Ikke-bloggende topp-blogger!

For mitt vedkommende, er konsekvensen av en dags elendig blogging at jeg raser ned en haug av plasseringer på bloggtopplisten, mens to dagers sviktende innsats på bloggfronten, er ensbetydende med at jeg åker rakt ut hele listen. Like så premieres en dag med god og effektiv blogging med høyere plasseringer på nevnte liste. Med andre ord, følger mine, i likhet med de fleste andres, listeplasseringer de logiske følgeprinsipper m.h.t årsak og virkning i denne sammenhengen. ‘De fleste’, innebærer jo som kjent ikke alle, for det er faktisk noen som er fritatt fra denne logikken.. 

 

 

For all del.. Jeg har intet imot å være bundet av de gjeldende logiske prinsipper i bloggverdenen så vel som i verden forøvrig. Lønn etter innsats er fair, hvilket i mitt tilfelle vil si at en dag passert uten annen produktivitet å skilte med enn et skarve innlegg som attpåtil først ble sluppet i tolvte time (altså, bokstavelig talt, da utsendelsestidspunktet var kl. 23) førte til at jeg raste hodestups ned til hva jeg mener å huske er en 98 plass. Sånt kan bare imøtekommes ved å ta seg kraftig i nakken, å få stoppet elendigheten ved roten.

Hadde jeg innehatt en viss kjendisstatus fra TV eller lignende, ville imidlertid ikke en dags- eller tos slett innsats på bloggfronten gjort en dritt fra eller til m.h.t til sidevisninger med ditto listeplassering. For et par uker siden, kunne jeg konstatere at slikt som en 71° Nord -deltagelse ikke bare innehar kapasiteten til å skyte en helt til topps på den nevnte listen, men også å sørge for at en blir værende på toppens tinde i dagevis uten å slippe så mye som et ord. Min reaksjon på dette, er best beskrevet som imponerende på absurd vis..

Men hvor absurd imponerende dette eksemplet kan sies å være, er det allikevel langt unna den ‘jaw-droppende’ oppdagelsen som var triggeren til dette innlegget; For når en blogg kan skilte med plass nummer 29 på dagens liste uten å ha utkommet med et eneste innlegg siden mai(!), så kan jeg liksom ikke annet enn å ‘ta av meg støvet og bøye meg i hatten’, om enn noe motvillig..

4 kommentarer
    1. Da vi ble overflyttet fra gamle blogg.no var det en del inaktive bloggere som lå oppe blant topp 100, som ikke hadde blogget på 2 år. Uansett om dette var mat-bloggere eller av en eller annen annen grunn lå der oppe virket likevel ikke riktig. Og det var blogg.no enig i, eller det var de som i utgangspunktet sa at ikke bloggere som ikke blogget skulle bli overflyttet. Men det ble de. Så de gikk folk etter i “sømmene” litt mer nøye, og når de da fant disse som ikke hadde blogget på 2-3 år etc så fjernet de dem. HVOR de fjerner dem til vet jeg ikke, men de får i alle fall ikke være på listen mer 😀

      1. Ja, det stemmer det! – Det var jo noen ganske så ekstreme tilfeller av døde blogger på listen før flyttingen!
        Det må jo forresten være en tidvis kinkig balansegang for administrasjonen å tidsbegrense ‘døde’ toppblogger, da de på den ene siden ønsker kun å fronte de som er aktive, mens det på den andre siden er økonomiske hensyn i det at den/de respektive bloggen/e fremdeles drar lesere.. :/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg