GRYXEN-AWARDS! Stem frem din favoritt businessmann/kvinne!!

Etter å ha fått det første uavgjorte resultat i en GRYXEN-avstemning, har vi altså ikke bare kåret én- men to vinnere tidligere i dag!

Ikke desto mindre, går vi løs på neste post på programmet; Hvilket skal dreie seg om den som ansees å ha gjort best business ut av bloggen sin. – Det være seg i form av bloggingen alene, eller i kombinasjon med øvrige foretagende (som f.eks forfatterskap, nettsalg, osv, osv).  

 

OG DE NOMINERTE I KLASSEN FOR ÅRETS BUSINESS ER: 

(I alfabetisk rekkefølge)

 

•  KOKKEJÆVEL

•  STINA

•  STRIKKEKJERRING

•  TOMS MATPRAT

•  VIBBEDILLE

 

Det nevnte uavgjortresultatet vi fikk i kategorien for Årets mote- og skjønnhetsblogger tidligere i dag, taler sitt tydelige språk i hht at HVER ENESTE STEMME TELLER! 

I den nevnte stemmerunden, forløp det seg slik at Allans verden fikk en pangstart, for så at Lena Lykke kom som ei kule mot slutten, slik at det hele altså endte opp med dødt løp og to vinnere til slutt. Den aller siste stemmen, som tikket inn like før valglokalene ble lukket, var altså den som sørget for at også Lena fikk sin GRYXEN.

Og for eventuelle nykommere, foregår stemmegivingen ved at du kan VELGE hvorvidt du vil avlegge din stemme i kommentarfeltet under, eller på e-post til følgende adresse:

[email protected] 

‘Valgurnene’ er åpne frem til i morgen, fredag 15.desember kl. 22:45 

 

Knock yourselves out!

 

 

20 kommentarer
      1. Obviously not..
        En stemme er selvsagt en stemme, uavhengig av hvorvidt de er avgitt i kommentarfeltet eller på mail! Ossen det, forresten??
        – Eneste ‘forskjellen’ i hht å stemme på mail vs. kommentarfelt, er at de som ønsker/foretrekker det får stemme anonymt på mail. Det er jo langt i fra alle som er komfortable med å syntes i kommentarfelt, -for ikke snakke om å avgi stemme i all offentlighet, om så det ‘kun’ dreier seg om bloggfavoritter.
        En kunne rett og slett ikke kjørt dette konseptet uten muligheten til å kunne avgi sin stemme undratt andres påsyn, mens det motsatte ville vært problemfritt. Samtidig blir en jo så klart bevisst på ting og tang som kan gjøres bedre, eller har sider ved seg en rett og slett ikke har tenkt på underveis i en debutsesong av et helt nytt konsept. Og en av de tingene som definitivt vil bli sett nærmere på til neste år, er dette med stemmeavgivningen. – Ikke sånn å forstå at det nødvendigvis blir gjort noe med alternativene som sådan, men jeg føler det skurrer litt i hht at den ene delen er synlig, og dermed fritt frem for alle å telle innkomne stemmer for å lodde stemningen, mens det også kommer inn x-antall stemmer på mail som ingen vet noe om. – Hverken i hht antall innkomne eller hvordan disse fordeler seg. Som regel har det ikke vært snakk om såesielt store avvik, men i enkelte tilfeller har det jo unektelig vært at en har sperret øynene opp i det en entret innboksen, for å si det sånn. Mest graverende i så måte, var det i meningskategorien, der Kari brått viste seg å være den som fikk de fleste, forran meg, og med deg på tredje, mens den samlede opptellingen var deg, meg, Brit og Kari hakk i hel med kun en eller to stemmer bak på en fjerde. Her er det også verdt å merke seg at samtlige på topp 4 hadde stemmetall som hadde dratt i land seieren med klar margin i hver av de øvrige kategoriene.
        Non the less, er en tenkt mulighet å håndtere denne hick-up’en på ved neste korsvei at de får stemme via kommentarfeltet, men at de respektive kommentarene ikke blir lagt ut, slik at det ender opp med å bli et hemmelig valg. Denne løsningen vil være spesielt aktuell dersom det lar seg gjøre å ha godkjenning av kommentarer på spesifikke innlegg.. Jeg har jo aldri engang tenkt tanken på å ha hodkjenning av kommentarer, så jeg har dermed ikke den ringeste anelse om hvilke valgmuligheter, – om noen, som måtte foreligge innenfor dette her.. 😛

        1. Hellige kaninmåne.. det var litt av et svar. Men når du først kom med denne lange utgreiingen så må jeg jo bare si at dette med å stemme på email fordi en ønsker å være anonym bare er svada.. om jeg signerer her i kommentarfeltet med Ali Baba istedet for Bunny så er det jo ingen som vet hvem jeg er annet enn du som styrer showet. For du får jo da opp IP-adresse og evt email adresse. Mens de innkommende stemmer på email er en annen sak, for der er det jo bare å bruke forskjellige email adresser og oppgi forskjellige navn. Så for meg er det jo besynderlig merkelig at noen velger bruke email-løsningen i det hele tatt da de først må klikke seg inn på innlegget ditt, for så å klikke seg videre til email for å stemme. Når det gjøres så er det noen ekstra anstrengelser den enkelte tar, og akkurat det får meg til å stille spørsmål hehe. Mennesker velger den enkleste løsningen, så når det plutselig blir en flokk som gjør det motsatte så skurrer det. Noen ganger kan man jo tro at Bien har fått med seg alle sine søstre som hun bor sammen med til å stemme. Constanse, Juni, Anonym, Liven og Sol for å nevne noen. Men der bruker jo alle disse samme email og IP-adresse, så det blir jo liksom ikke helt samme.

          1. Godt oppdratt som jeg er, svarer jeg skikkelig når folk spør. Noen ganger er det kun ja/nei-spm. mens det andre ganger krever mer utfyllende svar. Dessuten er det de ganger, slik som dette, hvor en ser for seg at folk kan ha beslektende spm. så en tar de/det svaret/ene i samme slengen, for så å henvise til dette når spm. kommer 😉
            Jeg kan ikke si noe om hvorfor det er så, men enkelte har bare en aversjon mot det å gi seg til kjenne i kommentarfelt, om enn aldri så anonymt. Ergo er jeg ikke overrasket over at det er de som foretrekker å stemme på mail. Det som imidlertid HAR overrasket i så måte, var at det faktisk var FLERE som NOMINERTE på mail enn i kommentarfeltet, mens det har vært flest som har STEMT i kommentarfeltet. Jeg var helt sikker på at det skulle bli motsatt!

            (- Hvem stemmer du på, forresten??)

            1. Jeg tenker nå mitt om de som stemmer på mail, ikke helt rent mel i posen. Det blir som de som er dumme nok til å stjele solbriller på flyplassen, eller en kjærlighet på pinne på Rema. Eller som representant for Arbeiderpartiet stod på jernbanestasjonen her og delte ut 50 kroner til byens løse fugler mot at de stemte på Ap. Hvem jeg stemmer på? La du merke til at når jeg stemte på Tom forrige gang så var det noen som stemte annerledes nettopp på grunn av meg? Jeg synes man skal stemme på den som fortjener stemmen mest i henhold til kategori. Ikke de som appeller til organisasjoner, de som søker sympati, driver storstilte valgkampanjer på SnapChat og så videre. Ei heller synes jeg noe om å stemme ‘innad klikken’. Så i rettferdighetens navn, hvem burde jeg stemme på her? 😜🐰

              1. For mitt vedkommende sto det mellom Stina & Tom, med ‘Vibben’ som en god nr.3. “Gamlekokken” har ruktignok en fenomenal businessteft, men det syntes mest riktig å sette de som blogger jevnlig og er synlig på plattformen, så..

            2. Du fortjener æresprisen for din utmerkede jobb med denne greia, sett i lys av alt annet du har og styre med i din ordentlige jobb i julestria. Og ikke minst din høflighet og tålmodighet her på blogg, og helt sikkert også andre steder der du ferdes. 😉

              P.s. Et lite tips til neste år, kan det være en ide’ å opprette en ny kategori? Årets Sutreblogg?

              Sorry, kunne ikke dy meg 😉

    1. I utgangspunktet står det mellom Tom som har føket opp og frem om en prosjektil, og Stina som i kraft av å være eneste resterende av de rosa har drevet sin forretning i år til ende.
      Når jeg så må velge, blir det Tom her også, rett og slett fordi jeg har mer sansen for det han bidrar med til samfunnet, samt at jeg generelt har en greie for dette med ‘underdogs’ som gjør suksess mot alle odds.

      1. Jeg har nok uansett ikke noe i denne kategorien å gjøre iallefall *hehe*
        Greit nok at jeg drar noen kr. på bloggen, men disse her gjør jo virkelig innbringene karriærer ut av det! 🙂

        1. Samme her, men kjekt å gjøre noe man liker. Du er veldig flink å utrykke deg skriftelig, tydelig og rett frem , noe jeg liker. Jeg leser selv om jeg ikke alltid kommenterer.

    2. Hahaha og ho ho. Du glemte mine syv søstre inn i Geirangerfjorden, der ingen skulle tru att nokon kan bu 😉

      1. Det var et svar til din bloggkollega. Sender min stemme pr. mail. så unngår vi noe styr i kommentarfeltet 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg