Husfredens farer!

Selv  før COVID-helvetet braket løs, hadde vi i lengre tid hatt en årlig økning i antallet husstander bestående av bare en person.  I følge den siste kjente opptelling før verden gikk amok, var det ifølge SSB allerede da så mange som 500 000 aleneboere her til lands. Hvor mye høyere dette tallet er pr i dag, tør jeg ikke engang tenke på..  Årsaken til denne økningen, er jo selvsagt at parforhold selv under normale omstendigheter ryker ‘left, right & center’ grunnet de mest bagatellmessige vaner og uvaner. Etter å ha levd under COVID-diktaturet i over et år, tas disse allerede ubeskrivelige irritasjonsmomenter til uante høyder. Jeg har i den anledning tatt for meg de vanligste -og tåpeligste skildsmissegrunner i så måte, i det de i denne stund er så relevante som de etter alt å dømme noen gang får blitt..  

 

 

  • Menn som ikke legger ned toalettsetet: Herregud, jenter.. Hvor mye ‘pes’ er det å klaske det jævla setet ned i det du entrer rommet!? Det tar neppe mer enn 1/10 sek!..
  • Tannkremtuben som blir stående åpen: Seriøst, folkens.. Folk dør i sult, krig og det som værre er, og vi henger oss opp i noe som i værste fall krever at en halv cm tørket/stivnet tannkrem er mer eller mindre ubrukelig grunnet en makes tendens til åla korken bli stående oppe..
  • Sminke/skjeggstubber i vasken & såpe/hårspray på speilet: For guds skyld.. Plasser en flaske ‘Jif baderom’ ved siden av/under vaskeservanten, papir finnes forhåpentlig i rommet allerede, og ta den 45 sekunders jobben å fjerne det i stedet for å la det forsure livet ditt!
  • Toalettpapiret ‘feil vei’ i holderen: Dette ‘issuet’ er muligens det tåpeligste av de alle. Jeg mener.. Så himla store kvaler kan det bare ikke føre til å måtte forsyne seg av en ‘feilplassert’ rull!, kan det vel!..
  • Drikking rett fra flasker/kartonger: Enkelt og greit: Invester i egen melk, juice, brus, og ‘whatever’ for ‘forbryteren’ om dette er noe du ikke kan leve med. -Værre er det ikke!
  • Smuler på kjøkkenbenken: For guds skyld.. Det tar en ikke mer enn rundt 30 sekunder å benytte den ene hånden til å sope disse ned i den andre, for så å få kastet ‘utysket’ i søppelbøtten!
  • Nødvendigheten av å re sengen: Om du er alene om å se nødvendigheten av dette, så kan det da ikke medføre så himla mye overlast å ta den ekstra jobben å re opp for dere begge!?..
  • Smørekniven skrapes ren på boksekanten: Tro det eller ei, men avlagt overskuddssmør/smørepålegg som skrapes av på den respektive boksen/krukken, er faktisk blandt de største ‘krigshisserne’ i landets parforhold. Sorry, men er dette noe som overgår din toleransegrense, er jeg redd det er såpass galt fatt at du strengt tatt er å betrakte som uskikket til å fungere i det mangfoldet samfunnet som sådan består av..
4 kommentarer
    1. Haha! Jeg synder på alle punkter unntatt to: 1.Jeg løfter ikke opp doringen for å tisse. 2. Jeg kliner ikke med smøret. Ellers gjør jeg visst alt det gale som menn gjør. Senga mi ser ut som om jeg har hatt putekrig i den. Det er nok bra jeg er en av de drøyt 500000 som bor alene!😂

    2. Jeg gjør ikke de tingene her, samboeren gjør noe. Kunne ikke betydd mindre 🙄Andre ting er viktigere må jeg si enn sånt småtteri. Og hvem har liksom bestemt at toalettets “utgangspunkt” er ringen NED? Derfor gjør liksom menn helt klart feil? 😂

      1. (hehe) Nei, jeg har heller aldri forstått meg på alt dette ‘fuzzet’ som følger det ikke å legge ned toalettsetet. Jeg mener.. Du entrer toalettet, slår ut med hånden, og *smock* så er det nede! Det tar en ca 5/100 av et sekund..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg