Hva jeg liker best ved meg selv

Av en eller annen grunn, har det blandt oss skandinaver oppstått en kultur som går ut på at det ikke er sosialt akseptabelt å erkjenne egen dyktighet, positive sider og gode egenskaper. For meg, er imidlertid dette en like selvsagt del av det å tilegne seg selvinnsikt som det å være kjent med sine dårlige sider, og heldigvis ser vi nå også en tendens til at samfunnet som sådan er i ferd med å få en økt aksept for at folk også skal kunne vedgå seg sine gode sider. I den anledning hopper jeg i det, og deler de sider jeg virkelig liker ved meg selv.. 

 

 

⇒  Jeg danner mine meninger på selvstendig grunnlag, og tillater aldri omgivelsene å utforme mine synspunkter.

⇒  Jeg står for det jeg mener, uansett hvor kontroversielt det måtte være i allmennhetens øyne.  Jeg er med andre ord den som tør der andre tier.

⇒  Jeg har en sterk rettferdighetssans også der dette ikke berører meg selv, og er ikke redd for å synge ut der jeg mener noen behandles dårlig/galt.

⇒  Jeg har et talent for å kunne gi negative tilbakemeldinger og kritikk på en slik måte at det trigger mottakeren til å følge opp istedet for at de blir såret og lei seg.

⇒  Jeg er grenseløst lojal som venn.

⇒  Jeg tør å ta egne valg, og gå utenfor normen når det kommer til mitt eget liv.

⇒  Jeg er intelligent, velreflektert, og har en særs god evne til å se ting i perspektiv.

⇒  Jeg er svært glad i- og har et svært godt lag med dyr.

⇒  Jeg har en relativt særegen personlighet, og har lært meg å verdsette det å skille seg ut fra mengden.

⇒  Jeg er meget dedikert til jobben min.

⇒  Jeg har vist meg tøff nok til ikke å la meg knekke av de slag livet har gitt meg.

⇒  Jeg betrakter alle som likeverdige uansett hvilken sosial status de er gitt av samfunnet som sådan.

⇒  Jeg har god selvinnsikt og evner å være ærlig mot meg selv, både når det kommer til det positive såvel som det negative.

⇒  Jeg søker stadig ny kunnskap, og etter å utvide mitt perspektiv som menneske.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg