En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

 

Intet nytt = Godt mytt!

Noe senere enn vanlig bekjennelsetid i dag, i det jeg ikke rakk å ferdigstille før jobb. Men det er nå i det minste bedre sent enn aldri!

I det jeg står standfast på den samme 18 plassen på dagens liste som den jeg innehadde på gårsdagens, kan jeg også bekrefte validiteten et annet ordtak; Nemlig ‘Intet nytt er godt nytt!’

– Dvs.. Det stemmer for min bloggstatus i dag! Men sånn generelt så er det jo ikke så veldig mye hold i dette ordtaket!

Utsnitt av dagens toppliste fra Blogg.no

 

Et ‘status squaw’ er jo unektelig kun av det gode dersom utgangspunktet er positivt! For meg er jo derfor en stillstand på denne 18 plassen på blogglisten positivt, i og med det innebærer en plass blant de topp 20 og derav det sjikt jeg sikter meg inn i mot! Men vi trenger ikke gå lenger tilbake til årets første kvartal for at situasjonen var en ganske annen!..  Da jeg gikk inn i mitt fjerde år som blogger, hvilket vil si i januar/februar en gang, var min beste plassering noensinne en 43 plass, mens jeg som regel lå rundt 60-70 plass med mellom 150 . 250 sidevisninger. – Og det verste var at jeg på det tidspunktet hadde hatt en større fremgang enn noensinne!

Da går det trådt, for å si det sånn!

– Og hadde det ikke vært for at jeg bokstavelig talt ble båret opp til dagens nivå, ville jeg i aller beste fall kunne hatt et realistisk mål om å komme blant topp 40 på de aller beste av dager.. Dette blir gjerne særs demotiverende i lengden, og jeg gikk igjennom en periode med minimalt med blogging både i fjor sommer og i vinteren som var..  – Men en står jo som kjent seg selv nærmest, så det har faktisk aldri slått meg at andre kunne føle på det samme før nå!

Eller rettere sagt;  I går!..

 

Min bloggvenninne Solveig aka Solliv etter å ha blitt ‘fotosminket’ av meg i forbindelse med en fargeanalyse for en tid tilbake.

 

Lettere treig i ‘sassen’ som jeg er, så må jeg gjerne ha ting svart på hvitt for at det skal gå opp et lys. – Og i går, så fikk jeg nettopp dette svart på hvitt i det min venninne og medblogger, Solliv la ut et innlegg som like gjerne kunne vært skrevet av meg for bare et drøyt halvår tilbake..

Selv om Solliv, eller Solveig, som hun egentlig heter, og jeg er vesensforskjellig som bloggere, så har vi begge bestrebet oss på en utgivelse av beste merke. For mitt vedkommende, er det språk og dagsaktuelt innhold som i all hovedsak bærer bloggen, mens Solliv sin blogg er i større grad bygget opp rundt fantastiske bilder. – Og det er nettopp denne variasjonen i konsept som har gjort blogg-genren a-la i dag så rikholdig! Men dessverre er det fremdeles forholdsvis vanskelig å bli ‘sett’ av ens respektive publikum som blogger. De eneste kanaler vi har å promotere oss på, er faktisk blogg.no sin hjemmeside, i tillegg til sosiale medier. Dessuten, får en jo, som jeg har vært inne på tidligere, bedre promotering hos blogg.no ut i fra hvilket sjikt en plasserer; Fra plass nr 41 – 100, føres man kun opp med navn, mens plass nr. 21-40 betyr at en oppføres med profilbilde i PC-modus, for så at de 20 øverste plassene også oppføres med bilde i mobilmodus (altså på mobil og nettbrett/iPad), i tillegg til å oppføres på sidetoppen med story. Disse gradene har iallfall jeg merket forskjellene av på mine besøkstall! – Og dette er selvsagt svært velkommen nå som jeg er der! Men samtidig, skal det ikke stikkes under en stol at de som har størst behov for å bli ‘sett’, får minst drahjelp i så måte..

 

 

– Og bloggere som Solliv fortjener vitterlig å bli sett! Spesielt om en har interesse for foto, er dette en aldeles eksepsjonell utgivelse, som dessverre ikke får kommet ut i den skala den fortjener.. Blogg-Norge ville unektelig blitt merkbart fattigere uten en aktiv Solliv i den! Så jeg både håper og tror det kun er et tidsspørsmål før også denne utgivelsen får sitt gjennombrudd.. Forhåpentligvis, så vil denne fotokunstneren fra Fredrikstad henge med til så skjer, for det har hun vitterlig fortjent..

6 kommentarer
    1. Jeg liker Solliv og klikker inn straks jeg ser hun har vært aktiv, går det en stund så må jeg innom å se om jeg har gått glipp av noe. Har sett mye nytt og fint gjennom bloggen hennes 😊

    2. <3 Oj, vet du nå ble jeg rørt! Tusen tusen takk. Har vært på tur i dag og ikke tittet inn hos så mange, men nå altså, ble jeg helt satt ut! Du er nå snill da. For et herlig innlegg med hjertevarme!
      Og du – du er flink til å sminke meg! Dette er fine farger 🙂

      God kveld videre! Og lykke til mot toppen! Bloggen trenger slike mennesker som deg og en slik blogg som din!

      1. Takker så mye <3
        Hvorvidt jeg ligger som nummer en eller nr 20 på listen, er i grunnen hipp som happ. Det har jo liksom aldri vært en konkurranse med de øvrige bloggerne dette her, men snarere et ønske om å nå ut til stadig flere. – Og listeplasseringen fra nummer 20 gir en max boost på veien, hvilket er den faktoren som ligger til grunn for min interesse for den. Men driven til stadig høyere lesertall, gir jo gjerne utslag på listen, slik at den også blir en slags pekepinn eller målestokk på hvordan ens utvikling forløper vs. andre blogger, så..
        Ikke desto mindre, så er jeg hellig overbevist om at enhver bloggers økning her på plattformen til syvende og sist vil gagne oss alle. For i det besøkstallet øker hos den enkelte blogger, øker det jo tilsvarende for blogg.no som helhet. -Og en økning samlet sett på plattformen, innebærer at den enkelte vil bli sett av fler, hvilket igjen gir en økning også hos disse. Vi er ikke konkurrenter, men kolleger, og dessuten er det ikke mer enn rett og rimelig at en hjelper der en kan..
        Når det er sagt, er jeg jo så langt i fra noen Asbjørn, for å si det sånn, samt at målgruppene våre nok er noe forskjellig. Men samtidig er det jo unektelig sånn at alle monner drar, så med en dose flaks, så kan det kanskje gi et lite utslag, i det minste 😉

    3. Havner jo stadig nede på 18/20 plass. Vurdert å bra innrede plassen,når du først er der? En lene stol noen blomster etc. Tilbringer jo mere tid (plass) der,en lengre oppe hvor du egentli hører hjemme.lol
      De plass plasseringene dine,minner om stige spillet

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg