Jeg har blitt ranet!!

Reklame | Adviral

Ikke fysisk, men like fullt har jeg blitt frastjålet nærmere 3500,- ved at  noen har hacket seg vei til kontoen min og tatt ut penger! 

 

df-foto

 

Operasjonen var snedig nok gjort i det førjulskaoset har nådd sitt absolutte høydepunkt. 18 desember er en dag hvor penger uansett fosser ut av kontoen som om den hadde et hull i bunnen, slik at tyveriet ikke ble oppdaget før det nye årets nye regningbunke stanser galskapen pronto, og dette med sjekking av kontooversikt atter inkluderes i de hverdagslige gjøremål.

Jeg overdriver i sannhet ikke når jeg omtaler overraskelsesmomentet for uhyggelig stort da jeg denne januardagen logget inn på nettbanken for å finne datoen for når siste lønning var inne. Jeg liksom syntes det fikk være måte på til lav saldo som kom opp i minibanken tidligere på dagen, -noe som vitterligen viste seg å stemme, for å si det slik..  For her fremgikk det jo sort på hvitt at det var foretatt 6 uttak a kr. 556,27 med +/- et minutts mellomrom med et kort av type jeg iallefall aldri har hørt navnet på før!

De identiske og mildt sagt særegne summene  for uttak , i tillegg til det likeså spesielle kortnavnet ‘Eurocard [ett-eller-annet]’ gjorde at jeg umiddelbart forsto hva som hadde skjedd; Jeg var blitt ranet!! 

 

 

Men nå har det seg faktisk slik at det å bli ranet på denne måten kontra ‘the old fashion way’ er et slags hell i uhell. Det faktum at det var Den Norske Bank som var i besittelse av disse pengene i ‘ransøyeblikket’, innebærer nemmelig at det teknisk sett er banken som er blitt utsatt for dette tyveriet, og ikke jeg! Når vi har penger på konto, innebærer jo faktisk det at banken låner disse pengene av oss [-derav årsaken til den hundrelappen eller to som dukker opp årlig under påskriften ‘renter’, for derav å suges tilbake som i et dragsug, hvorav det flerdobbelte beløp dras med dit de kom fra under påskriften ‘gebyrer’], hvilket i praksis betyr at det er de som uansett er ansvarlig ovenfor oss som kunder for slike tap! Så alt jeg hadde å gjøre, var altså å traske de ca 250 meterne ned til denne instansens lokaler og melde fra om det inntrufne, og voila! Pengene blir tilbakeført til min konto, for ikke snakke om at det er de som må deale med politiet osv.  En ting er jo at jeg slipper å hanskes med denne  etaten. Langt mer påfallende, er det jo at en ikke kan stikke under en stol at dette innebærer et adskillig større trykk på disse for å igangsette en faktisk etterforskning enn om ‘yours truely’ sto som skadelidende! Ironisk nok, ansees et tyveri av disse tusenlappene fra DNB som et lovbrudd som langt overgår den lokale politietats daglige prioritering av saker som innebærer et gram eller to av lettere narkotiske stoffer typ weed, hvilket så langt derifra ville vært tilfellet ved Gry som den skadelidende! [- Om du aner et paradox her, har du helt rett, da realiteten er at disse bortfalne tusenlapper utgjør et uten sammenligning større tap for nevnte Gry enn de gjør for DNB]..

 

 

..- Og ironien stanser ikke her! For det har seg nemmelig slik at jeg er som en 96 åring å regne når det kommer til dette med banker & penger; Jeg tilhører i bunn & grunn den gruppen som står steilt i sin overbevisning om at pengene er tryggest gjemt inn under madrassen! Her tar vi ut penger, for så å betale kontant, -og derav betales så lite som mulig med kort. Her kan jeg imidlertid tilføye en ironiens ironi, da de pengene som får stå igjen på brukskontoen etter lønnsutbetaling, faktisk er forbeholdt nettsalg [av alle ting]..

Avslutningsvis, vil jeg så presisere misjonen ved dette innlegget; Nemmelig å være på vakt når dere får utbetalt penger, og da spesielt dere som bruker DNB! Jeg aner jo ikke hvor disse tyvene har funnet en inngangsport til min konto, -om det er via mine aktiviteter, min arbeidsgiver i det de sender ut sine lønnsutbetalinger, eller om det er noe helt annet! Det jeg imidlertid vet, er at det skjedde i forbindelse med en lønnsutbetaling til en DNB -konto, -så vær på vakt!

___________________________________________________________

 

 

4 kommentarer
    1. Det var da enda godt at du fikk igjen pengene dine. Jeg skjønner meg ikke på sånt, vi må alle sammen bare bli bedre til å passe på pengene vår.

      Tusen takk for komplementet på Farlig Enke. Skriv gjerne om boken 😊

      1. Det skal jeg jammen gjøre! Jeg trodde i utganhspunktet at jeg ville ha bokanmeldelser ‘left, right & center’, også ser jeg nå at keg faktisk kun har hatt en eneste en i et av de aller første innleggene 😛

      1. Ja, det passet i utgangspunktet noe innmari dårlig å bli tappet for 3500 ei uke ut i januar, for å si det sånn (hehe).
        Jeg har ikke fått pengene tilbakebetalt enda, men det er helt greit så lenge jeg vet de kommer.. Dessuten stoler jeg ikke på banken enda, siden ingenting taler for at disse folka er tatt, eventuelt den utgangen som de lagde for å få ut pengene er tettet.. Jeg fikk en annen lønnsutb i går, og løp ned i minibanken som en annen idiot for å ta ut..
        Når det er sagt, syntes jeg mest av alt de er jævla patetisk. Jeg mener.. Her har du klart å hacke deg forbi securityen til DNB, og det du velger å gjøre med det, er å ta noen skarve 1000 lapper her & der fra folk som ikke bare vil merke at penger er borte, men oxo på en så tydelig måte at enhver idiot umiddelbart skjønner hvor de har blitt av, og anmelder. Hadde jeg gått så langt, hadde jeg da styrt rett mot finanstoppene/selskapene, røsket ut noen mill, for så å slette sporene etter meg asap (haha)!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg