Hensynsløse munnbindbrukere!

Samtidig som jeg med innestengt fnis har kunnet konstantere at den norske vinterbekledning kombinert med de maskebedekkede ansiktene får folket til å fremstå som kryssninger mellom niqab-innpakkede muslimer og Michael Jackson m/fam anno 2004, har det oppstått en gry’ende mistanke om at en ikke ubetydelig andel av den nevnte maskebruk snarere er motivert av ønsket om å fremstå koronapolitisk korrekt med rett til å rette pekefinger enn et glødende engasjement for å redde de risikogruppetilhørende.. Årsaken til denne nagende mistro mot mine bemaskede landsmenn, er rett og slett at den nobelheten som påberopes ved å maskere seg innenfor andres øyesyn, faller på steingrunn når mengden fraslengte masker når dithen at en blir nødt til vase seg vei over en innsjø av andre menneskers snørr, spytt og gørr for å komme seg inn i matbutikken! 

 

 

Jeg mener.. Det formelig tyter godt brukte, og derav innsausede masker ut over kanten på enhver offentlig avfallsdunk, mens det å krysse en offentlig parkeringsplass, – for ikke snakke om parkeringshus, innebærer å måtte bane seg vei der en går med snørr-og-gørrfiller til knærne!

Dette er allikevel for ingenting å regne i forhold til det hurtig eskallerende antallet som dukker opp i butikkhyllene, der de lynkjapt er blitt stukket inn mellom syltetøykrykkene, vaskemiddelflaskene fra JIF, eller min personlige “favoritt” : Dyttet ned i haugen av bananer!..

Jeg er virkelig ikke pirkete, liksom jeg er kjemisk renset for bakteriefobi. – Jeg tør faktisk å gå så langt som til å påstå at det synlige Norge knapt nok finnes en mindre pirkete- og mer uvøren person enn meg, da jeg er hellig overbevist om at et optimalt fungerende immunforsvar er avhengig av å utsettes for en daglig dose dritt av betydelighet.. Men dette gjelder altså åpenbart kun i forhold til den politisk plettfri fasaden folk fronter i andres påsyn. I det øyeblikk de trår utenfor det observerbare rom, er virkeligheten imidlertid en ganske annen.. – For så snart disse menneskene dette gjelder er utenfor øyesyn, så kvitter de seg med sine etterlatenskaper uten å senke de som måtte utsettes for disse motbydeligheter i etterkant! Jeg lurer jo på hvordan f. eks vedkommende som benyttet sitt ubevoktede øyeblikk til å stappe snørr kluten sin ned mellom bananene reagerer i møtet med andres etterlatenskaper!?

 

 

Handlinger av denne typen, er faktisk like utenkelig for det upirkete ‘selv’ som det å skulle konvertere til islam, eller å stille naken midt på Karl-Johan i ‘beste sendetid’. Greit at jeg overhodet ikke er pirkete, er kav uenig i det meste hva covid-håndteringen angår, liksom de andre områder hvor min personlige oppfatning kolliderer med rådende politisk korrekthet, liksom rådende politiske vedtekter. Men dette er såvisst ikke ensbetydende med et ønske eller det å ha til hensikt å opptre provoserende ovenfor andre! Om mulig enda mindre samsvarer disse særegenheter med fronting av regelrett neandertaleroppførsel som det å etterlate seg brukte munnbind blant matvarene på Kiwi! Om mine oppfatninger syntes aldri så provoserende og motstridende til eget virkelighetsbilde, så vil jeg i min adferd i det minste alltid gjøre mitt for å unngå å være til sjenanse for andre. Dessuten er den personen som opptrer i andres påsyn identisk med den som opptrer utenfor, da min personlige integritet er avhengig av å kunne stå 100% inne for den jeg presenterer meg for.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg