Hva faen er det EGENTLIG som foregår!?

Nok en gang har jeg trodd siste innlegg har vært dedikert coronapandemien, for så at det skal dukke opp ett eller annet jeg rett og slett ikke kan unngå å ta opp siden jeg nå tross alt innehar det talerøret denne bloggen er ment å være. – Og denne gang syntes det mer presserende enn noen gang, for nå er jeg redd. – VIRKELIG redd! For hva faen er det egentlig som foregår i kulissene her!?.. 

 

2020: Året da verden, slik vi kjenner den, ble snudd fullstendig på hodet.

 

For at NOE foregår i kulissene her, noe som vi, publikum, ikke under noen omstendigheter skal få nyss om, syntes mer sannsynlig enn noen gang i det en tar inn over seg følgende hendelsesforløp:

Fredag 31/7:   Grensen til et svensk område som var påvist koronafritt åpner med den følge at hele byen fremsto som blåst for liv! Det var en nesten spøkelsesaktig stemning på restauranten jeg jobber, siden vi praktisk talt var uten besøkende på hva som normalt er en av ukens desidert travleste dager. Hele denne helgen forløp seg mer eller mindre på samme vis. Størstedelen av befolkningen var, som enhver forutså, dratt mann av huse for å shoppe billig kjøtt og sigaretter, -med den trengslen og køene dette innebærer. Befolkningen på de tillate reisemålene var visstnok erklært koronafri, men dette var jo slett ikke tilfelle for de ankomne horder tilhørende I.Ø kommune! Her var det kun smitte redusert ned til kontrollerbare former som var situasjonen! – Og med en fremdeles tilstedeværende smitte i befolkningen, hvilken brorparten av nå befinner seg stående som sild i tønne i kassakø i Sverige, må jo enhver idiot kunne forutse følgen av!..

Torsdag 6/8: – Og tror du ikke at det åpenbare kicket inn på slaget av anslått normal inkubasjonstid for viruset COVID-19, hvorpå nyheten (om en kan kalle det dét) kommer meg for øret i det min sjef ringer meg for å fortelle at restaurantbransjen er pålagt hermetisk lukking, hvorpå vi fikk lettet litt på trykket ved å øse vår eder og galle utover de som klandres kan for de tap og ødeleggelser som følger dette her.

Fredag 7/8: Får vi beskjeden om at samtlige av kommunens innbyggere tvangsisoleres i ei drøy uke f.o.m påfølgende dag, altså lørdag 8/8 kl. 12:00..

Lørdag 8/8 – mandag 17/8:  Politiet farer rundt som bier, i bygatene så vel som rundt i boligområdene hvor de kommer på dørene til folk for å kontrollere at ingen sosialisering finner sted.  Videre ligger de å lusker i skjul for å ta de som måtte driste seg ut i ett eller annet ærend utover det tillate nevnt ovenfor. Overtredelser straffes med alt fra rundt 20 000 til fengsel..

De styrende MÅ ha forutsett dette i det de åpner for denne massemønstringen uten restriksjoner what so ever! – Og når det ikke finnes noen mulighet for at de ikke forutså dette hendelsesforløpet, syntes det følgeliig ditto åpenbart at det hele er så iscenesatt som det kan få blitt! – Hvorpå det eneste tenkelige formålet sp vidt jeg evner å se er å skade oss!!

 

 

Jeg håper jo for guds skyld jeg tar feil, -at hva som syntes å være et åpenbart hendelsesforløp slettes ikke er så åpenbart i andres øyne.. Men nå er jeg faktisk reddere enn jeg kan huske å ha vært i mitt liv. Dvs reddere enn da huset brant, reddere enn da jeg facet en bevæpnet psyko, og flere til.. I disse situasjonene overrasket jeg meg selv gjennom å utvise en forbløffende handlekraft og evne til å håndtere kriser, men den faren jeg nå kan stå ovenfor, er annerledes.. – Annerledes i form av at det i de andre tilfellene har faremomentet jeg har stått ovenfor vært klart som dagen, mens jeg nå kun har et par plausible teorier.. Ved de tidligere anledningene har jeg vært helt på det rene med hva jeg har hatt med å gjøre, og ikke minst har det dreid seg om direkte trusler som jeg altså har vist meg være oppsiktsvekkende god på å uskadeliggjøre. Nå står jeg imidlertid ovenfor en mulig fare som ikke syntes på noe vis, og som jeg heller ikke har noe håndfast i hht hva trusselen egentlig går ut på, og ikke minst hvorfor! – Og kanskje det aller værste i så måte; Det er så himla langt mellom de som ser de tegnene som varsler om at dette ukjente foregår bak ryggen vår.. Jeg er nå minst like redd, om ikke reddere enn befolkningen forøvrig, bare at min redsel overhodet ikke er relatert til en mulig coronasmitte, men er fullt og helt sentrert rundt de tiltakene som etter sigende er ihverksatt mot denne..

6 kommentarer
      1. Jeg føler faktisk litt på å gå ut med disse tingene, for det går jo regelrett ut på å plante den samme redslen jeg har i andre. – Andre som i mange, -om ikke i de fleste tilfeller også frykter sykdommen som sådan.. Men det er bare så alt for mye som skurrer her til at jeg kan la det passere! Fordi jeg ikke har noen grunn til å frykte dette viruset utover det ubehagelige i å ha pådratt seg en forkjølelse, er det vel bare naturlig at jeg evner å se det som skjer i et perspektiv som vel vanskelig skal kunne la seg gjøre om en er vettskremt..(?)
        Hva som fikk meg til å mistenke at det kan ligge mer i det som nå skjer enn det som blir presentert, var da det plutselig gikk opp for meg hvilke følger som logisk avstedkommer disse tiltakene i andre verdenshjørner.. I Afrika.. Asia.. – Hvor en rekke land har blitt trukket frem for sin ‘effektive stenging av offentlige steder/foretagende og isolering av folk. Det er jo vitterlig mer enn galt nok når folk mister både hus og livsverkene sine her til lands, men om noe, så er vi blandt de ytterst få som er priviligerte nok til å ha et sikkerhetsnett som i det minste sørger for at vi har mat på bordet og tak over hodet. Det har de imidlertid så vidt meg bekjent ikke i India, Ghana, Filipinene, osv, osv.. Når de ikke får gått ut og tjent penger, -ja da forblir de uten penger inntil de igjen kan gå ut å tjene de! Ergo: Når det stort sett over hele fjøla har blitt gjort på ‘lock-down’ -viset, må jo den logiske følgen (på det globale plan) bli at langt fler vill bukke under som følge av smittevernstiltakene enn av selve viruset! – Så.. Hva i himmelens navn er det vi har med å gjøre her!?

      1. Problemet er at jeg vet vel egentlig ikke selv hva jeg sikter til.. Det eneste jeg kan si, er at det er stadig flere faktorer rundt smittevernstiltakene som skurrer, slik at jeg er tilbøylig til å ane at det kan ligge noe mer bak dette her enn hva som fremkommer av det verdensbildet du og jeg får servert.
        For all del, det er ikke sånn at jeg tror viruset er menneskeskapt og alt det der, men når det er sagt, kan det for alt jeg vet godt være sterke interessenter der ute som av en eller annen grunn har ventet på den neste pandemien, hvorpå de har en typ skjult agenda. – Jeg ha’kke peiling!
        Det eneste jeg vet, er det jeg ser, og det jeg ser, er stadig fler logiske brister, for å si det sånn, hvor det jeg tar opp her kanskje er den største av dem alle. Spm. i så måte, er hvorfor i himmelens navn de åpner den grensen på gløtt, -altså kun til denne ene kommunen, når det syntes opplagt for alle og enhver hva konsekvensen vil bli!? – At folk drar mann av huse i ren svenskehandel-abstinens, hvorpå de skviser seg inn i denne lille stadens få butikker. Dvs en mengde sammenskvisede mennesker hvis lokalitet det fremdeles er smitte, og det derav blandt disse menneskene finnes bærere av denne smitten. At det ville bli utbrudd av dette, var det første jeg tenkte da nyheten om grenseåpningen kom, og når jeg ser den komme umiddelbart, så nekter jeg å tro at dette kan ha kommet overraskende på de hvis jobb det etter sigende er å håndtere denne koronasituasjonen. – Det eneste jeg ikke så komme i forbindelse med dette her, var hvor jævlige tiltak som skulle bli satt i verk for å stanse dette utbruddet. – Men det må derimot også de styrende ha visst!
        Som sagt, håper jeg for guds skyld jeg tar feil i dette anliggende. -At de brister jeg og andre har kommet over, kun er menneskelige feil, men det er altså for mye som skurrer her til at jeg klarer å la det ligge. – Hva som eventuelt måtte ligge bak, vet jeg desverre fint lite om..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg