Krise-Influencer!

Som jeg tidligere har vært inne på, så har jeg syntes dette influencer begrepet har vært på grensen til fjollete siden det ble innført, og selv vil jeg nok uansett hva som måtte skje identifisere meg som blogger, og that’s it.  Når det er sagt, så har begrepet stadig oftere kommet opp I forbindelse med min små-harry person de siste månedene, og derfor har jeg lekt litt med tanken på hva min innflydelse I den betydning folk flest forbinder med tittelbetegnelsen.. Hvorvidt jeg ville vært å betrakte som en god eller dårlig innflydelse, vil det nok være delte meninger om. Det eneste jeg kan si, er vel at den i det minste vil være alternativ!.. 

 

 

¤  Schizofren fremferd: Den ene dagen ser man f.eks ut som ‘a million bucks’, mens man den andre ikke en gang er til å kjenne igjen i det en uteligger-versjon av ‘selv’ åpenbarer seg med uvasket hår, flekkete joggebukse som var overmoden for søpla i forfjor og herregenser, ditto flekkete og uvasket, størrelse XXXXXL hengende som en king-size striesekk på overkroppen. Mens den første versjonen vet å te seg, og selv de sporadiske temperamentsutbruddene kommer til uttrykk i form av en sofistikert sarkasme, kan den andre finne på sånt som å løpe bort til sånt som fraslengt søppel på gaten, og sparke til dette mot et mentalt konstruert fotballmål, og bære seg deretter om de metaforiske nettmaskene treffes eller ei..

¤  Parental control:  Selv om min målgruppe er en vid og blandet mix, består den tross alt av voksne mennesker, så jeg går jo klar av gneldret om å trå varsomt av hensyn til de unge og lettpåvirkelige. Ikke desto mindre, er det nå på sin plass til de foreldre som må sies å inneha visse ambisjoner om at deres barn skal oppdras til å omfavne de tradisjonelle verdier bestående av utfordrende lederstilling, 1,8 barn, Audi stasjonsvogn og 3 etasjes villa i et greit fornemt strøk.. Da vil det, sånn for sikkerhets skyld anbefales å få meg blokkert fra de håpefulles øyesyn, sånn i tilfelle miss ‘Happy-go-lucky’ fra østlandet skal trigge en slags åpenbaring i den lettpåvirkelige hjernen som går på at ‘det der ser mye kulere ut enn den tidsklemma som har tatt mutter’n og fatter’n’.. Dette gjelder også i aller høyeste grad dersom du bekjenner deg til en eller annen religion, da dette vil være å betrakte som influenceren fra helvete, hvor det hagler på med både blasfemi og bannskap ‘like nobody’s business!

¤  Alternative vinklinger:  Der jeg selv mener jeg vil komme til min rett, er at jeg definitivt vil påvirke folk til å forlate den metaforiske bjellekua, og begynne å gjøre seg opp sine meninger på selvstendig grunnlag. Jeg vil stimulere folk til å se ting fra ulike vinkler enn hva det store flertallet gjør, og at det skal være rom for at alle skal føle det trygt å dele sitt standpunkt, i det en skal behandle andres meninger med respekt om en så er aldri så uenig.

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg