Furry Selfies!

Katter tar langt bedre selfies enn folk flest!.. 

 

På tur med 22 bein!

 

Om du i utgangspunktet har problemer med å ta meg på mitt ord, så burde det iallefall ikke være noen tvil etter å ha sett disse eksemplene fra husets to lodne herrer; Rusken og Knert..

Mens Rusken (over) tok sitt ene- og alene på eget initiativ (det kom m.a.o først for en dag da det dukket opp i bildearkivet), så var Knert sitt hakket mer rigget, for å si det sånn..

 

 

– Men for all del..  Det var ene og alene hans pote som klikket på avtrekkeren, så det er- og blir en selfie, with all its means. Forholdene ble bare tilrettelagt, kan en vel si, i det jeg holdt telefonen strategisk til foran ham, da jeg visste han ikke ville holde labbene unna i det han så bevegelse i kameraet. Hvorvidt han ville treffe utløserknappen derimot, var det imidlertid overlatt til skjebnen å avgjøre.

Utkommet taler jo så absolutt for seg i hht at den lunefulle skjebnen var i skikkelig godhjørne i dette tilfellet! For det er liksom ikke måte på hvor godt det traff med både vinkler, avstand, og gud vet hva! – Også er det jo virkelig talende for hans persona det som fremkommer her, i det han bare lukker øynene og lar det stå til *hehe*

Men når det er sagt, så er ikke Rusken sitt et spor dårligere! For mens Knert sitt scorer himmelhøyt på å være et teknisk mesterstykke, scorer jo Rusken like høyt på originaliteten!

 

 

 

4 kommentarer
      1. Takker så mye 🙂
        Ja, du kan så si.. De går iallefall ikke rundt og ‘snakker seg selv ned’ til å bli noe mindre/dårligere enn de er! Samtidig har iallefall mine et oppsiktsvekkende realistisk selvbilde! For med flere katter sammen, ser en jo hvordan de forholder seg til hverandre, både m.h.t hvordan dette her har ført til at de har tillagt typiske flokkdyr-elementer i adferdsmønsteret sitt (fortrinnsvis igjenkjent fra det som går igjen i løveflokker, -noe som unektelig gjør det ekstra interessant), og hvordan de har et klart skille mellom seg selv som enkeltindivid og egen artstilhørighet. Som oss har jo også disse sine spesielle talenter- så vel som ting de er mindre gode på innenfor sitt bevegelsespekter akkurat som oss. Like forbannet viser det seg at de andre f.eks er fullt klar over at de ikke har nubbsjans til å ta de høydesprangene som Tufsa, i det hun hopper rett fra gulvet til toppen av garderobeskapet. – Og det stopper ikke der, for både Dolly og de andre er like klar over at hun er den eneste med mulighet til å joine Tufsa der oppe ved å gå via armlenet på stolen under, osv, osv.. 🙂

    1. Katter er herlige!
      De er tillitsfulle og egenrådige, gode og selvsikre. Katter er fantastiske! Og jeg kjenner jeg savner min Mr Sniff som blei nesten 14 år… Tror jeg må få meg katt igjen om noen år 🙂 God fredag!

      1. Ja, ikke sant.. 😽
        – Mr.Sniff er virkelig savnet som et bloggbekjentskap også, for han car jo bare skjønn..
        Uansett om en er fullt klar over at disse ‘pelsdottene’ våre har en begrenset levetid, blir en uansett like knust den dagen de går bort. Det er jo like forbannet et dødsfall i ens nærmeate familie, og jeg tror vel ikke det lar seg gjøre å være mentalt forberedt på sånne ting.. 💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg