En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

1+1=2 steg nærmere sjelefreden..

 

Ja, da var den andre GRYXEN-utnevnelsen vel overstått! – Og med denne prisen i havn, er jeg et godt steg nærmere den søte juletids sjelefred, i det dette er den andre store Vixen-blemmen hvis utløpt irritasjon har stått stanfast på fresenivå siden nominasjonsutvelgelsen! Når det så heller ikke er noe å utsette på dagens topplisteplassering, hvilket kun er en ubetydelig plass ned fra gårsdagens, så kan en da så visst ikke klage!

Men når det er sagt.. For potensielt åndsfriske lesere, så skriker det vel ikke akkurat ‘julefred’ av den.. ehh.. – antydningen til langsinthet som fremkommer av dette med en uforminsket irritasjon i måneder til ende over et par forbigåelser begått av en idiotpris som ikke engang har rammet meg selv. Når sant skal sies, tror jeg faktisk jeg kunne ha tenkt i de baner selv, dersom jeg ikke hadde hatt førstehånds kjennskap til langsinnets velsignelser! (-Uten at jeg på noen måte skal påberope meg å være ved mine fulle fem av den grunn).

 

 

For hva de færreste er seg bevisst, er nemlig alt det unødvendige sinnet og raseriet en blir spart for ved å være langsint!

Altså.. Logikken er som følger; Det er jo bestandig en grunn til at en blir irritert, sint, provosert, etc, ikke sant! – Og dette gjelder like fullt for et oppfarende sinne som glir over og forsvinner ut i intet i løpet av kort tid, som for en ulmende harme som blir liggende i et slags ‘stand-by’ og syde like under overflaten som lavaen under jordskorpen i forkant av et vulkanutbrudd. Her blir den liggende i all sin ustabile eksplosjonsfare, klar til å bryte løs i full fistel så snart den får akkurat den lille triggeren som skal til.. Den langsintes eksplosjon vil dermed ikke bli sløst bort der den ikke får rammet annet enn sånt som husveggen, stuebordet, eller en snøklump, for den saks skyld! I stedet vil den spares til det øyeblikket det fører til noe konstruktivt i hht å rette opp i den provokasjon/urett som lå til grunn for den respektive harme!

Nå kener jeg på ingen måte å si at jeg ikke også er i besittelse av et viss bråsinne, men her skal det imidlertid sies at jeg tilsynelatende tilhører et mindretall som innehar en, om jeg får si det selv, forbløffende evne til å forme et langsinne ut av et kortsinne i de tilfeller der et slikt ikke fører frem.. Kort fortalt, så sløser jeg ikke med min velrettede harme, i det denne blir besørget ivaretatt inntil gjennomførbar grad av gjenopprettelse gar skjedd fyllest!..

 

 

Om dette lyder noe spesielt, så skal det etter sigende være grunnet i solsystemets himmellegemers plassering i forhold til hverandre i det jeg så dagens lys. For i følge de som av grunner som jeg må innrømme har gått meg hus forbi anser denne plasseringens innflytelse på den personligheten, som fra dette øyeblikket skulle begynne å formes inntil dagens Gry, for vitenskap, så er forklaringen på denne edle temperamentskunst at jeg er en vær som innehar en såkalt accendent som visstnok skal være en skorpion. – Og dette skal slettes ikke være noe småtteri! For med fødselstilhørighet blant det mest oppfarende og grinete av samtlige konstellasjoner, altså væren, så har man altså vitterlig lagt listen, for å si det sånn. (- Hvilket dyrs urimelige hissighet, angrepslyst og irrasjonelle hang til å stange det som måtte komme i nærheten av innhegningen de befinner seg jeg faktisk i aller høyeste grad kan bekrefte). 

Dernest så skal denne skorpionen komme inn med sin tverrhet og vendettainnrettede langsinthet, kombinert med et fullstendig faen-givende i flokkens gjøren og laden, med en ditto smått cocky/lettere arrogant respektløshet ovenfor den nevnte flokkens politiske korrekte rammer..

 

 

Jeg kan jo ikke annet si enn at denne beskrivelsen av hva som selv i mitt tilfelle må sies å være blant de mest sære av særpreg som ble gitt kun i form av en oppramsing av hva som avstedkom fra denne vær/skorpion-kombinasjonen jeg ble født under, var urovekkende spot-on!.. For det finnes jo ikke det minste av håndfaste vitenskapelig anerkjente kjensgjerninger og bevis som støtter opp om dette med at posisjonen som innehas av våre nærmeste naboer hva himmellegemer angår spiller inn på et nyfødt menneskebarns personlighetsutvikling! – Men like fullt, så er jo dette her vitterlig for drøyt til å kunne avfeies som tilfeldig sånn helt uten videre! Så hva faen dette her skal bety, det kan iallfall ikke jeg svare på!

 

 

2 kommentarer
      1. *hehe*
        En kommer jo vitterlig ikke utenom at denne ankomsten med ett bein i hvert av de to tverreste, særeste, iltre og høylytte partymenneskene dette Zodiac-systemet har å by på (eventuelt) forklarer en god del m.h.t de merkverdigheter som følger min person 😀 😀 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg