Fader COVID..

Mens en i samfunnet forøvrig har vært tvunget inn i langvarige eremittilværelser hvor ethvert tilløp til å oppsøke en annen straffes med bøter pålydende kr. 20 000, – har Vårherre tydeligvis besørget virusfritak for de troende. Til tross for manglende bekreftelse for at den nevnte COVID-frelse, føler jeg meg allikevel sikker i min sak, da dette er den eneste plausible forklaringen på at sosial distansering er totalt ikke-eksisterende i religiøse forsamlinger, liksom de øvrige smittevernspåleggene som råder i verden forøvrig. Dette syntes å være av en slik karakter at muliggjøringen krever et gudsunder, hvorav jeg da, i ren desperasjon, aner konturene av en Gud ved navn COVID, og tenker; ‘Bedre føre var!..’ 

 

 

Tatt i betraktning det betydelige handicap jeg stiller med i form av latterliggjøringer, fornektelser, bannskap, og alskens annen styggedom i det utkåringen av den hellige COVIDs utvalgte skal foretas, ser jeg meg nødt til å ty til ren, skjær smisk. I praksis, innebærer dette at jeg har tilpasset herrens egen bønn i anledning åpenbaringen, hvis resultat med dette overleveres menneskeheten i bloggs form..

 

FADER COVID..

Du som spres med spyttet.

Helliget harkes din hoste.

Skje din smitte via hånden som fra munnen.

Gi oss i dag vårt daglige munnbind,

og forlat oss vår spredning som vi og forlater våre smittekilder.

Led oss ikke inn på festen, og frels oss fra karantenen.

For lock-down og dritt,

I maktmisbruket og vanæren,

forhåpentlig ikke i all evighet,

~  AMEN  ~

2 kommentarer
    1. (hehe) Takker så mye!
      For meg har det som for enkelte blir en i overkant drøy humor vist seg å være det midlet som virkelig hjelper/får lettet på trykket når ting blir vanskelig i hht det mentale. Det gjør at jeg på et vis får en avstand til det som tynger, og dermed evner å ‘se ut av egen boble’, for å si det sånn 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg