En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er altså å gi et usensurert innblikk i en bloggers borderline narsissistiske  mind-set på sitt mest navlebeskuende.. 

 

Bloggverdenens gjengangere!

 

Atter en bekjennelse hvor mine egne data på ‘blogghimmelen’ tilsynelatende er uten nevneverdige endringer fra de foregående bekjennelser. Jeg har unektelig klart å stabilisere meg i dette sjiktet, hvor jeg stort sett plasserer et sted mellom 12 og 18 plass på topplisten.

 

Utsnitt fra dagens toppliste hos blogg.no

 

MEN.. I mitt tilfelle, liksom i de fleste andres, så forutsetter disse plasseringene at det faktisk har blitt blogget dagen i forkant! En eneste dag uten blogging, og jeg er i fritt fall! – Liksom atter igjen var tilfellet tidligere denne uken da det var et par dager hvor bloggen måtte legges på is..
Men, som jeg har vært inne på tidligere, så er det enkelte av de gamle ‘rosa’ storheter som dropper innom med et innlegg dann og vann, med den følge at de nærmest tatoverer seg fast blant de topp 20 i månedsvis! Og blant disse igjen, er ‘Stina’ helt ekstrem.. Som ‘Bunny’en nevnte i går, har jo vi undres over dette fenomenet i lengre tid, men i og med vi tross alt har oppgaven å vekke et helt folk fra transetilstanden, så har vi dessverre aldri fått anledning til å komme til bunns i mysteriet med de ikke-bloggende topp-bloggere.

 

 

Nå skulle det i midlertid til alt hell vise seg at det heller ikke blir nødvendig, for så lenge vi har en ‘Vibbedille’ i blant oss, så er i praksis problemet løst! – Ikke la deg lure at de tilsynelatende troskyldige image med søte strikketing og fancy armbånd, for innimellom disse perler og masker, så befinner det seg nemlig ei dame med bein i nesa så det holder! – For ikke snakke om en mesterdetektiv når det kommer til å nøste opp i shady adferd rundt om!

Svaret på gåten, er intet ringere enn at de linker til sine gamle innlegg (eventuelt etter å ha foretatt de nødvendige modifikasjoner i hht tid og sted) left, right & center! – Og brått så har de på sett og vis aldri sluttet å blogge i det hele tatt! – Riktig så snedig, dette her! – Og slettes ikke noe de kan ‘tas’ for! Besøkstallene deres er jo vitterlig reelle klikk, og ikke noe elektronisk manipulasjon er involvert, what so ever.

Men når det er sagt, så vil jeg vel ikke bli overrasket om de fleste av dere ville foretrukket ‘levende’, aktive blogger på listen, snarere enn blogger hvor siste autentiske innlegg var datert flerfoldige måneder tilbake! I nevnte Stinas tilfelle, har det faktisk gått så langt at det bikker året i neste måned en gang!

 

 

Tro det eller ei, men det er faktisk langt enklere å få til dette enn man skulle tro! Først og fremst, så anbefaller jeg å ta en titt på datoen for siste innlegg. Er dette mer enn en måned eller to tilbake, så dropp den respektive bloggen, og klikk deg inn på en av de andre i stedet. – Her skal også nevnes at det faktisk ikke lenger er slik at det er noen kvalitetsforskjell på de bloggene som ligger på topp 100 -listen slik det til en viss grad var tidligere. Blogg.no kjører nemlig beinhardt på kvalitetskravene i hht hvem de velger å ta inn i stallen, slik at det bare blir et spørsmål om interesse!

Klikk på oss aktive og levende blogger, så skal du se de levende kjapt vil erobre hele listen også!

Avslutningsvis, vil jeg gratulere Kari Engesvik med første topp 20 plassering! – Way to go – blogg!

 

10 kommentarer
    1. Fint innlegg, godt å se deg på plass igjen der du tilhører, og moro å se Kari på topp 20 🎉 Jeg opplevde en tur innom plass 22 her om dagen

      Ha en fin kveld❤

    2. Ja, viktig med “levende” bloggere 🙂 Aktive blogger. Synd de som ikke har blogget på et år får henge igjen på bloggen. De mente i starten at de skulle fjernes, ikke overføres osv… Men det er visst ikke sånn nå? Du er LIMT fast der oppe du også 😀 Og at du må blogge for å være der er jo egentlig bra 😀 Det er jo blogge vi vil, er det ikke? 😀 Ha en super dag. Jeg drev med litt forklaring til Linda Sakseide her om dagen da hun etterlyste deg, og forklarte hvorfor du blir borte innimellom 😀

      1. Enig. Det er noe med det å få lønn etter innsats oppe i dette her som gjør at det faktisk ville føles litt sånn feil om jeg skulle plassere uforholdsmessig høyt i forhold til hva som er blitt produsert.. 😉

    3. Så enig med deg. Vi bør jo blogge for å kunne være på lista. Jeg detter fort ned, men er jo fersk her nå, nog veldig fornøyd en dag jeg var på 46 plass 😁😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg