Hemmeligheten som ble glemt!

I det alt av nyhetskanaler, tidsskrifter og samfunnet forøvrig i hurtig eskalerende grad preges av at det om få dager er 10 år siden det største terrorangrepet siden 2 verdenskrig ble utført på Norsk jord. – Liksom det som inntraff den 22 juli 2011, gjorde Norge til åsted for verdenshistoriens største massemord utført av en enkeltperson.. Følgen er selvsagt at terrorhandlingene på regjeringsbygget og på Utøya i all den tid som er gått har vært fremmet mang en gang, liksom mannen som sto bak, Anders Behring Breivik, aldri har forsvunnet fra nyhetsbildet. Side opp og side ned har vært skrevet om denne mannen, og hvordan han ble i stand til å utføre en grusomhet som ikke bare huskes i Norge, men i hele verden. Derfor syntes det for meg noe merkelig at hans medlemskap i Frimurerlosjen ble feid under teppet omtrent i samme momentet som det kom for en dag.. 

 

 

Nå mener jeg ikke at man herved har grunn til å tro på de mange og ville konspirasjonsteoriene som florerer rundt den superhemmelige foreningen. Men ikke desto mindre, holder de fakta som er bekreftet i massevis i hht det å stille spørsmålstegn rundt hvorfor Breiviks medlemskap i den berømte losjen så snarlig og så effektivt ble feid under teppet da dette i sin tid kom for en dag kort tid etter pågripelsen..

Det lille som er gitt av forklaring på at Behring Breivik var innlemmet i Frimurerlosjen, gikk enkelt og greit ut på at dette var grunnet i at hans far var medlem, og at nyervervelsene gjerne går fra far til sønn(er). Men etter å ha ‘gravd’ litt i dette her, fremgår det tydelig at en innvielse i den største og mest hemmeligholdte av alle ‘secret societies’ krever mer enn som så..

Én ting, er at Behring Breivik hadde en mildt sagt begrenset kontakt med sin far fra foreldrene ble skilt, slik at en innvielse den veien rett og slett ikke ville vært naturlig. Langt viktigere, for ikke snakke om mer relevant er det faktum at rekrutteringen til dette samfunnet på siden av samfunnet krever at en består en serie av lojalitetstester. Likeså, er det en kjensgjerning at de er rimelig selektive i hht posisjon i samfunnet når det kommer til hvilke som tas inn som medlemmer. Frimurerne består, som jeg vil tro de fleste kjenner til, praktisk talt utelukkende av menn i stillinger som innebærer en viss makt, hvilket vil si advokater, dommere, politikere, næringslivsledere, osv.

 

 

Videre er det en kjensgjerning at det de sysler med innenfor disse lukkede dører og forskalkede vinduer, ved siden av merksnodige religiøse riter, er å ta opp samfunnsrelaterte spørsmål. – Og det er jo nettopp dette punktet hvor det hersker en gjennomgående uvisshet angående hvor stor makt som i realiteten ligger i hendene på denne foreningen.. Nå skal jeg, som sagt, vokte meg vel for å begynne å spekulere i dette, for at det ligger en reell makt her, anser jeg hevet over enhver tvil når en ser på hvilke stillinger som innehas av de hvis medlemskap er kommet for dagen. – Her syntes det ikke å være tvil om at et medlemskap er betinget av at en er i posisjon til å kunne utføre noe av en viss betydning, for å si det slik! – Likeså er det bekreftet at man vet ‘alt’ om hverandres gjøren og laden innenfor denne gruppen. – Ikke for det.. Behring Breivik var jo åpen som en bok angående sine (ekstreme) holdninger til dette og hint hvorhen han beveget seg (det var jo bla.a disse som i sin tid førte til at han ble for ekstrem for FrP med den følge at hans medlemskap i partiet ble strøket), så muligheten for at losjen ikke har vært klar over holdningene hans, kan dermed utelukkes pronto!

Så da sitter vi altså igjen med hva jeg anser for å være 1000-kronersspørsmålet her; Hva var det ved Breivik som gjorde at han ble ansett for å være ‘Frimurer-materiale’ i utgangspunktet? – Hva var det han var gitt å kunne bidra med i denne gruppen, bestående av statsledere, jurister, medisinere og næringslivsledere?? Hvorfor ble avsløringen av hans medlemskap feid under teppet, -for ikke snakke om HVORDAN det kunne la seg gjennomføre at noe slikt så effektivt ble feid under teppet, spesielt når vi tar med i betraktningen at avsløringen førte til noe tilnærmet et folkekrav om offentlig innsyn i alt av virksomhetens gjøren og laden!?

 

 

– Jeg har ikke den ringeste anelse! – Liksom jeg betviler at noen andre, av de antatt få som i det hele tatt husker denne forbindelsen, utenfor den respektive losjen har det, og det er nettopp derfor jeg misliker at det ble lagt lokk over på den måten det ble. For i motsetning til de fleste, har jeg av en eller annen grunn aldri hverken glemt eller kommet over Behring Breiviks tilhørighet blant frimurerne, og vil ei heller klare å se forbi dette så fremt ikke alt mot formodning skulle komme for en dag…

 

 

6 kommentarer
    1. Om du googler Breivik – frimurerlosjen får du 15 000 treff. Blant veldig mye annet, at han ble anbefalt av to nødvendige. Den ene var hans femmenning, den andre en militant nasjonalist. Det kan sies mye rart om frimurere.. men at de tilhører en konspiratorisk gjeng samfunnstopper, er like drøyt som at fru Clinton driver en pedofil ring.
      Så hans tilknytning til losjen er på ingen måte feid under teppet.
      De jeg kjenner som er medlem… liker veldig å kle seg som pingviner og drikke dyr whiskey.. og snakke om alt og alle… så nær som politikk… det er et forbudt tema …

      1. Jeg har googlet som en gal, men finner ikke annet av betydning enn at han var medlem, at hans far førte til at han ble evaluert, hvorpå anbefalingene stort sett ble oppgitt å være de du nevner her, og at foreningen sies å ta avstand fra de holdninger og handlinger de hevder ikke å ha vært klar over. Det er nettopp dette som er å sette lokk over situasjonen slik jeg ser det..
        Nå innebærer, som sagt, ikke dette at jeg tror på de påstandene som er fremmet om frimurerne heller! Men jeg tror på bekreftede faktaopplysninger, og i dette tilfellet er disse mer enn nok til at jeg mener det er all mulig grunn til å stille spørsmålstegn rundt dette her..

    2. Vært veldig ok om du linker til de bekreftede faktaopplysninger. Faktaopplysninger som gir deg mer en nok opplysninger til å stille spørsmålstegn vedrørende barnemorderens medlemskap i losjen. P.S Fakta er ikke en eller annen Youtube video av en eller annen som har et forvrengt verdensbilde 😉

      1. – Hva med Wikipedia, det burde vel strengt tatt kunne passere som en greit pålitelig informasjonskilde:
        In English: https://en.wikipedia.org/wiki/Freemasonry
        ..- På norsk: https://no.wikipedia.org/wiki/Frimureri & https://no.wikipedia.org/wiki/Den_Norske_Frimurerorden#:~:text=Kapittelet%20%5B%20rediger%20%7C%20rediger%20kilde%5D%20%20,%20%20Trondhjem%20%2025%20more%20rows%20
        – Og (selvsagt) er frimurernes offisielle hjemmeside en av kildene til min viten: https://frimurer.no/
        – Liksom medlemslistene fra de ble pålagt å offentliggjøre disse i 2008: https://www.nrk.no/innlandet/frimurerlosjen—medlemslister-1.6282445
        – Samt alt jeg har kunnet komme over i årenes løp, da jeg syntes konseptet er fascinerende:
        * Som bla.a inkluderer historikken, som f.eks er omtalt her: https://historienet.no/samfunn/frimurerlosjen-historiens-mest-myteomspunne-selskap
        * Enkeltsaker hvor dette har vært oppe, som f.eks: https://www.nrk.no/norge/tidligere-statsrad-meldte-fra-at-han-var-frimurer-_-hevder-det-aldri-var-et-tema-a-melde-seg-ut-1.14919162

        – Og generelt faen hakke og hans oldemor. Om jeg skulle sittet å linket til alt (av betydning) jeg har lest om dette (og andre) emner opp igjennom tiden, ville jeg sittet her til i morgen, og det er jeg rett og slett for lat til!
        Her har du i det minste toppen av isfjellet, for å si det sånn. Men når det er sagt, ville en vel strengt tatt ikke ha behov for stort mer enn en halvside fra Wikipedia for å finne grunn til å stille spørsmål rundt det faktum at Behring Breivik var medlem!
        Her må jeg også få påpeke at jeg, som opp til flere ganger er poengtert i innlegget, IKKE har noen formening hverken i den ene eller den andre retning! Alt jeg gjør, er å sette fingeren på en faktor i forbindelse med 22 juli massakeren jeg føler ikke er blitt analysert grundig nok! Jeg mener.. Dette er ikke en ‘hvem som helst psykopat’ som har evnet å skjule sine mangelfulle sjesevner inntil den dagen det går ‘over styr’ på hjemmebane, for å si det sånn.. – Vi snakker tross alt om en fullblods terrorist med en ditto ideologi som driver ham her, som på toppen av det hele er den massemorderen i verden (i ‘klassen’ for de som (tilsynelatende) har operert på egen hånd) med flest liv på samvittigheten! Dessuten syntes det åpenbart at fyren:
        A) Er i besittelse av en IQ lysår over gjennomsnittet, og
        B) Er, og var, like inneforstått med lover og regler, normer, og samfunnets syn på rett- og galt som det du og jeg er. Å si han ikke er sinnsyk, blir imidlertid vanskelig, da dette innebærer at en først må besørge at de involverte parter (hvilket i dette tilfellet kun er deg og meg) er 100% inneforstått med nøyaktig hva som legges i dette begrepet i den respektive sammenhengen. Altså; Om en definerer sinnsyk som en mentalitet som står i sterk kontrast med hva som generelt ansees for rett og galt i et menneskesinn, hvilket jo inkluderer empatidelen av hjernen, er jo fyren åpenbart stein hakke gal. Men dersom en imidlertid avgrenser begrepet til den kriminalrettslige betydningen; Altså at vedkommende ikke innehadde evnen til skille rett fra galt, -lovlig fra ulovlig, og/eller ikke var seg sine gjerninger bevisst, så var han klar som dagen. ABB visste utmerket godt hva han gjorde, det var planlagt ned til minste detalj, liksom han var fullstendig klar over følgene av sine handlinger, både de ønskede, og prisen han ville måtte betale. Av den grunn, mener jeg en er nødt til å gå i dybden av absolutt alt han har bedrevet i livet, -hvilket i aller høyeste grad inkluderer Frimurerlosjen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg