Kriminalitet lønner seg!!

Som det noble mennesket jeg i det minste forsøker å være, er jeg jo fullt klar over det nedrige i det å utvise misunnelse. – Altså, den smålige formen for misunnelse der en ikke unner andre suksess.. Dette er hinsides patetisk, og derav særs usjarmerende, for å si det på penest mulig vis, og derav lysår under min verdighet.

– Men ikke i dag.. For i dag mener jeg meg nemlig berettiget til å mene, – og det i all  offentlighet, at det på dagens toppliste er flere blogger som faen så ufortjent er bedre plassert enn min!.. 

 

 

At jeg i utgangspunktet regnet med en høyere plassering ut i fra den plasseringen mine respektive stats ville gitt på gårsdagens liste, er slettes ikke uvanlig. Ikke at gårsdagen var for en katastrofe å regne på bloggfronten, men noen god dag var det vitterlig ikke, så ut i fra insatsen, plasserte jeg i grunnen som fortjent.

Men et lettere distrahert hode grunnet den ventede introduksjonen på styremøtet i mental helse Øst til tross, så ble det i det minste blogget! – Hvilket er langt mer enn en kan si om de respektive bloggene hvis suksess ikke er forunt..

Synkront med sesongstarten av Ex on the Beach, så popper et par-tre forlengst skrinlagt blogger tilhørende deltagere i realityen opp på listen. E. T par av de popper såpass høyt opp fra denne glemselen dal de har ligget siden siste innlegg ble klort ned for halvannet år og lenger siden, at det var såpass irriterende at de bærer en stor del av skylden for at jeg i dag tillater meg denne småligheten med god samvittighet!..

Min blogg raser nemlig, som fortjent, raka vegen ut av topp 100-listen bare den forblir uten oppdatering en eneste dag! Da dette skjedde for et par dager siden, innebar dette at jeg ble feid rett ned i de utplasseres avsidesliggende mørke fra en plass i listens midtsjikte, så uten noen reality-boost må en høyere enn som så for å kunne hvile på sine laubær! (-Og, når sant skal sies; Takke faen for det)..

 

(foto: df-foto)

 

Jeg mener.. Mario Riera, som visstnok plasserte lavere enn meg, men dog plasserte, la ut sitt siste innlegg (bortsett fra et ‘copied & passed’ reklameinnlegg fra Mars i fjord) for halvannet år siden.. I dette, ligger at gode, oppdaterte og velholdte blogger faktisk ikke plasserte, så jeg er faktisk ikke bare smålig på egne vegne her, da jeg har nedrighet nok til å favne alle!

Men om nevnte plassering var ille, så skulle det bli verre enn som så, for på noen-og-førtiende plass, finner jeg Helene Hima’s blogg hvorpå hun i det sist utlagte innlegget meddelte sine beste ønsker for 2019 sammen med et knippe selfies der hun var pyntet til fest..

Her skal det også nevnes at en serie andre listeplasserte blogger som har ligget brakk i månedsvis danner et godt fundament for den nå eksploderte irritasjon..

 

 

Men hvor fortærende nå enn disse velplassert etterlatenskaper er, ville jeg etter alt å dømme holdt meg for god for å gjøre dette innlegget selv etter å ha sett meg slått av de gjemte og Long time glemte blogger som den tilhørende Helene Hima. For det som ikke bare fikk meg til å synke til dette nivået, men å synke til dette nivået med en stolt følelse av rettmessighet, var synet av en blogg som der det knapt var blogget tilhørende Melina Johnsen, – Som IKKE blir å se i årets sesong av serien som gjorde henne kjent, men som er aktuell i forbindelse med at hun er idømt 100 dagers fengsel etter å ha råkjørt i en cocktail av en rus bestående av sprit og kokain. Frk. Johnsen satte seg selvsagt bak tattet uten noengang og hatt ‘lappen’, etter først å ha endt en disputt (les; slosskamp) med å foreta et velplassert ballespark på en stakkars medborger som også hadde tatt seg en fest den aktuelle natten.. Jeg er såvisst ikke en uskyldsren og pen pike uten svin på skogen selv. Jeg skal ærlig innrømme både å ha vært ‘waisted out of my mind’ så vel som å ha sittet på i en stjålet bil (ehh.. her håper jeg formelen har virket slik at den siste informasjonen som ble gitt ble usynlig for deg, Mamma..) Men selv i mine galneste øyeblikk, kunne det ikke falt meg inn å rappe den feteste bilen innen øyesyn, for så å feie av gårde i såpass hasardiøse hastigheter at politiet faktisk avbrøt biljakten etter henne i det dette ble ansett for farlig, og dette mens jeg var waisted out of my mind..

Og at den pressedekning som ble henne tildel fordi hun unektelig har utsatt både folk og dyr for betydelig fare i tillegg til voldsutøvelse booster den knapt rørte bloggen hennes til en plass et godt stykke høyere oppe enn min, da mener jeg meg berettiget til skamløst å utvise all verdens smålig misunnelse med hevet hode i selvrettferdighetens navn!..

 

 

 

4 kommentarer
    1. Kalas fin blogg å et heidundrande innlegg som t.o.m. hadde gjort kanonene på Navarone misunnelig. Stå på dei dronninga mi!!
      Mvh Jenny
      Ps. Hva betyr “tattet”?

      1. Takker så mye <333

        'Tattet', ja.. Du kan så si.. (hehe) Her er det tydeligvis denne forbannede autokorrekturen (som ikke lar seg stanse om den så er aldri så mye avslått i innstillingene) som har vært på ferde igjen! Det er ment å stå 'rattet' 😛

    2. Merkelige greier….Men folk er vanedyr og klikker innpå dag etter dag etter dag…Vi må nok opp i 2000 følgere for å kunne leve et par dager på et gammelt blogg-innlegg! Her må det jobbes!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg