Hva skal jeg gjøre?

Jeg har, som en del av dere sikkert kjenner til, hatt særs lite nett-troll aktivitet her på bloggen. At jeg praktisk talt har gått fri for denne utingen til nå, taler sterkt for at jeg også i fremtiden vil få fint lite av dette kastet min vei i forhold til normen blandet oss bloggere. Men noe vil det uungåelig bli, og i den siste tiden har det vært et par ‘drypp’ som har fått meg til for alvor å innse at et ‘evig’ fritak fra netthetsen er umulig ved en fortsatt gjevn vekst. For meg personlig, gjør det ikke noe fra eller til, men hva med familien?.. 

 

 

Som jeg har snakket om tidligere her på bloggen, var jeg vel så forberedt på det som måtte komme av netthets som det  kan være menneskelig mulig å få blitt da jeg tok steget inn i ‘bloggverdnen’. -Dvs.. Jeg personlig var beredt ‘to the T’. Det som imidlertid ikke har slått meg før nå, er at det som eventuelt måtte komme av ‘dritt’ også vil bli lest av min familie, og hvorvidt f.eks mamma er beredt på å få en mld. om at hennes datter er så stygg og blåst i hodet at hun ikke har livets rett slengt i fleisen..

Ikke for dèt.. Mutter’n er et rimelig tøft kvinnemenneske som både har bein i nesen, og er godt oppdatert på hva som foregår her i verden, men alikevel.. Som blogger mener jeg en er nødt til å være beredt på fenomenet i sin groveste utgave. -Og som dere som selv er bloggere vet, er dette såpass drøyt at det å være generelt godt skikket til ikke å la seg affisere, så langt fra er noen garanti for ikke å la seg offisere av dette, så..

Jeg vil, etter beste evne, forberede de muntlig på hva de kan risikere å komme over. Det jeg imidlertid er usikker på, har også med dere lesere å gjøre, da dette, kort fortalt, dreier seg om hvorvidt jeg skal gå inn og slette det som etter allmenn oppfatning er å regne som grovt og sjikanerende?..

Årsaken til at jeg føler dette som et dilemma, er at jeg hele veien har tatt avstand fra alle former for sensur. Kommentarfeltet mitt er så åpent som det kan få blitt, og for min del, mener jeg det bare får stå for sin egen dumhet, om en kan si det på den måten. Men som nevnt, har jeg vært så heldig å unngått dette problemet med unntak av ett og annet lite drypp. Den dagen det eventuelt måtte komme noe skikkelig grovt, er jeg også nødt til å ta i betraktning hvordan dette vil oppleves av dere lesere..

Så hva gjør jeg så den dagen dette kommer?..

 

4 kommentarer
    1. Det kommer jo an på hva kommentaren inneholder, men så lenge du tåler så tåler jeg. Ekle stygge kommentarer er jo ikke hyggelig uansett, men det er jo ditt valg hvor åpen du ønsker å ha kommentar feltet. Jeg velger å gå igjennom mine kommentarer først sånn just in case av hensyn til barna. Det er jo begrenset på hva jeg ønsker de skal lese om meg om jeg skulle fått stygge kommentarer på meg personlig…….. <3

      1. Ja, du er vel den eneste jeg kjenner til som tilnærmet fritt har kunnet kjøre på med meningsytringer o.l praktisk talt fritt for ‘dritt’. Men vi må nok regne med å få en og annen ‘slenger’ vi også, så jeg skjønner meget vel at du er føre var for å skjerme ungene for hva som ev. kan komme..
        Sånn sett, kan jo jeg slappe litt mer av, men jeg ønsker samtidig hverken at mutter’n skal få de mld slengt i fleisen, for å si det sånn, eller at kommentarfeltet skal preges av et innhold som ikke er noe hyggelig for leserne å bli utsatt for. Så selv om jeg fremdeles er usikker på hvorvidt jeg skal ta i bruk godkjenningsfunksjonen, ser jeg meg faktisk nødt til å åpne opp for å fire på prinsippet ang. null sensur ‘what so ever’, og slette det som syntes å være utrivlig lesning.. Jeg ser jo nå at jeg har hatt et latterlig ensidig fokus på min evne til å tåle i hht dette her, for her er det vitterlig flere hensyn som må tas med i betraktningen.. ;P

    2. Jeg har ikke hatt noe dritt på min ennå. EN litt negativ en om at jeg var litt barnslig, på 7 år, DET får være greit 😀 Og jeg ER jo litt barnslig.. 😀

      1. Ja, du har også vært ‘fritatt’ for disse nettrollene, ja! Det har helt klart å gjøre med at de på ett eller annet vis evner å spotte de av oss som ikke vil la oss affisere av det, tror jeg.. I begynnelsen tenkte jeg en fikk mindre av slikt som ‘voksen’, men den teorien måtte imidlertid skrinlegges ganske kjapt da det jo er flere på 35+ som får minst like mye som de under 25..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg