En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

 

Jøsses!.. 

I dag må jeg absolutt si bloggdagen har startet bedre enn forventet! Nå innebærer riktignok dagens 13 plass et aldri så lite nedrykk i fra gårsdagens 12 plass, men med tanke på gårsdagens labre produktivitet kontra dagen før, er jeg vel så fornøyd med dagens plassering som jeg var i går..

 

Utsnitt av dagens toppliste hos Blogg.no.

 

Til tross for dagens heldige utkomme i form at jeg har klart å klore meg fast i samme sjikt ved hjelp av den foregående dagens meritter, så er det derimot ingenting som tilsier at jeg kan tillate meg å foreta den minste lille hvil på mine laubær!  For mens enkelte fint kan avstå fra å blogge i både dager, uker, og i de mest ekstreme tilfeller, måneder uten så mye som å ramle under topp 20, -og langt mindre under topp 40, så vil en eneste dags uteblivelse fra min side sende meg i fritt fall nedover den listen pronto! – To dagers uteblivelse, så er jeg heldig om jeg i det hele tatt er å finne blant plattformens 100 mest leste blogger den påføgende dagen!!

Her har man vel det som skiller de som er godt etablert i dette toppsjiktets øvre gemakker kontra oss som så absolutt er for en nykommer å regne i nevnte toppsjiktets hakket lavere gemakker. – Og det kan jo ikke benektes at jeg, i likhet med mine tilsvarende upriviligerte medbloggere tidvis kan oppleve sånt som dette urettferdig.. Men for min del, så er jeg meg det bevisst, for det rettmessige ved denne følelsen av urettferdighet er jo så som så..

 

I særdeles hyggelig selskap med min ‘blogger in crime’, aka Bunnytrash, (- Lettere bedugget, men like fullt aldeles nydelige..) 😛

 

Visstnok så er det et lite knippe bloggere som kan hvile på gamle laubær i dagevis uten å rikke seg så mye som en plass nedover på listen, og i verste fall kun et par plasser på ei uke til ende uten et eneste innlegg, mens vi andre må kjempe for våre posisjoner hver eneste dag.. Jeg må jo ærlig innrømme å ha kjent misunnelsen stikke i brystet med et anslått hjerteinfarkts styrke når jeg sitter der med skrivesperre, dundrende hodepine og vissheten om at jeg er pokka nødt til å komme opp med et emne som antas å kunne fenge! Og når vi i tillegg tar min hang til krisemaksimering med i betraktningen, hvilket innebærer et mindset som tilsier at alternativet vil være at alt jeg har bygget opp går lukt til helvete, så skulle vel det gi et greit bilde av situasjonen..

Men på den annen side, så glimter jeg også til med øyeblikk hvor jeg ser nøkternt, analytisk og riktig så saklig på situasjonen. – Det er definitivt dette mindsettets vurderinger som er verdt å merke seg, og ikke minst la seg styre av, og i følge disse gjestevisitter av en fornuftens stemme, så ønsker jeg faktisk ikke noen mulighet til å kunne hvile på de nevnte lauvbær! For i denne muligheten, ligger det jo unektelig en selvfølge i å plassere i Blogg.no’s øvre sjikt! – Det er ikke noe stort og ærefullt over det lenger, og det vil jeg at det skal være! Jeg vil ikke miste det å kunne åpne hjemmesiden for å få belønningen etter en super bloggdag i form av et betydelig spensthopp oppover blogglisten!

 

 

Ei heller ser jeg vel den store verdien i et gitt antall sidevisninger som i bunn og grunn kun består av skuffede lesere som bare klikker inn- for så å klikke seg rett ut igjen i det det ikke er utkommet noe nytt denne dagen heller.. For oss andre, så består størstedelen av dette angitte besøkstall faktisk av folk som har klikket seg inn på et innlegg de er genuint interessert i å lese. – Og for meg som styres av dette behovet for å bli hørt, er jo nettopp dette selve hensikten med bloggen! Denne gruppen, i tillegg til at det tross alt har landet et lite knippe faste lesere også hos meg, utgjør altså det tallet som følger mine plasseringer. – Om så da skal være at det fremdeles er et par stykker hvis antall ‘u-svinger’ (altså at det klikkes rett ut igjen) overgår det antall som jeg måtte stå oppført med, så har iallfall hver eneste en som gjemmer seg bak mitt tall fått med seg noe på veien videre! – Og det er nettopp DETTE, og dette alene som gir disse besøkstallene med ditto listeplasseringer relevans og mening!

 

 

22 kommentarer
    1. Jeg ramler ihvertfall ut av lista kjapt etter et par dager borte fra blogg 🤦‍♀️
      Men jeg er glad jeg er innenfor 100 som regel, uken som gikk har jo faktisk gitt 2 dager på topp 40, i dag på 41 👀👀👀👀

      1. Du er på fram-marsj du nå, ass!
        Det nye kveldskonseptet er genialt, og er trolig til å bli det flaggskipet som bærer bloggen fremover!

        PS: Et genialt tips som ble meg fortalt av Kokken, er å linke til relevante innlegg du har gjort tidligere i innleggene dine. Greia er at de klikkene som blir foretatt inne i bloggen teller (det ante jo ikke jeg før Asbjørn fortalte meg det) Og hva det nye konseptet angår så kan du hver dag skvise inn en link til gårsdagens bildeserie, med det utkommet at folk vil klikke seg bakover. 😜🤩

        1. Ja det har jeg gjort noen ganger 😊 Jeg tror kanskje noen som er på saken min var inne å kikket her om dagen for plutselig så var det 87 lesere samtidig og det er jo IKKE hverdagskost for å si det sånn. Fra 11-12 ish på dagen var det fullt kjør med noen merkelige linker (altså ikke så jeg kunne se hvilke innlegg som ble sett på) 🤷‍♀️

          Veldig glad for tips og det er koselig med bildeserien, det tipset likte jeg og er takknemlig for 🙏

          Det jeg merker nå er at jeg nesten har fler innom daglig enn når jeg delte overalt, det er jo knallbra. Var redd alle kom til å forsvinne 👋👋👋

          1. Oii! Det er så absolutt ikke et normalt antall, nei!!
            For mitt vedkommende, så er det sjelden flere enn 5-6 inne samtidig!.. Eneste gangen jeg har vært borti slike tall, var da Asbjørn gjorde et innlegg/anbefaling etter å ha blitt parodiert! Og siden hans parodi var knyttet opp i mot Christine sin, i tillegg til at det ble harselert med disse nettrollene hans, så føyk jo både følgere og troll i skytteltrafikk mellom de to!
            Men når det er sagt, så har den parodien din etter alt å dømme hatt et ganske sykt antall klikk! For når JEG merket en økning utover normen da jeg lanserte ditt og BforB’s bidrag fortløpende, så MÅ det jo ha vært tidspunkt med en temmelig høy aktivitet på bloggen din! Du lanserte jo ditt først, så det lå jo ute og høstet direkteklikk når det også ble innkludert i mine bekjennelser, slik at det også ble klikk herfra.. Så en skal faktsk ikke se bort i fra at det faktisk er reelt, for dette skjedde vel faktisk i det nevnte tidsrommet.. 🙂

            1. Takket være både min og din lansering av det innlegget så ble det helt klart flere som var innom, det merket jeg godt. Det hjalp meg til en 37 plass og det er jo fantastisk 🙏 Dette med 87 lesere var formiddagen den 28 sept. Jeg har ikke spekulert i hvorfor det skjedde, konkluderte med at det var egmont/facebook som sjekket opp i feilen, for det var totalt unormalt i mine kanaler for å si det sånn. Noe rart var det ihvertfall.

              Men det skal sies, 5 bilder serien hjelper godt 🙏❤

              Var det reelt så er det jo utrolig, moro var det ihvertfall 😊😊

              Uansett, veldig takknemlig for drahjelp i alle ender Gry ❤

    2. Jeg blogger jo ikke i uka nå, så da er det RETT ut omtrent. Men kommer fort inn på topp 100 igjen, hvis jeg blogger. OG hvis jeg er FLINK blogger fra fredag av, så er jeg innafor topp 40 mange ganger. Moro det 🙂 Utrolig fint det nederste bilde. Liker sånne som “greier” som speiler seg 🙂

      1. Her er jo jeg gjerne helt bakvendt, i og med det meste av jobbing foregår på helg og kveld *haha*. Så når jeg ikke får utkommet med mer enn et spalteinnlegg eller uteblir helt, så faller disse dagene som regel når vanlige folk har fri *haha*.
        Når jeg f.eks begynner ganske tidlig på ettermiddagen sånn som i dag, altså ved 14-15 tiden for så å være hjemme rundt kl 22, så strander hele opplegget med formiddagsspalten. Men de dagene jeg begynner kl 16 derimot, så rekker jeg som regel et innlegg til før jeg drar. Den timen der, har faktisk latterlig mye å si hva bloggen angår *hehe* 😀 😉

    3. Du er en super blogger som snart er fast på topp 10 tenker jeg! Du og kameraten din 🙂 holdt på si snuppen jeg, men det er jo han andre…. 🙂

      1. Aww.. Takker så mye! 😀
        – Nå skal det jo sies at jeg både ble kjent- og venn med Snuppen også! Han syntes bare ikke, fordi-han tross alt var i selskap med TO bloggere, -samtidig! Jeg mener.. Da er det vel i grunnen gitt hvilke tryner som presser seg frem med en gang det væres en kamerainnretning *hahaha*

    4. Du og Bunny er i grunnen litt like, selvom dere er forskjellige. Man vet aldri hva dere vil skrive om! Plutselig så bare smeller dere til med et eller annet så håret står rett opp her, … og for meg er nettopp det noe av moroa med å lese bloggene deres.
      Noe av det jeg liker minst (har aldri sett det hos deg tror jeg), er bloggere som kritiserer andre bloggere enten på bloggen sin eller i andre bloggeres kommentarfelt. Det syns jeg er både usympatisk og «lite elegant».

      1. Takker så mye! 🥰
        – Det er nødvendig å sjokke skikkelig innimellom for å kunne vekke folk fra fastlåste mindset der det pokitisk korrekte står så sterkt at det nærmest er blitt en lov..
        – Ellers så har jeg ganske riktig et slags prinsipp om å holde meg for god til å ‘disse’ andre bloggere. Men når det er sagt, så svarer jeg på tiltale, for å si det sånn! Eller..
        I praksis har det snarere vært å ironisere rundt den ene bloggeren som har gått ut av sitt gode skinn for å fremstille Bunny & meg som idioter. Han skal imidlertid ha kred for humoristiske fremstillinger, så.. 😜
        Forøvrig har jeg ett eneste tilfelle på samvittigheten hvor jeg, uprovosert (som det så fint heter når en selv ikke har noe å ‘hevne’), har gått ut mot en annen blogger. – Og den delen av samvittigheten er udelt god, for det vedkommende hadde gjort, var så nedrig at jeg til dags dato får spasmeanfall av å se vedkommende!.. 🤮
        (Guess who & what!
        – Hint; Svaret er allerede besvart i et av svarene til Bunny + av henne selv i min skikkelse *haha*) 😁

    5. Har jeg fått håret ditt til å stå rett opp?? Unnskyld, men takk jeg begynte å le litt. Men enig med deg ang å kritisere andre bloggere, jeg gjør det likevel, da er det gjerne konstruktiv kritikk, eller berettiget, som feks jeg har blitt kritisert først. En bør ha litt tykk hud om en skal være aktiv blogger, en vet aldri når en får «passet sitt påskrevet». Spør Gry om hu der Anna Rasmussen og Geriatriks 😜😂

      1. Takker så mye! 🤗
        Som sagt, så foretrekker jeg faktisk å være underlagt dette lønn KUN ved insats-prinsippet. Jeg mener.. Hva er poenget med folk som klikker inn bare for å foreta en U-sving ut igjen når det ikke er utkommet noe!?
        Hos oss, så vet vi at hver eneste person bak de tallene har klikket inn på noe som har fenget, og vi har dermed nådd ut til vedkommende. Det er jo dette som er hele poenget 😉

    6. Får blogge om noe som gjør deg intr.Nok til å dra deg ut av søla da. Si du har hatt sex med paven. :O)

      1. Ja, her gis ingen anledning til å hvile på lauvbærene! Her må det leveres for gromplassene, det er kelt sikkert 😜
        Men å ‘skryte’ på seg pave-sex anser jeg for umulig å bli trodd på, for alle vet jo at gubbe-faens sexuelle preferanser er begrenset til særdeles unge gutter!.. 🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg