Ikke til å tro!!

Tro det eller ei, men samtlige av de opplysninger som følger dette innlegget er vitenskapelig beviste fakta! 

 

 

** Endenes ‘kvakk, kvakk’ gir ikke ekko, og ingen har den ringeste anelse hva grunnen kan være!

** En ‘halshugget’ kakerlakks kropp er i stand til å overleve uten hode helt til den ender opp med å sulte i hjel!

** Den aller første (i allefall lederskikkelsen) i verden som proklamerte at kvinner så vel som slaver var like mye verdt som frie menn (og derav besørget de første kvinners eiendoms- og arverett) var ironisk nok islams grunnlegger, Muhammed!

** Tallenes tale er klar: Det er mer sannsynlig at ditt endelikt blir forårsaket av en kiosk-automat enn at du vil bli bitt av en hai!

** Giraffer er ute av stand til å hoste!

** Antallet stjerner i universet overgår antallet sandkorn på jorden med klar margin!

** Regnet ut i fra da menneskeheten oppsto, var sannsynligheten for at nettopp DU skulle bli født, var 1 av 4 trillioner! Men den reelle sannsynligheten er uhyre mindre enn som så, da rekken av forfedre faktisk går helt tilbake til den første kjønnede formeringen ever!

** Nær 70% av vegetarianerne har faktisk på ett eller annet tidspunkt spist kjøtt i all hemmelighet..

** Dersom du tegner en ring rundt maur med kalk, vil de faktisk aldri krysse denne streken, og dermed være sperret innenfor denne opptegnede rammen for resten av livet!

** At planeten Merkur er den som ligger desidert nærmest solen, er slettes ikke ensbetydende med at den er den varmeste! Grunnet en nærmest ikke-eksisterende atmosfære kombinert med en riktig så langsom rotasjonstid rundt egen akse, er den imidlertid planeten som kan skilte med de by far mest ekstreme temperaturforskjeller! For mens dagtemperaturen gjerne ligger i overkant av 400 grader, faller den som en stein i det solen går ned, og ender opp med en nattetemperatur som kryper under -180!

** Det regner diamanter på både Jupiter & Saturn!

** Mens vi er inne på Saturn, har denne planeten en så lav massetetthet at den faktisk er flytende på vann! (-Hvilket selvsagt vil kreve et avsindig stort vann i praksis, størrelsen tatt i betraktning, men non the less, altså).

** Solsystemets mest vannrike verden, er så visst ikke jorden, men jupiter-månen Europa! Under dens tykke islag, skal det nemlig befinne seg et eneste stort hav! I følge de foreløpige observasjoner, er det vel strengt tatt ikke lenger et spm. OM det finnes liv i dette havet, men snarere hvor avansert dette vil kunne vise seg å være!..

** Grisen er fysisk ute av stand til å se opp (mot himmelen).

 

 

** Hele 42% av USA’s befolkning vet ikke at solen er ei stjerne, mens så mange som 38% viste seg være ute av stand til å peke ut sin egen hjemstat på verdenskartet!

** Norge var landet som holdt ut desidert lengst mot den tyske okkupasjonsmakten under 2. verdenskrig! Den høyst uventede motstanden var av avgjørende betydningen for britene, hvis hær var temmelig skakkjørt på dette tidspunktet. Den norske motstandsstyrken klarte faktisk å holde det gående helt til britene fikk foretatt den nødvendige reorganisering, og dermed foreslo overgivelse i den hensikt å forene styrkene hvis base som kjent lå i Storbritania.

** Jordbær er faktis IKKE bær. -Bananer derimot, ER bær, mens tomaten i realiteten er en frukt og ikke en grønnsak..

** Den norske stat inkluderer faktisk et landområde på Sydpolen (Dronning Mauds land) som er større enn landet i seg selv (slik vi kjenner det)).

** Mens det er allmenn kjent at Neil Armstrong var den første som satte sine bein på månen, er det kun de færreste som vet at det første mennesket som tisset på månen var Buzz Aldrin!

** Når katten ser på deg med det døsige blikket og den saktegående blunkingen, er det faktisk dennes måte å si “Jeg er glad i deg!”

** Det er strengt tatt kun nødvendig å reise igjennom ett eneste land for å komme seg fra Norge til Nord-Korea!

** Kirsebær kan faktisk få kreftceller til å begå selvmord!

** Du kan leve livet ut på et kosthold kun bestående av smør & poteter, da dette vil forsyne kroppen med samtlige av de næringsstoffene den trenger!

** Utløpsdatoen som oppgis på flaskevann gjelder faktisk selve flasken, og ikke vannet!

** Setningen “I never said she stole my money” innehar faktisk hele 7(!) forskjellige betydninger avhengig av hvilket ord en legger trykk på!

21 kommentarer
    1. Dette var gøy og interessant, – inkludert den siste. Jeg måtte lese den på alle måtene, og jaggu… Det skifter betydning for hvert ord som blir vektlagt 🙂

    2. Hva er jordbær, hvis ikke bær, og hvorfor ? Frukt? Jeg har hørt det om banan og tomat før 😁 Gjelder ikk det med betydningen kanskje ALLE setninger? 😊 Bare lurer 😊

    3. Hva er jordbær, hvis ikke bær, og hvorfor ? Frukt? Jeg har hørt det om banan og tomat før 😁 Gjelder ikk det med betydningen kanskje ALLE setninger? 😊 Bare lurer 😊

    4. Hva er jordbær, hvis ikke bær, og hvorfor ? Frukt? Jeg har hørt det om banan og tomat før 😁 Gjelder ikk det med betydningen kanskje ALLE setninger? 😊 Bare lurer 😊

    5. Hva er jordbær, hvis ikke bær, og hvorfor ? Frukt? Jeg har hørt det om banan og tomat før 😁 Gjelder ikk det med betydningen kanskje ALLE setninger? 😊 Bare lurer 😊

    6. Hvor har du funnet alle disse opplysningene? Her var det mye jeg ikke visste, eller hadde tenkt over før. Grisen vet jo ikke av noe annet enn at h*n bare kan se rett fram og ned, så det er vel greit for’n. Det eksperimentet med maurene syntes jeg var litt slemt. Håper de som fant det ut, børstet vekk kalken så maurene kom seg ut av fengslet. Jeg har en maurtue på samvittigheten. Jeg tråkket i en da jeg var barn, for å se hvor fort maurene klarte å reparere den. Jeg kan si at jeg ikke forsto bedre, men jeg skjemmes når jeg tenker på det. De stakkars små krypene jobbet febrilsk.

      1. Astronomi-fakta’ene avstedkommer fra et liv som ‘space-geek’ i ordets fulle betydning, mens de øvrige er hentet inn hist og her i årenes løp 🙂
        – Jeg kunne brått befunnet meg i samme båt ang. de maurene. Jeg ble nemlig stanset av mine foreldre i det jeg hadde gått til frontalangrep på tuen med en kjepp, og husker enda den dårlige samvittigheten etter å ha blitt fortalt at dette her var som om noen skulle kommet og rasert huset vårt! I vårt tilfelle, fikk de imidlertid et forklaringsproblem i det de støttet opp under et angrep med kjemiske våpen på verandaen til min tante! Men de klarte faktisk å sno seg greit unna ved å si de var nødt til å flytte ut i skogen i sitt eget hjem i stedet for å okkupere tantes *hehe* 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg