Farlig skjult agenda!!

I det jeg svippet innom Instagram i går kveld, poppet brått en av disse spørreundersøkelsene man vanligvis får på Facebook opp, og temaet var (selvsagt) COVID-19. Men til forskjell fra normen, som har gått på hvorvidt jeg har hatt sykdommen, hatt symptomer den siste tiden, og har vært i nærheten av noen med smitten, så dreide denne seg om vaksinen. – Men hva som virkelig var verdt å bite seg merke i, var at denne, i motsetning til de andre jeg har vært borti, var at denne her syntes å ha en skjult agenda som jeg må si var særdeles urovekkende! 

 

 

Altså.. Ved første øyekast, var undersøkelsen utformet på et vis som om det dreide seg om at folk hetses for sine meninger, og ofte skremmes for å uttrykke disse i offentligheten. Men det skinte snart igjennom at det her var langt mindre noble hensikter som lå til grunn.. For det viste seg nemlig at det de var ute etter å få vite, var hvorvidt man hadde sett noen som uttrykte seg negativt om vaksinen på Instagram, hvorvidt jeg hadde opplevd hets mot meg selv eller andre for å ha tatt vaksinen på Instagram, osv.

 

Screenshot fra undersøkelsen jeg ble møtt med på Instagram i går kveld. 

 

Irriterende nok, hadde selvsagt ikke jeg åndsnærværelse nok til å få tatt screenshot av alle sidene, men jeg fikk nå iallfall tatt dette ene, som jeg vil tro illustrerer ganske greit hva jeg sikter til her.

Det skulle nemlig bare bli tydeligere og tydeligere hvor de ville med denne undersøkelsen, -og det var iallfall ikke å sikre ytringsfriheten på plattformen, for å si det sånn! For de følgende spørsmålene, gikk nemlig inn på hvor jeg eventuelt hadde kommet over uttrykt vaksineskepsis! – Ikke sånn å forstå at personer skulle navngis, selvfølgelig, men det var pokker ikke langt i fra heller, i det de spurte hvorvidt dette dreide seg om kontoer jeg fulgte, -hvilket jo gjør de jævlig enkelt å finne, for å si det mildt!

Altså.. Det kunne vel ikke vært mer åpenbart at her var man på jakt etter de som går ut med meninger og oppfatninger som strider i mot storsamfunnets! Hensikten var, som nevnt altså åpenbart at det er igangsatt en klappjakt på all uttrykt skepsis mot C19 -vaksineringen, liksom at disse stemmene skal elimineres fra det offentlige rom. – Og om jeg ikke var livredd nok fra før, så skulle jeg iallfall bli det nå! Jeg mener.. Her var til og med vaksineskepsis gitt betegnelsen ‘spredning av fake news’ ved flere anledninger.. – Ja, altså på generelt grunnlag var altså all uttrykt skepsis og motstand mot denne vaksinen usett plassert i kategorien ‘fake news og ville konspirasjonsteorier’, hvilket jo er diktatur i praksis!!

 

 

Jeg mener.. Uansett om en selv stoler på myndighetene, og har valgt å ta vaksinen, så håper jeg folk ser det horrible i dette som gjøres her. For dette har i grunnen ikke å gjøre med hvor en står i selve saken, men snarere at det er igangsatt en klappjakt på folk som gir uttrykk for et viss ståsted i samfunnsdebatten, -liksom man i sin tid drev en tilsvarende jakt på de som kunne tenkes å spre kommunistisk propaganda, -dog uten internett, i årene etter krigen. – Og tillater vi dette her, folkens, da er det ingen vei hverken utenom eller tilbake. – Da er vi fucked!..

10 kommentarer
    1. Klart vi tillater dette, nå er gatene i Paris stappe peise fulle igjen av mennesker som tar til ordet mot djevelskapen, i Norge nikker og bukker vi, i vår hovedstad snakker de om elektriske sparkesykler og linser i kjøttkaker, mens angiversamfunnet er i gang for fullt!!

      1. Plattformen selv, slik jeg forsto. – Hvilket vil si Facebook & Instagram sammen, siden de driftes av ett og samme selskap..

        – Men 10 000 kr spørsmålet, er jo hvem som sitter og legger føringer bak der igjen, for å si det sånn..

    2. Trodde instagram og andre store some hadde såpass kontroll på sensuren av “kritikere,” uten å måtte ha hjelp fra brukerne. Ble nysgjerrig på de andre spørsmåla. Men agendaen var vel nesten ikke skjult, men nokså tydelig. 😉 Spurte de om noen hadde opplevd hets i motsatt retning, eller var hets ok da? Samme hva man måtte mene, så burde man ha ytringsfrihet og åpen kommunikasjon i ett demokrati. Jeg synest det er skremmende dette med sensurering og blokkering av kritiske røster under pandemien.

      1. Nei, det var KUN ene veien! Det var faktisk en ekstremt ekkel opplevelse jeg kommer til å huske, for det var så tydelig hvor de ville, liksom.. Jeg svarte bare typ ‘intet hørt, intet sett’ hele veien, for jeg var jo for nysgjerrig på hvor dette ville bære til at jeg bare kunne gå ut uten å ha sett alle spm. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg