HVIS JEG VAR DEG – Vibbedille *2*

Fordi det er tidkrevende å innta en annens personlighet, strekker dette konseptet seg over to dager, der man på dag en blir utropt som vinner, mens innlegget som utgis i vedkommendes spirit ferdigstilles den påfølgende dagen.

 

Så nå skal det altså komme for en dag, for dere så vel som for meg selv, hvorvidt jeg evner å være noen andre enn meg selv!..  Den første delen av denne runden, åpenbarer seg  umiddelbart om du klikker   

           –>>> HER! <<<–

 

 

VIBBEDILLE! 

 

Uroen jeg gav uttrykk for angående å innta personligheten til en strikkeblogger uten å kunne hverken strikke eller hekle skulle gudsjelov vise seg å være helt ubegrunnet, og derav unødvendig. – For til alt hell, lever vi ikke bare i en teknologiens tidsalder; Det er også appenes tidsalder!..

 

 

 

PCKnit!

Eg er jo kjempeglad i å strikke, men nå har eg oppdaget noe som gjør det enda morsommere, fordi det går så mye fortere; Nemlig en strikke-app! Etter å ha lagt inn programmet ved navn PCKnit, er det bare å legge inn et bilde av hva du ønsker strikket, for så å stille inn hvordan du ønsker det gjort. Altså; Du markerer av felt for rett- og vrangbord, maskestørrelser, osv, der programmet hele tiden holder deg oppdatert på hvordan det ferdige produktet vil bli seende ut.

Det blir jo unektelig en litt annen ‘schwung’ over strikkeveskene når man gjør strikkingen datastyrt!

 

Når du er ferdig med å stille inn designet slik du ønsker det, så klikker du ‘Produce’, hvorpå strikkesaken din lages til i en såkalt creator. Denne er i bunn og grunn som en printer, bare at det som kommer ut altså er tredimensjonale gjenstander kontra bilder og grafikk som vi jo er vel kjent med hva printerne angår.

Eg må jo si at også de datastrikkede kosedyrene blir langt mer realistiske enn når man lager de for hånd..

 

En sparer jo helt enormt mye tid på å gjøre det på denne måten, altså! Tror du ikke at den ferdigstiller en herregenser i komplisert mønster fra begynnelse til slutt på under en time, du eller!? Det er bare helt rått altså!

Eg har forelsket meg helt i strikkede blomster, eg nå!

 

..- For ikke snakke om at jeg ferdigstilte den kjolen jeg viste i mitt siste innlegg på 1 time og 5 minutter. – Tenk dere det, da! – Og jobben utføres jo selvsagt til perfeksjon! – Ikke noen ugjevnheter å spore i maskene her, nei!

Sett et personlig preg på upersonlige gaver som f.eks parfyme ved å bytte ut den originale toppen med en hjemmestrikket variant!

 

PCKnit -programmet er seriøst den beste investeringen eg har gjort på det eg kan huske. – Dessuten gjør det jo alle kapable til å strikke!

Selv takker jeg rett og slett min skaper for at dette vidundret var i hende i det jeg ble varslet om at min person med all sannsynlighet ville bli kuppet av dette gale Gry’ende fra Østlandet som på toppen av alt ikkje kan strikke ei maske om livet hennes sto på spill!

Det er heilt utrulig, men nå han du altså til og med strikke datautstyret ditt selv, slik som dette nettnrettet!

 

(Eg begriper bare ikkje at ho får holde på å ta over personer på den måten, eg altså, men det får me ta opp ei annen gang..) I det ho, som meg, legger ut innlegget ho driver og skriver på nå, så får dere jo selv se hva jo, som ikke ei gang kan strikke altså, har klart å produsera! Anbefalas på det varmeste!

Lag dere en god lørdag!

Klem, Vibbedille.

8 kommentarer
      1. Ja, nå har vel jeg strukket sannheten litt i dette innlegget her *hehe*, men det er faktisk utrolig hvor mye fint som strikkes på på gamle måten (les; som vanlig, altså for hånd) som vises frem hos de virkelige håndarbeids/strikkebloggerne 😜😇😜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg