Jeg dømmer sesongens trender!

Heldigvis, vil jeg nå si, er jeg blant de som har opprettholdt evnen til selv å fastsette hva jeg syntes er fint og hva som ikke er fint ut i fra egen smak og hva som er kledelig. Følgen er at dersom jeg syntes noe er usmakelig, vil jeg aldri iføre meg dette uansett hva trendsettere eller såkalte ‘influencere’ måtte finne på å utbasunere. Jeg tenkte derfor det kunne være artig å gi min ærlige mening om dette og hint som dominerer trendbildet våren og sommeren dette herrens år 2021..  

 

Miniskjørt/kjoler: 

Dette er jo right up my alley, i uttrykkets fulle betydning, for å si det sånn. En liten heads-up bør imidlertid tilføyes når det kommer til korte skjørtelengder, nemlig at valget av en sexy underdel (i betydningen å ‘vise hud’) krever en ‘tekkelig’ overdel (og omvendt). Årsaken er helt enkelt at dersom en både har kort skjørt og trang topp med dyp utrigning, blir en fort seende ‘billig ut’. Det blir rett og slett for mye! Men velger en en av delene, denne være hur sexy som helst, og du vil være på trygg grunn.

 

Firkantede ‘tåsko;

Jeg har vel knapt sett noe så gyselig i mitt liv.. Jeg har generelt ikke sansen for sko med åpen tå, da føtter aldri kan bli vakkert i mine øyne. Når en i tillegg får en flat, firkantet form som denne, blir det hele mer skrekkelig enn ord kan beskrive.

 

foto: getty images

‘Fancy’ utskjæringer: 

Ei heller kan jeg si jeg har spesielt sansen for hva som ,for meg ser ut som om noen vekselsvis har klippet tilfeldige hull og revet biter av plagget uten mål og mening. Eksempelvis ville kjolen på bildet over vært rålekker dersom det ikke var for det ødeleggende hullet under halsen..

 

‘Bulkete/boblete’ yter: 

Det store på veskefronten, er slike ‘boblete’ yter. Såfremt farge og design ellers er klassisk og stilrent, som hos Chanel, gir denne detaljen det ‘lille ekstra’ som gjør st vesken virkelig kommer til sin rett som tilbehør.

 

Fargerik makeup: 

Som en kontrast til den fortsatt aktuelle nude-looken, er rougen tilbake for fullt, sammen med sånt som knall rosa og blå øyenskygge. I år, blir vi dermed introdusert for blå sotede øyne.. I mine øyne, er utkommet av dette helt avhengig av tid og sted, og ikke minst hvorvidt vedkommende kan kunsten å sminke seg, og ikke minst velge kledelige farger. Selv om en skal fronte farger, er det fremdeles ikke flatterende å gå rundt som en vandrende palett!..

 

foto: getty images 

Munnbind: 

Den mest opplagte av årets trender, er jo de forseggjorte ansiktsmaskene. Hva jeg syntes om disse, har jeg vel forlengst uttrykt i klartekst, så det er vel neppe mer å si om den saken..

 

Bob og myke krøller: 

Hva hårklippen angår, er det bob med sideskill i tillegg til myke krøller som er det store i vår og sommer. Videre er den høye hestehalen i vinden som aldri før, samt at trenden med buns og fletter består. Hårmoten er rett og slett så perfekt for tiden at den skulle vært tattovert inn i evigheten.

2 kommentarer
    1. Jeg gleder meg til å kjøpe noe nå, nesten uansett hva det er! Enig med deg om rare skjæringer. Det ser jo egentlig veldig “unaturlig” ut… Ikke noe “poeng” liksom. Og føtter er IKKE fint 😀 Men vi vil ha dem, og de bør helst gå i noe godt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg