Kanye West for president!

Umiddelbart, virker jo et slikt scenario med Kanye som øverste leder av den frie verden med fruen Kimberly K. West ved sin side fullstendig absurd, ikke sant!? – Men så går det ikke mange sekundene før erkjennelsen av at dette er akkurat den samme reaksjonen du opplevde i det du fikk nyheten om den sittende vitsen av en president sitt kandidatur. – ‘Ja, det skulle tatt seg ut!’ hikstet jeg ut av latterbølgen som fulgte tanken på at the Simpsons -scenariet skulle overføres til virkelighetens verden! 

Så når ‘the Donald’ kunne bli president, så avfeier jeg ikke lenger noe for absurd, og ønsker Kanye lykke til, og undres heller over hvordan et USA med rapperen ved roret vil fortone seg..  

 

 

Nå leste jeg riktignok nettopp at den godeste mr.West later til å ha utsatt planene om å stille til valg til neste korsvei, – hvilket vil si 2024 -valget istedet for det førstkommende som han tidligere har gått ut med. Men hvorvidt familien Kardashian West inntar det Hvite hus på nyåret i 2021 eller 2024, anser jeg for mest sannsynlig å være typ; ‘potito-potato’, så..

Ja, hva er nå denne Kanye trolig til å få utført i løpet av en presidentperiode?..

– For å begynne med det åpenbare: At Kanye West vil skjøtte denne jobben langt bedre enn den sittende presidenten, er hevet over enhver tvil. – Og hva ‘first lady’ -rollen angår, vil selv Michelle Obama havne fullstendig i skyggen av Kim K. fra det øyeblikket hun skrider ut av limo’en med en unge på armen og tre andre svinsende rundt,, mens den andre armen benyttes til å vinke smilende til hærskaren av fremmøtte patrioter, hvorpå en personlig assistent følger (usett) hakk i hel trillende på sminke-kofferten hennes..

 

[foto: bbc-news]

 

De som måtte virke innen kulturbransjen, det være seg musikere, skuespillere, kunstnere, eller hva det ellers måtte være, vil garantert stå ovenfor gode tider med Kanye ved roret. – Og aller mest begunstiget, vil det nok være for de som opererer innen musikkbransjen generelt, og de typiske afro-amerikanske genrene (som rap, hip-hop, blues, etc) spesielt. Videre kan jeg liksom ikke se for meg at President West yppe til bråk slik hans republikanske forgjengere har hatt for vane.. Et tenkt scenario hvor det utvises truende adferd fra midt-østen eller Nord-Koreas Kim Jung-un, ser jeg for meg bli besvart av et Kanye bare vil stille blikket en ørliten tanke oppover fra gulvnivå, hvorpå han vil se tilbake på de respektive lederne med en så nedlatende mine som kun Kanye West evner å oppdrive. – Et blikk som mer enn tusen ord lar mottakeren få vite hvor fullstendig underlegen seg selv han anser de for å være, og derav til at han anser deg for å inneha en trusselverdi på linje med ei husflue. Jeg ville faktisk ikke blitt overrasket om Kanye vil oppnå suksess ved fredsforhandlinger mellom jøder og palestinere på denne måten!

Videre, tror jeg faktisk fyren vil kunne vise seg å kunne gjøre en faktisk endring for den fargede delen av befolkningen, for ikke snakke om de positive følgene et presidentskap vil kunne få for fruens arbeid for et rettferdig rettsapparat og en bærekraftig kriminalomsorg!

 

[foto: people magazine] 

 

Med dette sagt, så er jeg nødt til å presisere at jeg ikke har mistet grepet om virkeligheten så til de grader at jeg anser fam. kardashian West som de ideelle arvtakere til Det hvite hus. Vi snakker vitterlig ikke Obama, Kennedy, Lincoln eller herr & fru Clinton her. Men nå i disse ulvetider, så tenker jeg imidlertid at en får være fornøyd om det som kommer inn er bedre enn det som går ut, for å si det sånn, og jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at så vil være tilfelle med West vs. Trump!

Så med dette, gjenstår det bare for meg å si;

KANYE FOR PRESIDENT! – GOOOO KAANYEEE!!

 

4 kommentarer
    1. Håper det en dag kan sitte en president i det hvite hus som faktisk er mentalt frisk, burde nesten være et krav i den slik stilling. Nå har vel ikke Trump noen diagnose, men er sikker på at han er narsissist. West har diagnose, som forklarer utbruddene. Men for all del, det er til en viss grad det amerikanske folket som velger.

      1. Ja, en får jo virkelig håpe fremtidens presidentskap vil besittes av kvalifiserte politikere, og at denne ‘celebrities for president’ -greia ikke vedvarer..
        Det burde jo, som du sier, være visse krav som må oppfylles bfor et slikt embete, både mht kvalifikasjon og mental tilstand. Videre, er jeg faktisk også tilbøylig til å mene det burde innføres et minstekrav til kunnskap for å kunne bli stemmeberettiget. Valget av Trump viser med all tydelighet at demokratiet har en svakhet dersom uvitenheten i befolkningen blir for stor, for det blir jo helt galt på alle plan når folk ikke aner hvilken form for politikk de stemmer inn..

    2. De fleste kommer vel bra ut om man setter de opp mot Trump. Men om jeg skulle svart seriøst til overskriften; bare nei.. Jeg tror Kanye har mye bra, men er grunner til at jeg ikke har vært den største fanen. En president bør dessuten være stabil som punkt en. Støtter ellers kommentaren over.

      1. Nei, en får jo virkelig håpe det med kjendiser/underholdningsartister som går for presidentembetet ikke blir noen varig trend, for å si det sånn (hehe). Dette er jo et embete som unektelig burde være ilagt spesifikke kvalifikasjonskrav til de som stiller sine kandidatur

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg