forhold til fjorårsmenyen som tilsier at mesteparten må gjøres fra scratch på fredag.. – For så å toppe scenariet med at vi bør få de ut tidligere enn i fjor, så den må iallfall være ferdig FØR neste helg! – Kan du klare det til onsdag, tror du??
        – Jeg fikk nå i det minste dratt det ut halvannet døgn, men det var unektelig i overkant liten tid, -og spesielt når jeg er dum nok til å begynne å jabbe om forsideendringer i hht at logoen bør samsvare med den ordinære selv også *haha*

    2. Når du først er innom denne plassen igjen…Burde du ikke vurdere, å gjøre noe med den møllkule lukten+Børste litt støv a 70 talls møblene dine,her inne. Jeg vet du sa retro er inn..Men synes du ikke, du tar det litt vel langt med alt dette*host*host*støvet?? Mener de hadde både hushjelp +støvsuger på 70 tallet azz ;oP

      1. Jo.. Jeg benekter jo ikke at du har et poeng..
        – Men samtidig må jeg få sagt at dette med å produsere kult, interessant og generelt høyst lesbart materiale overhodet ikke har med fysisk alder å gjøre, men den mentale!.. Eksempelvis, så tør jeg påstå at det finnes ikke noe råere enn en frittenkende på 70+ som innehar en 17 årings galskap kombinert med seniorenes livserfaring og tyngde som i form av et friskt og uparfymert nordnorsk språkbruk tar for seg menneskehetens idioti!.. Samtidig, så er verden full av 20-somethings som er kjedeligere enn å beskue en malingsflekk tørke..
        I så måte, så ser jeg jo så absolutt at det fremdeles må sies å være en underrepresentasjon av verbal slagkraft blant de som normalt befinner seg blant topp 20.. Det er jo kun ‘Bunny’ og meg, når jeg tenker meg om.. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg