En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er altså å gi et usensurert innblikk i en bloggers borderline narsissistiske  mind-set på sitt mest navlebeskuende.. 

 

Det var da voldsomt..

Grunnet påsken, har jeg ikke kunnet ta helgen fra restaurantjobben før fra tirsdag av, og ikke fra mandag slik jeg pleier. Derfor har det heller ikke blitt tid til normal mandagsblogging, hvilket bla.a skulle involvert et nytt identitetstyveri i ‘Hvis jeg var deg’. Men nå var det jo allikevel tid for å bekjenne den siste tids blogging, da det er gått en drøy uke siden sist.
Men mindre blogging til tross, har listeplasseringene paradoksalt nok gått i motsatt retning! Det har nemlig både vanket en topp 10 -plassering og et par 11 plasser på yours truly! – Og plass nr. 11 er også der jeg står på dagens liste.

Utsnitt fra dagens toppliste hos blogg.no

 

Plasseringene er jeg selvsagt strålende fornøyd med, men besøkstallene viser jo at det vitterlig er en reduksjon i antall lesere i høytider! Men dette er jo likt for alle, så uansett hvordan en vrir og vrenger på det, så er man jo plassert i forhold til det antall sidevisninger en har hatt det foregående døgn. Ergo; Om det kun er 10 bloggere med høyere besøkstall på plattformen, ja da blir man nr. 11, enkelt og greit, så jeg er ‘happy as a horse’.

Like fornøyd er jeg vel strengt tatt ikke over at det i morgen atter igjen er tannlegetid! Så morgendagens blogging må vel også sies å være noe usikker, da et mørbanket nebb har det med å gripe forstyrrende inn i hht både kreativitet og virkelyst! Men om jeg kommer sånn greit levende fra det, vil bærer det derimot tilbake til normalen! (Vel.. Normal og normal.. Det toget har vel forlatt stasjonen for godt, men så nære det lar seg gjøre for meg å komme, i det minste).

Så until next time, godtfolk!

21 kommentarer
    1. Lykke til hos tannlegen, blir nok deilig å bli ferdig. Er ikke veldig glad i den type lege jeg heller, håper ihvertfall at det går bra og at du også denne gangen “overlever”❤

      1. Her er det nok bare ‘ferdig for denne gang, sees igjen om et par uker’ som gjelder inntil praktisk talt samtlige tenner enten er kappet ned eller boret i fillebiter. Iallefall fronten skal totalrenoveres! 😁

          1. Ja, når jeg først har kommet meg til tannlegen etter flere tiår, så går jeg ‘all in’. Så her skal det kappes ned og lages nytt over en lav sko!
            Nå skal det imidlertid sies at det i mine øyne er en forskjell på naturlig hvite og pene tenner, og typ ‘hvite tenner på steroider’, så gliset nærmest blir som et lysreflekterende freak-show *haha*. Men det skal nå unektelig bli en grassal oppgradering fra utgangspunktet 😉 😀

            1. Enig med deg der, når tennene lyser opp så blir det bare rart. Jeg skulle også fikset en tann ihvertfall som har knekt langt ned, men har ikke kommet så langt ennå. Jækla dyrt også da, men en dag…. da skjer det

              1. Du vet at prosessen med å få selve tannhelsen inkludert i de statsfinansierte helsetjenestene er begynt? Altså.. Det rent kosmetiske må en selvsagt ta av egen lomme (hvilket vil si mammas i mitt tilfelle *hehe*), men er tannen ødelagt/skadet på et vis, så kan det nok være de i det minste dekker en del.. En er jo nødt til å søke om dette her pr. dags dato, men jeg anbefaler iallefall virkelig å legge inn en søknad på alt sånn, om en så skulle anse det for å være aldri så liten sannsynlighet for at den blir innvilget!
                At inntekten er med i beregningen, er jo utvilsomt, og jeg skjønte jo også at timingen for min søknad ikke kunne vært bedre for en restaurantansatt etter to år med lock-down i det hardest rammede området av landet *hehe*. Men det er åpenbart en typ helhetsvurdering ute og går her, for fatter’n fikk nemlig også dekket en tilsvarende sjau som den jeg er i gang med! – Greit nok han har gått av med pensjon nå, men han er jo et godt stykke unna å være noen minstepensjonist, for å si det sånn! Så han ville jo aldri fått dekket praktisk talt en hel renovering av nebbet dersom formue/inntekt alene var det som avgjorde!
                – Og uansett taper du overhodet INGENTING på å levere inn den søknaden! For jeg fikk iallefall bare et sånt helt enkelt skjema som tok meg under 5 min. 😉

      1. Takker så mye 😁
        Målet for mitt vedkommende, er iallefall å få til to innlegg i ukedagene, og ett i helgen. I rrstauranten, så er jo mandag på torsdag mens fredag er på søndag *hehe*

        1. Veldig bra at du klarer å “produsere” så mye, og det skal noe til å opprettholde god standard på innleggene også, i tillegg til interesse hos lesere 😉 Well done! Greit å planlegge litt fremover også. Jeg er fornøyd om jeg får postet ett innlegg per dag. Tidligere ble det stort sett bare ett i uka, siden det var var mer krevende da jeg skrev lange innlegg og i tillegg oversatte til engelsk.

          1. Jeg har faktisk som prinsipp heller å la være å øegge ut enn å legge ut noe som ikke holder mål..
            – De innleggene hvor jeg er som mest personlig, som f.eks hva jeg angster på o.l, håndskriver jeg faktisk først på engelsk, for så å oversette. For meg, gjør de engelske standardstrofene det enklere å sette ord på vanskelige ting enn det mer detaljerte norske språket 😜

            1. Noen ganger er det faktisk lettere å uttrykke seg på engelsk. Vet ikke hvorfor, men kanskje er det andre følelser og tanker som kommer frem, kanskje kan man ha et litt mer distansert forhold til det man skriver, eller så er bare de engelske uttrykkene mer beskrivende. 🙂

              1. For meg, er nok grunnen at følelsesbeskrivelsene på engelsk på engelsk favner bredere. Norsk er mer detaljert sånn sett, mens man på engelsk har disse mer vidtgående, og derav mindre ‘farlige’ uttrykkene. Eksempelvis, dekker jo uttrykket ‘I’m sorry’ talløse settinger som gjerne er kleine på norsk; I begravelser; ‘I’m sorry (for your loss)’, noen er såret; ‘I’m sorry’, noe skal beklages; ‘I’m sorry’. På norsk, må vi imidlertid ta i bruk slike ubehagelige spesifikke, situasjonsrelaterte ord som ‘kondolerer’ (kleineste og mest ubehagelige ord jeg vet om), som trøstens ord, har jeg ikke peiling på bare at det iallfall ikke holder med et ‘beklager’..
                Dessuten har en jo blitt så vant til følelsesbeskrivelser på engelsk igjennom musikk, film og TV, så.. 😛

                1. “I’m sorry for you loss” høres mye bedre ut enn kondolerer, ja. Tror det er et fåtall som liker dette norske ordet, men av mangel på noe annet, brukes det. Mye som høres kleint ut på norsk som er helt ok på engelsk, ja 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg