Halvveis i GRYXEN-utdelingen!

I og med GRYXEN-AWARDS forløper synkront med julekalenderen, vil det si at vi med morgendagens pris vil være halvveis igjennom årets priser.. 

Da passer det igrunnen fint å ta en aldri så liten oppsummering av hvordan denne 2 sesongen av GRYXEN -awards har forløpt til nå, samtidig som vi ser litt fremover.. 

 

 

Først og fremst, må det jo spørres hva dere lesere, bloggende- så vel som ikke-bloggende, syntes om årets utdeling så langt?

– Er det noe dere ønsker annerledes? Er det en kategori- potensielt med en vinner dere gjerne ville hatt nominert for en GRYXEN? (GRYXEN -juryen har nemlig valgt å beholde et par-tre kategorier åpne nettopp av hensyn til (potensielle) innspill fra publikum).

Dernest følger så spm. hva dere syntes om kategoriene så langt, for ikke snakke om hvorvidt dere er enig i de valgene som er foretatt m.h.t vinnerne?

– Og sist men ikke minst; Hva syntes dere om årets priser, -utforming, grafikk, etc? Her vil det jo også vært artig å få vite hvorvidt dere har en favoritt som skiller seg ut som den fineste, -ev. den som utmerker seg i motsatt ende av skalaen.

Er det så noe GRYXEN -administrasjonen har gjort seg av nye erfaringer så langt, og herav hvorvidt det er ting som vil bli endret/forbedret i neste sesong?

Hva som først og fremst vil bli satset på å få til ved neste korsvei, er en utvidelse av juryen. Dersom dette skal kunne utvikles til en event med rekkevidde utenfor egen ‘andedam, går jeg ut i fra at dette rett og slett er en forutsetning for at noe slikt skal kunne skje. Målsettingen i så måte, vil være en utvidelse som først og fremst omfatter (min.) én ren publikummer (leser), i tillegg til en medblogger.

Om en ser bort fra konkurranseaspektet i hht vekst og utvikling av konseptets rekkevidde, så er dette også den opplagte løsningen på de issues som en umulig kan fri seg helt i fra som en enmannsjury. For selv om en i rollen som denne GRYXEN-juryen bestreber seg til det ypperste på å være så objektiv- og nøytral som rå er, er en samtidig nødt til å innse at det ikke er til å unngå at det vil forekomme enkelte skjevheter, bla.a i hht de blogger en selv følger, i de kategorier en har interesse av. Først og fremst er jeg meg smertelig bevisst på at det vanskelig skal kunne gjøre å inkludere matbloggerne på et vis som kan sies å være noenlunde i tråd med den posisjonen denne genren har i dagens ‘bloggverden’. Paradoksalt nok, i det jeg jobber i restaurantbransjen, har jeg knapt vært inne på en matblogg i mitt liv. Årsaken til denne tilsynelatende selvmotsigelsen, er noe så banalt som at jeg, i kraft av å ha hatt mitt virke i dette restaurantkomplekset i årevis, har to mesterkokker til min disposisjon ca 10 min. gange hjemmefra når det er snakk om middag. To kokker som hver kan skilte med 50 års erfaring i faget, som legger all sin kjærlighet i maten min, vil under enhver omstendighet være det foretrukne valg fremfor selvgjort. Men følgen av dette, er jo unektelig at det skorter på nødvendig kjennskap til hva som utgis i denne kategorien. Det samme gjelder slikt som unge bloggere som naturlig nok henvender seg til jevnaldrende, liksom det også er en del å hente på håndarbeidsfronten, m.m. Ved å innføre flere jurynedlemmer, hvorav disse fortrinnsvis kan ‘tette igjen de huller’ som forekommer pr. i dag.

Videre, tas det som nevnt sikte på min. et jurymedlem som verken er- eller har vært blogger, da publikums representasjon syntes ubetalelig i denne sammenhengen.. – Dessuten kan jeg avsløre at jeg faktisk har peilet meg inn på et par stykker som har utmerket seg positivt i kommentarfeltene jevnt over. Om det hadde latt seg gjøre å slått kloen i en av disse, ville utsiktene for GRYXEN-AWARDS 2023 vært aldeles fortreffelig!..

Til slutt så må vi jo også se litt fremover nå som vi er nådd halvgått løp! 

Hvem tror dere det kun er et tidsspm. når vil få en GRYXEN?

For så at vi til slutt ender opp med selve rosinen i pølsa på julaften; Selveste ÆRESGRYXEN!

Hvem tror DU vil stikke av med denne ypperste av hedersbetegnelser dette herrens år 2022? I fjor var det Bunny som ble denne æren til del, og dermed faller vel muligens manges forhåndsfavoritt ut, i det denne prisen kun kan vinnes en gang.. Så hvem i granskauen kan det da være som vil kunngjøres på selveste julaften den dag??

Her kan jeg forsåvidt også avsløre at denne prisen henger såpass høyt at jeg faktisk ikke er den eneste som sitter på hemmeligheten ang. dennes identitet. Jeg har dermed lagt frem det hele for en innvidd, da det syntes nødvendig og i det minste konferere med en utvalgt i hht denne avgjørelsen..

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg venter i spenning på å se hvem som blir den første til å få to eller flere priser gjennom én sesong 😜 også har vi publikumsprisen da, jeg nominerer Verdande 😜👍🏾

    2. (Rasler stille forbi eget navns nevnelse – men smiiiiiler 😊).

      Fryktelig mange spørsmål seint på kveld, da Gry ! Men altså, du MÅ gi en GryXen til Janne Nordvang snart! Hun har så mye og by på, fra den faste søndagsposten Ukas Øyeblikk til skriblerier som treffer midt i min humor, gjerne illustrert med hennes egen, karakteristiske strek. Hun deler raust fra livet til familien i Måsahuset, med de øvriges velsignelse – og finnes ikke sjølhøytidelig. Dermed blir noen lettere pinlige øyeblikk til å ikke bare flire godt av Janne – du kniser godt fordi du kjenner igjen deg sjøl 😉.

      Ellers gjetter jeg at Vivian – aka Mamma på hjul – kan være den som stikker av med 2 priser allerede i år 😄.

      1. [Nominasjon er notert!]
        *hehe* Jeg er riktignok smågal, men det er ikke så galt fatt at jeg forventer at folk svarer på alt dette her. 🤪 Det er i bunn og grunn for å få folk til å bli trygge på at de kan si sin mening uansett hva det dreier seg om.
        – Jeg kan røpe såpass at det ikke blir noen dobbeltvinner i år.. Dette må vel sies å være et bevisst valg, da jeg har spredd det ut til flest mulig kategorier for å få med flest mulig… Til neste år kan det imidlertid brått bli at vi får den förste i sitt slag da jeg, som sagt, vil gå inn for å utvide juryen, slik at det hele dermed blir tatt enda et steg videre.
        (- Og her er det jo brått at du topper önskelisten, da vettu..) Slik jeg ser det, bör det helst være min. en publikumsdommer (altså en som ikke selv er blogger, men som samtidig er godt bevandret innenfor genren) som ikke er redd for å si det de mener, men på en respektfull og konstruktiv måte. 😜

    3. jeg er kjempeimponert over hvor godt du treffer med kategoriene du linker bloggere til.
      Det er ikke mulig å lese alle innleggene fra bloggerne og det tror jeg alle skjønner.
      Et høydepunkt når dagens Gryxen erklæres.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg