Hemmeligheten avsløres!!

Som jeg antar en god del av dere har fått med dere, så har altså jeg drevet på i det mest irriterende influencer-vis som tenkes kan i en måneds tid nå, i form av å henvise til en major event som jeg så ikke vil røpe hva er (til Frodith’ens frustrasjon).

Dvs. før nå!!

 

Året 20-furry-5! 

Saken er altså den at jeg har den ubeskrivelige gleden av å introdusere verdens vakreste..

– Den lille jenta som kompletterer husholdningen for en hvis ‘American dream’ har byttet ut ‘standardmodellen’ bestående av tobeint jente og gutt med det firbeinte alternatigvet katt og hund.

Leah (4 mnd.) ankom altså ‘casa Henriksen’ i går, hvor hun så umiddelbart bønder med Knert (bilde nr.2 ovenfra), mens Tufsa går rett inn i en moderlig oppdragermodus. – Hvilket jeg ikke så komme i det hele tatt, da hun så langt i fra var noen ‘mother of the year’ -kandidat til sine egne unger i sin tid. Da gjorde hun nemlig kun det som var nødvendig i hht å holde de i live til de evnet å få i seg fast føde, for så å gi flatt faen..

Videre har Dolly overrasket ved å være oppsiktsvekkende imøtekommende i det hun ikke har avgitt et eneste fres i så måte. – Hvilket er for ren utopi å regne for hennes medkatter (med unntak av Tufsa), mens Pepsi har tilnærmet seg det hun i utgangspunktet syntes var et hinsides merksnodig vesen. Rusken derimot, er først nå begynt å komme litt på gli grunnet til dels saftige bestikkelser etter å ha furtet som et erketypisk storesøsken de siste 24 timene.

24 kommentarer
      1. Takker så mye!
        Ja, det viste seg umiddelbart at hun vil etablere en individuell relasjon til hver av kattene, så det blir artig å se hvordan det utvikler seg. Det tok forresten ikke mange timene før hun kom seg opp i sofaen for egen maskin ved å dra seg opp ved hjelp av klørne der spensten ikke rekker helt opp enda, hvilket hun er nødt til å ha lært av Knert. Nå har han selvsagt mer enn spenst nok, men han benytter av en eller annen grunn denne teknikken i sofaen, og når så det går typ et kvarter før Leah gjør sin første sofaopptreden på tilsvarende vis, så.. *hehe*

        1. Hehe, det kommer til å bli mye moro, kos og underholdning fremover! Skal ikke forundre meg om Leah inntar prinsessestatus i flokken, med både pusenykker og gjør krav på ekstra mye oppmerksomhet. 😀 Jeg skal snart få meg “lånekatt” et par uker, siden en av naboene her reiser bort og trenger kattepass. Gleder meg til det.. 🙂

          1. Så lenge Pepsi bevandrer denne planeten, er nok den husprinsesse-tittelen ukrenkelig *hehe*. Leah ligger imidlertid an til å bli den lekne energi-boosteren som vi resterende latsabber vitterlig har behov for 😀 😛 😀

              1. Ja, hun er helt spinnvill når hun kommer ut *hehe*.
                Pga den kalde og særs snørike vinteren vi har hatt så langt, har jo dette valpekullet måttet holdes inne hakket lenger enn ‘norm’. Hun hadde dermed knapt vært ute i det hele tatt før hun kom til oss på lørdag, så da kan en jo bare tenke seg hvordan det er for en liten vofs og brått bli presentert for en verden som bare eksploderer i endeløse lukter og inntrykk.. 😀

                1. Ser for meg det, ja. Uutømmelige reserver av lukter og inntrykk på den ene siden, og trygghet hos flokken sin på den andre. 😀

    1. Ååååå, så herlig!!!! Jeg skjønner jo du måtte ha det hemmelig, hvis det var litt usikkert osv. Men fysj så nysgjerrig jeg ble 😂😂🫢 Denne var virkelig skjønn også da 🥰Håper alle pelsballene vil kose seg sammen og bli fine søsken 😀

      1. Jeg har faktisk en sånn skikkelig skrudd greie med at jeg ‘jinxer’ ting dersom jeg går ut med det før det er fysisk i hende. Egentlig vet jeg jo at dette umulig kan ha rot i virkeligheten, men samtidig er det ett eller annet i psyken som har det med å ‘bevise’ at det er sånn allikevel (forstå det den som kan). *hehe*

    2. Å helledussen så skjønn! Få vite litt mer da…. er det en Jack Russell – eller en dansk/svensk gårdshund, eller??? Blei litt veeeeldig misunnelig nå altså! Herlig <3

      1. Hun er Jack Russel, og er bare drøye 3 mnd. gammel (f. 14/10 -2023). Men sin unge alder til tross, har hun allerede vist seg som litt av en personlighet.
        Da jeg var hos oppdretteren for første gang rett før jul, var det vel mer hun som valgte meg, da vi liksom båndet skikkelig der og da. Deretter har jeg vært og besøkt henne en gang til før hun altså ankom på lørdag 🙂

        1. Ååå, så gøy! Jeg har jo levd med en Parson Russel i 15 år, men jeg ønsker meg nok en Jack Russel nå! Din er glatthåret? Jeg tror jeg ønsker meg en rufsete en….. 🙂 klem

          1. Hun er så ung at vi faktisk ikke vet hvordan pels hun vil ende opp med, for moren er nemlig ‘rufsete’.. Om jeg skulle satt pengene mine på noe, ville jeg vel tippet at det blir en slags mellomting, da det har begynt å dukke opp steder der det ser ut til å bli lenger åels enn andre steder. Det blir m.a.o spennende å se hvordan hun blir til slutt! 😀

      1. Takker så mye! <333
        Hun er virkelig en fantastisk hærlig liten jente som jeg 'bondet' med umiddelbart da jeg så henne.
        – Navnet er cred. til oppdretter. Heldigvis var hun registrert med et navn jeg likte, og ikke minst syntes passer henne. Jeg er nemlig ikke akkurat utpreget god på dette med navngiving, og sliter like mye hver gang dette er en nødvendighet, men denne gang hadde vi heldigvis flaks sånn sett *hehe* 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg