Instagram på godt og vondt!

Frem til nå, har Instagram for kun vært en plattform hvor jeg har delt fra livet mitt, uten tanke på hvordan bildene matcher i feeden. For dette med en vakker feed, er i utgangspunktet noe av det tåpeligste jeg vet om! Men så, slo det meg for en tid tilbake, viser det seg så jaggu at jeg er i ferd med å gå på akkort med meg selv, da jeg nærmest ubevisst har begynt å redigere bildene mine med tanke på at de skal passe inn i nettopp den forbannede feeden! Jeg mener.. Hva faen er dette her for noe kviss-kvass!?..  

 

 

Vel.. Ikke sånn at det har gått på bekostning av det jeg ønsker å dele (enda, får man vel si), for konseptet har jeg i det minste vært tro mot. Men samtidig, har jeg begynt å redigere bildene lysere enn jeg ellers ville gjort, samt at jeg gjerne justerer fargene en anelse kaldere. – Kun med tanke på at det skal se bra ut i feeden, – hvilket jeg aldri ville funnet på å gjort tidligere, fordi det er så hinsides tåplig!

Er jeg rett og slett på randen til å bli schizofren!??..

 

 

En kan jo jammen begynne å lure, for å lure, det gjør iallefall jeg!

Men etter det værste sjokket etter erkjennelsen endelig var lagt seg, slik at jeg gjenvant normal tenkeevne, ble det i det minste på det rene at jeg nå driver en blogg, hvilken gesjeft vil være tjent med å legge litt effort i Insta-profilen, enten jeg liker det eller ikke.. – Og for ordens skyld; Jeg liker det ikke. Ideelt sett, ville Instagram forblitt den plattform den var ment å være; En plattform der folk delte autentiske bilder av seg selv og sitt liv.

 

 

Jeg har imidlertid måttet innse at dette er noe jeg vil være best tjent med å forholde meg til. -Men da kun hit og ikk lenger, for det SKAL være meg og min person som fremkommer av den instagrammen! – Så får det heller være med at bildene er blitt  lysere og fargene en anelse kjøligere enn de ellers ville vært..

Og med det sagt, gjenstår det bare å si at dersom det skulle være noen som kunne syntes det ville vært interessant å følge denne ‘gale-maya’ fra øsllandet i hennes gjøren og laden, så er dere selvsagt hjertelig velkommen! Jeg er å finne på http://instagram.com/henriksengry

 

 

 

 

 

   

4 kommentarer
    1. Jeg bruker Instagram lite. Og sikkert FOR lite i forhold til hva som er “lurt” i forhold til blogg. Jeg ser at folk som er flinke med MANGE plattformer ofte får flere lesere f eks. Men jeg ORKER IKKE tenke sånn. Så blogg er blogg, og Facebook er for bloggen. Instagram gjør jeg bare litt av og til når jeg har lyst og tid 😀 Og der tenker jeg mer “fine” bilder 😀

      1. Facebook har etablert seg som en del av hverdagen, og Instagram glir også greit inn i systemet. Men snap chat har jeg lastet ned utallige ganger hvorav jeg kun kan huske å ha lagt ut en eneste post, og da kun for å prøve. YouTube kan jeg bare glemme, for jeg fikser bare ikke høre egen stemme på opptak (hehe)

    2. Jeg skal følge deg på Insta, og ser jeg det bikker helt for deg skal jeg heller si fra 😉 Men hey! Det er insta, litt fix på farger gjør ikke noe så lenge du ikke redigerer hele fine deg til noe merkelig. Jeg liker snap, face er en selvfølge da den har vært der i ørti år og den hjelper meg med å huske når folk har bursdag og med nyheter, sladder 🙂 insta’en kan jeg godt jobbe med, legger bare ut helt random og det blir mye mat, planter og dyr.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg