Hvor langt kan en nå som self-made blogger?..

Er det realistisk for en blogger som begynner fra ‘scratch’, og som i tillegg henvender seg til en annen målgruppe enn den hvor en finner brorparten av bloggleserne å ha successambisjoner?  

Jeg tror det..  

 

 

Jeg er helt på det rene med at jeg virkelig ikke har gjort det lett for meg selv gjennom den kursen jeg har valgt ut for bloggvirksomheten. I mangel på den boost som følger slikt som en realitydeltagelse, hadde jeg jo i det minste over 10 års praksis i hud. og kroppspleiebransjen samt en grei posjon av erfaring som modell jeg kunne benyttet for alt det var verdt for å få et og annet ‘boost’ på vei mot blogg-Norges øvre sjikt.. – Men istedet velger jeg altså, med vitende og vilje, å gå ‘the hard way’ gjennom å jobbe meg oppover, sakte menn sikkert.. – ‘All the way’, uten noe drahjelp overhodet.

Noe hud- og skjønnhet har det da blitt, men kun iform av emner jeg kan stå 100% inne for er trygt og egnet for alle, uansett hudtype, osv. Det eneste som har ført meg fra bunnen og frem til hit jeg er i dag; Relativt hyppig innslag på topplistens nedre sjikt, er bloggen som sådan. Ingen clickbaits, kun et sakte men sikkert økende antall lesere med interesse for dagsaktuelle tema.

 

 

Javel, så vil en eventuell innfrielse av ambisjonene ta vesentlig lenger enn det ville gjort som PH -deltager. Men til syvende og sist, er det alikevel ikke noe annerledes for realitydeltageren og meg; For mens de kanskje har fått en uforskammet lett vei til toppen, er de like avhengig av å levere et solid stykke arbeid for å unngå å rase nedover på statistikken som jeg er for å vinne nye følgere på min vei oppover. Ser en det store bildet, er det dermed det samme kriteriet som gjør seg gjeldende uansett hvem en er eller kommer fra i utgangspunktet; Varig success forutsetter at en leverer ‘varene’. – Enkelt og greit!

Når det er sagt, vil jeg, som henvender meg ril en målgruppe som til tross for at den syntes å være svært så bred (fra slutten av 20 -årene til pensjonister i 70 -årene), ikke innkluderer de mellom 18 og 25, hvis aldersgruppe det klart største antallet blogglesere befinner seg, mest sannsynlig ikke oppleve å trone på førsteplassen. – Iallefall ikke slik ståa er i dag, da de som innehar disse plasseringene alle leverer et svært solid produkt til et større publikum enn det jeg og mine likemenn har til rådighet. Men det er heller ikke dèt som er målet! Personlig ønsker jeg å stabilisere meg et sted mellom 17-18 til 30 plass. Da vil jeg nemmelig kunne leve riktig så bra av bloggen, uten at oppmerksomheten overgår det jeg vil være komfortabel- og trives med. Forhåpentlig vil jeg vise meg å være god nok til å komme dit..

 

 

 

2 kommentarer
    1. Spørsmål til en eventuell spørsmålarunde hvis du driver med sånt:

      Hva er din sannhet?
      Hvordan er ditt perspektiv på sannheten annerledes enn flertallet?
      Hvor gammel er du?
      Hva/hvem har du jobbet som modell for?
      Hvordan er dette en samfunnsblogg?
      Hvor lenge har du blogget?
      Hvorfor begynte du å blogge?
      Hva jobber du med ellers?
      Hvem redigerer bildene dine?
      Hvorfor er bildene så sterkt redigert?
      Hvordan lærte du å skrive på den måten du gjør?
      Hva er det viktigste for deg å oppnå med denne bloggen?

      Hilsen nysgjerrigper 🙂

      1. Oii, her var det mange bra spm! Har ikke hatt noen ‘ukens spm’ -greie pa bloggen, da de fleste er relatert til innleggene, og blir besvart der og da. Her var det derimot mer generelle spm rundt meg og bloggen som definitivt fortjener et eget innlegg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg