Enkelte er umulig å forstå seg på..

Når det blir snakk om mennesker hvis tankesett og handlingsmønster det er umulig å forstå seg på, dreier det seg som oftest om kulturer som er totalt forskjellig fra den selv i vestlig målestiokk frisinnede og fordomsfrie (forholdene tatt i betraktning) kulturen vi er en del av her på berget. Men nå har det seg imidlertid slik at det finnes tilnærmet like ubegripelige menneskelige individer blandt de som er like forankret i den norske kulturen som meg selv!.. 

 

(foto: df-foto)

 

  • Folk som ikke liker/respekterer dyr:  Hat er såvisst et sterkt ord, men alikevel ikke i nærheten av å dekke den graden av avsky, raseri og hevnlyst jeg føler ovenfor mennesker som gjør dyr vondt, det være seg direkte eller inndirekte. Dette er mennesker jeg overhodet ikke evner å forstå meg på i det hele tatt.
  • Nett-troll:  Hva i himmelens navn en kan få ut av å komme med grove fornærmelser til folk en overhodet ikke kjenner, -som en ikke engang har møtt, er over min fatteevne.
  • De som fremdeles tror på det virkelighetsbildet som gis gjennom religionene i den opplyste delen av verden:  Jeg begriper bare ikke hvordan dette i det hele tatt kan være mulig for mennesker (såfremt IQ’en bikker 65) tilhørende den opplyste delen av verden i år 2021 e.kr.. Jeg mener.. Hva angår alt fra den norrøne- til den romerske mytologien, via både den greske- og den egyptiske (samt hva det ellers måtte være), er jo disse avsannet og lagt døde for et helt årtusen siden! Å komme trekkende med et slikt verdensbilde i dag, ville jo vært ansett som minst like forrykt som klokketroen på at moderplaneten alikevel er flat, men legitimiteten i det tilsvarende verdensbildet som presenteres i samtlige av den hebraiske mytologiens 3 forgreininger er derimot uangripelig.. – Og om mulig enda mer forrykt blir det at disse menneskene er de som går i bresjen for den latterliggjøringen som fremdeles foreligger ang. det potensielle ‘after-life’ som klarsynte er ambasadører for. – Hvis mulige eksistens som i stadig økende grad omfattes av den seriøse vitenskapen! Hvorvidt dette faktisk dreier seg om en fortsatt eksistens etter legemeet har tatt kvelden aner jeg ikke, med her har en i det minste vitenskapelige aspekter å støtte seg til..
  • Folk som i vesentlig grad lar samfunnet styre sine meninger og oppfatninger:  I mine øyne, er folks tendens til å la sine meninger reguleres etter tidens trend og/eller hva som til enhver tid er innenfor de politisk korrekte rammer, fullstendig ubegripelig. Det er som om de nærmest har mistet evnen til å tenke selv, og gjøre seg opp meninger på selvstendig grunnlag, mens de passivt dilter med flokken som buskapen etter bjellekua. Jeg mener.. At de fleste går igjennom livet på dette viset uten at de på ett eller annet tidspunkt konfronteres med en sak som treffer de slik at de ristes ut av dvalen, -i det minste til en viss grad, er for meg intet mindre enn absurd.
  • Innvandrere som er blottet for ydmykhet, og ikke nærer annet enn forrakt for det land og folk som har tatt de imot:  Norge er ikke bare det mest attraktive landet å få innpass i på planeten, det er også et av de vanskeligste å få oppholdstillatelse i. Når enkelte av de som faktisk har vært så ufatterlig heldig å ha fått en plass som milliarder(!) av andre bare kan drømme om, ikke gir annet enn dritt tilbake i form av å være en kravstor belastning for samfunnet, blir jeg både trist og provosert. – Ikke bare på vegne av det norske folk, men om mulig enda mer på vegne av alle de som blir nødt til å bevise sin kredibilitet hvor enn de snur seg pga at det gis rom for slike umennesker som setter de i et dårlig lys.. Jeg er fullstendig uforstående til den tankegang som ligger bak oppførselen til slike mennesker som f.eks den helvetes mullah Krekar vi var belemret med i gud vet hvor mange år, og hans likemenn.
2 kommentarer
    1. Her er det mye sterkere ord som jeg kan være enig med deg om noen emner:)
      Men vi tenker forskjellige og opplever livet og verden på ulike måter. Sannhet for andre kan ikke være for deg og omvendt:)
      Ha en fin dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg