For dyrt å ivareta ytringsfriheten!??

Den dansk-svenske politikeren Rasmus Poludan har, som seg hør og bør, skapt voldsomme reaksjoner på sin Sverige-turné de siste dagene. Å gå såpass hardt ut i sin misjon for å få satt en stopper for at muslimer får innpass i Skandinavia som han gjør, er jo temmelig kontroversielt i seg selv. Så når han da topper det hele med sitt glansnummer bestående av å brenne et eksemplar av den hellige blekka, som i sin tid ble ført i pennen av en Muhammed som åpenbart var så ruset på psychedelica at jeg faktisk vil anse det som et gudsent mirakel om han skulle ha rukket å lande før sin død, så kan det rett og slett ikke få noe annet utkomme enn et satans lurveleven.. 

 

Anbefaler også innlegget Dette er islamisering! og religionsatirene Allahu Akbar & I Jesu navn, Amen!

 

Bare sånn for ordens skyld, da jeg kunne satt en god slump med kr. på at minst halvparten av dere nå mer eller mindre ufrivillig sitter å undres over hvor i heiteste dette med psychedelica’en kommer fra, kan jeg fortelle at denne kommer fra en kaktus som vokser i det området der den hebraiske mytologien (med dens forgreininger) tok form; Altså det som i dag går under betegnelsen midtøsten. Denne rusen er så til de grader igjenkjenbar at det er direkte latterlig hos samtlige av de som har fått spalteplass i de hellige skrifter i kjølvannet av sine møter med han der oppe. (Her må imidlertid tilføyes at Moses tar kaka i så måte, med den brennende busken, og the whole escalada). Nå er jo selvsagt ikke dette området det golde ørkenområdet det engang var, men kaktusen skal vitterlig vokse der landskapet tillater det, liksom den nytes av psychedelica-fantaster den dag i dag.. –

– Men nå er jeg i ferd med å skrive meg langt ut på viddene her!

Rasmus Paludan, altså.. Mannen som har gjort det til sin misjon å få stanset muslimers innpass til Scandinavia, en misjon han går inn for med livet som innsats. – Bokstavelig talt!

 

(foto: mads c. rasmussen/ritzau/ntb)
Mannen som står i sentrum for de opptøyer og tumulter som har gått som en farsott igjennom Sverige de siste dagene, Rasmus Paludan.

 

Brenner du islamistenes hellige blekke, er det jo en kjensgjerning at du løper en reell risiko for at det kan koste deg livet, på samme vis som om du skulle være en ekstremsportutøver som hadde det med å kaste deg utfor den infamøse trollveggen i fallskjerm eller sånn der en flygedrakt. Men selv om risikoen en løper er tilsvarende selvsagt, er det allikevel en vesensforskjell; For mens den risikoen som følger å kaste seg utfor Trollveggen, følger naturloven, så må en vel kunne si at risikoen som følger Paludans bokbrenning og yterede meninger er tilnærmet naturstridig, i det Paludans handling omfattes av vår kulturs mest grunnleggende rettighet, nemlig ytringsfriheten!

Måten det tas til orde for å nekte Rasmus Paludan å få slippe til med sitt budskap grunnet hva det vil koste i form av kroner og øre så vel som i ressurser å iverksette de nødvendige sikkerhetstiltak, skremmer rett og slett livskitten av meg! For om en så er aldri så uenig i det respektive budskapet, og dermed vil gjøre sitt ytterste for å forhindre at dette skjer fyllest, så er en nødt til å kunne skille de meningsforskjeller som gjelder selve saken fra den grunnleggende rett enhver har til å få uttrykt sine meninger i det offentlige rom!

Altså, for å bruke meg selv som eksempel, finnes det en serie meninger som jeg rett og slett finner avskyelig, -holdninger som bokstavelig talt gjør meg kvalm, og som jeg derav vil gjøre alt som står i min makt for å forhindre at får gjennomslag på noe som helst vis. MEN samtidig ville jeg kjempet minst like helhjertet, hardt og intenst for at de skal kunne bli ytret!! – Uten at dette innebærer noe paradoks, da det simpelthen går på evnen til å kunne skille mellom meningen/holdningen som sådan på den ene siden, og ytringsfriheten på den andre. For dette er vitterlig to vidt forskjellige ting!! Om en kan få forhindret folk fra å få ytret sin mening her i hva som, iallefall på papiret, skal være ytringsfrihetens Mekka ved å igangsette voldelige opptøyer (fordi det ansees for å avstedkomme med for mye ‘pes’ å hindre de), så er jo hele fundamentet i vår kultur fjernet! – For da eksisterer ikke lenger ytringsfriheten, så enkelt er det..

 

(foto: kicki nilsson/tt/ap/ntb) Slike scener som dette bildet viser fra Paludans besøk i Østerbro, har gjentatt seg hvert eneste sted Rasmus Paludan har opptrådt. Om vi ikke slår ned på slike angrep mot ytringsfriheten, så vil det være synonymt med at vi eliminerer den..

Anbefaler også ‘Bunnys’ innlegg Koranen innpakket i bacon-krig.

 

Og om jeg ikke har bannet i den politisk korrekte kirke hittil, så kan du iallefall stålsette deg for noen saftige gloser i så måte nå; For jeg kommer nemlig heller ikke forbi det faktum at de som står for de nevnte voldelige opptøyer, er folk som har kommet utenfra, og fått innpass i våre land; Ergo; Det er folk som har blitt gitt det privilegiet å få ta del i det som er vårt. – Det som VÅRE forfedre har blødd og dødd for.. Sorry Mac, men da mener jeg at de har å tilpasse seg den kulturen og det levesettet som er her! Ikke pokker om jeg lar betegnelser som ikke er annet enn en sammensetning av x-antall bokstaver få skremt meg fra å gjøre min borgelige plikt bestående av å forsvare det mine forgjengere har ofret alt for, og som endelig er blitt en realitet etter kamper som er blitt utkjempet siden tidenes morgen! Når de før meg har risikert selve livet, så riskikerer jeg et jævla rasiststempel fra en eller annen ‘noob’, så om jeg ikke kommer til å brenne noe, så vil jeg iallefall IKKE legge noe imellom i min kamp for at ytringsfriheten skal gjeninnføres, også for folk som Rasmus Paludan!

11 kommentarer
    1. Selvsagt er det for dyrt. Tenk på alle de stemmene for ikke snakke om karma poeng,de tjener på dette.
      Så det var en på nett avisen som mente man ville fått en lignende reaksjon av å brenne flagget på 17 mai.
      Pers.Hadde jeg gitt blanke f. Vil noen brenne flagget. Go ahead. Dine peng.’
      For meg er det bare et stykke tøy som kan erstattes. Brenn biblene og om du vil. Plager meg ikke.

      Er bare å innse, ingen vil ta fatt i elefanten i rommet.

      1. Ja, ikke sant..
        Husker også det var noe murring i russetiden ved at vi hadde flagget i baken, og dermed satt på det.. Jeg ser selvsagt symbolverdien i et flagg som er heist, men tar en det ned, er det, som du sier, et tøystykke.
        Dessuten har jeg like liten respekt for kristendommen som religion som islam, hvilket jeg vel neppe kunne demonstrert sterkere enn å bruke bibelske ark i manko på papir til å få rullet inn graset, når jeg tenker meg om 🤣😂

    2. Jeg er enig i at ytringsfriheten aldri må krenkes. Da beveger vi oss i en retning vi ikke bør gå.
      Så ja, jeg tenker det er verdt å bruke de kronene, også får de som står for ødeleggelsene gjøre opp for seg økonomisk og juridisk etterpå.

      1. Definitivt! Samfunnet har allerede gått alt for langt i å sette begrensninger for hvilke meninger som tillates ved å tillate at plattformene oppretter rammer for hva som får publiseres. For uten noen plattform å ytre seg på, vil ‘full ytringsfrihet’ kun bli en papirlov..

    3. Sant nok.Men problemet er jo at de slipper unna. Bli mannen & kvinnen i gata som får regningen.
      Se bare på hvor mange offentlige personer som går ut i media,med unnskyldninger for angriperene.
      De klatrer no nermest over hverandre for å komme på unnskyldninger for dem.

      Rent personlig mener jeg Svenskene bør begynne å gjøre som israel etc. Når demonstrasjonen går fra rop,til steinkasting. Begynn å skyt dem..Vestlige verden vil aldri ha baller til å gjøre det,men jeg er overbevist om at det ville løst mye av problemet. Enn så drastisk det er.
      Disse demonstrantene vet utmerket godt at,politiet i svergie er maktesløse,under pinglette politiekere.

      1. “Den endelige løsningen” er det flere en deg som både har og har hatt. En herre med bart på førtilallet “lykkes” med den endelige løsningen på 6 millioner Jøder. En av dine helter i organisasjonen SIAN Lars Thorsen bifaller tankegodset til barnemorderen fra Utøya. Det er tryggere med en Breivik enn med en muslim, kanskje vi må slippe han ut så vi får opp rydde opp… sa han før en koranbrenning på Hamar.
        En oppfordring til deg om du er i Oslo området på Fredag, der denne karen har har annonsert en ny koranbrenning… bevæpn deg med noe mer en puslete lighter.

        1. Og her kommer vedkommende, som bringer nazier og hitler inn i debatten.I forsøk på kvele argumentasjon.
          Hitler prøvde å utrydde hele folkeslag,bare basert på etnisitet.
          Jeg foreslo og skyte dem som begynte å kaste stein,molotov cocktails etc. Stor forskjell.
          Men siden du liker å bringe hitler inn i denne debatten. Sover du sikkert mye bedre av å vite at mye av dagens legevitenskap + en mengde andre ting, stammer fra Hitlers. “lille” 5 års korstog mot verden.

          1. Mengele & co’s bidrag til legevitenskapen, må vel sies å bevise den ufravikelige sannheten i denne leveregelen om at ‘intet er så galt at det ikke er godt for noe’ så til de grader at den burde vært redefinert til naturlov. Jeg mener.. Galere enn det de legene fra helvete bedrev under krigen, er det jo simpelthen ikke mulig å få blitt, så når at det kan avstedkomme noe fruktbart selv av DET, så kan det komme noe fruktbart ut av alt *hehe*

      2. Det måtte jo komme til en grense i Sverige også.. Der har de jo sablet ned ethvert ymt som har fremkommet i hht å begrense innvandringen, og har dermed nærmest hatt åpne grenser i 20 år eller noe.. Altså.. Det begynner jo f.eks å bli drøyt lenge siden ‘juggene’ tok makten i Stockholms underverden! Og siden dette folket må være det mest balleløse på planeten (jeg mener.. Selv Quisling evnet å velge side under krigen, for ikke snakke om å holde seg til denne løpet ut!), så innebærer det i praksis at det i realiteten er ‘juggene’ som styrer skuta. Men det verste, er kanskje at det har vært år der det hyppigst gitte navnet på svenskfødte barn var Muhammed..
        Selv for svenskene, så må det jo gå en grense et sted, liksom.. 😛

        1. Oppfordringen var ikke til deg deg, det var til Tom som mener at vi bør begynne å skyte dem skyte dem..

          1. Skjønte det pga den nevnte henvisningen *hehe*. Men siden de som har laget scriptet for dette kommentarfeltet har ansett sånt som å legge inn brukernavnet til den man henvender seg til i posten (som f.eks YouTube) for overflødig, så plasseres min kommentar som om det var din, og ikke Toms kommentar som ble besvart. Dette er skikkelig irriterende i innlegg som dette, hvor den påfølgende diskusjonen er en del av pakken, for å si det sånn. For selv med bare to underkommentarer så mister man flyten i samtalen! For om en intetanende kommer inn i diskusjonen, ser det jo ut som om min kommentar er et så ‘far out of context’ svar til deg så en skulle tro jeg satt og gnafset på den nevnte kaktusen as we speak *haha* 😛 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg