Hæ!? – Aldri hørt om!..

En ny sesong av ‘Skal vi danse’ står for døren, og med årets cast, har de utrolig nok klart å toppe andelen av deltagende kjendiser jeg ikke har den ringeste anelse hvem er.  En del av forklaringen ligger selvsagt i min generelt lunkne interesse og labre fascinasjon for dette med kjendiser. – Men er det bare meg, eller har de senket listen ned til lavest mulige nivå i hht kjendisfaktor for å få fylt opp deltagerkvoten?.. 

 

 

Altså.. Greit nok at jeg har vist meg å ha betydelige svekkelser på det genet som gjør at mennesker rangerer hverandre høyere ut i fra grad av kjendisfaktor og yrkesrelatert- så vel som familiær anseelse. Følgelig, er sånt som idoldyrkelse et fenomen jeg aldri har evnet å forstå meg på. Ikke sånn og forstå at jeg ikke har sett opp til noen, men i motsetning til den rene persondyrkelsen andre bedriver, har det for meg vært relatert til beundringsverdig talent og/eller dyktighet. Videre, så er jeg jo ikke noen eremitt, liksom jeg har denne greia med ikke å ha vokst fra ‘trash-TV’ som Paradise hotel og Ex on the beach, så jeg mener da iallfall selv at jeg burde få med meg det grøvste!

– Jeg kan iallfall ikke se hvordan det kan være så til de grader ute m.h.t folk som tilsynelatende skal være kjent over det ganske land som fremgår av bildet av årets cast (bildet under)..

(foto: tv2) 

 

Altså.. Når det kun er 4(!) av de 12 som jeg kan si er kjente ansikter, i tillegg til to som nylig ble googlet opp i forbindelse med deltagelse i andre TV-program, så vil jeg jo si dette er direkte urovekkende dersom dette bare skyldes ‘meg’! – Altså.. Dersom folk gjengs over kjenner til noe sånt som fra 10 av 12 – 12 av 12, så må jeg jo si det vitner om en pinlig ignoranse kun å ha kjennskap til 4 til 6 av 12!

Ikke sånn å forstå at kjendisdyrking er en egenskap jeg på noen måte ønsker, i det jeg, når sant skal sies, har problemer med i det hele tatt å respektere fenomenet! Det er snarere rotfestet i det å ha en noenlunde snøring på det som foregår rundt meg, i samfunnet og verden!

Så nå krysser jeg fingre i håp om at denne casten faktisk består av en uvanlig høy andel totalt ukjente kjendiser! Alternativt, ser jeg ikke noen annen mulighet enn at jeg må begynne å lese meg opp på emnet i Se & hør, Her & nå, og gud vet hva de heter, disse kjerringmagasinene i bladhyllene.. Så måtte herren være meg nådig, slik at det ikke vil gjøre et så alt for stort innhugg i de stakkars hjernecellene mine! Det er underbemannet nok som det er oppi der..

33 kommentarer
    1. Jeg kom til 8 jeg kjenner igjen. Mulig jeg kjenner igjen et par til dersom jeg ser et bedre bilde, men det er heller tvilsomt.

      1. Har sånn innimellom jeg også; En har liksom navnet på tungespissen, også klarer man bare ikke å mane det helt frem (vannvittig irriterende, faktisk *hehe*) 😅

    2. Kjenner igjen ganske mange av dem to stykk driver med vinteridrett og det er Magnus Moan kombinert og Maren Lundby hopp. Var bare en jeg ikke viste hvem var og det var han som jobber i tv2 sporten, det er litt flaut å si at jeg ikke viste hva han het og hva han gjør nå veit jeg det.

    3. “har de senket listen ned til lavest mulige nivå i hht kjendisfaktor for å få fylt opp deltagerkvoten?.. ”
      Har ikke listen lagt der hele tiden da?? Eneste forskjellen nu. er vel at de slipper opp for ideer.+personer som ikke er overexponert.
      Dessuten ska ikke mye til før man er kjendis i lille Norge.
      En blogg på forsiden av dagbla,eller deltagelse i en serie el film. Så er du plutselig talsperson, i alt fra spiseforstyrrelser til sexråd for unge.
      Mel gibson ble jo tilfeldig observert, på bryggen i Bergen,for 1-2 år tilbake. Nærmest ingen hadde kjent ham igjen. Incl folk som hadde expedert ham.
      Nå gjorde han nok ikke særlige mye av seg heller.

        1. Neste reality konsept, burde være random dudes fra arbeidslivet.
          El vel, ikke helt random. Man sanker inn alle disse som gjør livet surt for sine medarbeidere,ved å være hissigpropper,dominerende, og veldig flink å delegere arbeid de selv ikke liker(men skulle gjort selv)over til andre.(Slik at de har noen å gjemme seg bak når det evt går gale)
          Alle har nok jobbet for el,under noen slike.i arbeids livet. Udugelige sjefer, eller nestledere. etc.
          Kan være en ny versj av big brother. Man pjåter dem sammen,får dem til å gjøre oppgaver.
          Siden slike alltid har en tendens til å ville lede,blir det garanter kaos.= God tv underholdning. Å alle de stakkerne som lider under dem får fri

          1. *haha* Du er inne på noe her, ass!
            Man bør jo da sef sørge for at disse oppgavene ikke kan stykkes opp, men må utføres i fellesskap, for ikke snakke om at de krever at det utpekes et lederskap for dette greine her!
            – Herregud, det ville jo blitt et vidunderlig helvete av et konsept! 😀

            1. Self. De kan jo ikke delegere dem vekk. Da får de straffe oppgaver=synge hele toscanana menst de gjør push ups.
              Når det hele ender i slåsskamp,har vi kommentatorer fra boxing sittende klar,slik at underholdningsverdien økes.+ Man når de sportsinteresserte, i samme slengen.+Man kan vedde på hvem som vinner kampen=Stjele et ton med gambling inntekter fra norsk tipping.
              Ingen kan utvises. De MÅ være der til terminen er over. Come hell or high water.
              Skulle de mot all formodning klare å løse oppgavene,uten for mye skade. Finner vi bare på noen nye.

              1. Dette konseptet vil nok også kunne funke i form av en slags lagkonkurranse.. Uansett så er jo ethvert skandalereality avhengig av at det i det minste gis rom for utskiftninger underveis.. Dette er jo eneste måten man får kvittet seg med deltagere som ikke leverer drama etter ønske! – For ikke snakke om at man må få dyttet inn ubehagelige overraskelser og ‘brannbomber’ for å VIRKELIG fyre opp stemningen ved jevne mellomrom..
                Dette her er seriøst et utkast av et konsept som virkelig burde få se dagens lys, for å si det sånn!.. – Og et sånt et hvor jeg potensielt vil klikke max med påfølgende traume dersom det dukker opp i form av noen andres cred.. *hehe* 😀 😀 😀

                1. Kan ta cred’n for det du.Gry.
                  Bare la meg hive in et par deltagere.
                  Har jobbet for alt! for mange slike opp igjennom livet.
                  Viktigste er jo man får vist for verden,hva slags folk de er.
                  Men ang. Drama så er det vel ikke mangel på det ,når man setter slike folk til å konkurrere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg