Heia Sverige!!

Etter bokstavelig talt å ha vært oppe i høyden går vi glatt videre til den metaforiske høyden. Vårt broderfolk i øst er nemlig skikkelig på høyden om dagen, da Eurovision er i gang, og vertslandet, -som jo er Sverige, stiller med norskprodusert artisteri i form av de viden kjente tvillingene fra Trofors, Marcus & Martinus. Dette kan jo bare ikke bli feil, så jeg kaster meg derfor på karusellen ‘ved att skicka er någon riktiga svenska blommor’.. 

 

Brått så har løvetannen kommet også, -sånn helt ut av det blå, egentlig! Jeg evner til dags dato ikke å skjønne hva som får denne blomsten til å bli så til de grader uglesett av nær sagt alle og enhver!

På den blå siden, har vi imidlertid nok et eksempel på disse vanlige blomstene jeg ikke har den ringeste anelse av hva heter for noe. – Men flott er den nå åkke som!

Det var nå ikke bare løvetannen som kom svært så plutselig frem i år, for det gjorde vitterlig disse smørblomstene også!

Denne burde vel også være velkjent for alle og enhver, vil jeg tro.

Avblomstret løvetann er faktisk oppsiktsvekkende fotogen kontra virkelighetens trøstesløse fremtoning..

 

4 kommentarer
      1. Ja, ikke sant!
        Ikke minst lærte jeg for en tid tilbake at dersom en skulle havne i en nødsituasjon der en må leve av det en finner ute, er det løvetann en skal gå for, -selv om det skulle være midt i bærsesongen. Å spise seg mett på bær vil nemlig ha en lakserende effekt, hvilket jo er det siste en trenger i en sånn setting 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg