Kvalmt!!

Vi ynder å se på oss selv som et sivilisert, sosialt veltilpasset, og ikke minst hygenisk folkeferd. Men det er faktisk urovekkende mange vaner som går igjen hos store deler av befolkningen, -på tvers av alt som er av samfunnslag og grupperinger som i beste fall ‘bare’ er motbydelig å være vitne til. For det er også nok av de som er langt værre enn som så.. – Og dette kommer fra en som overhodet ikke er noen bakteriofob!.. 

 

foto: df-foto

 

Dette er, som antydet innledningsvis, et tema så omfattende at det kunne vært skrevet en hel bokserie. Men siden dette tross alt er en blogg, nøyer jeg meg med å ta for meg mine personlige bunnoteringer i hht doisse folkevaner

→  Føtter i fri flyt i det offentlige rom:  Jeg vil på ingen måte kalle det en fobi, men en kjensgjerning; Føtter er blandt de desidert minst flatterende delene på menneskekroppen, hvorpå tærne topper elendigheten. Her finnes ikke noe som heter vakkert. -De ulikheter som foreligger i hht folks føtter, dreier seg om ulike grader av usmakelighet..

Alikevel kappes folk om å ‘flashe’ mest mulig av dette legemlige makkverk så snart temperaturen tillater det ved å iføre seg sandaler i alskens varianter med kun det til felles at tærne skal tyte ut av tuppen. -Og det stopper ikke her! For på toppen av det hele, så er det nettopp dette tåblottende fottøyet som er kutymen når vi er antrukket på vårt flotteste! – Og som om ikke dette var mer enn nok, så skal disse legemlige misfostre fremheves til de maximale ved bruk av neglelakk, -og da gjerne rød, av alle ting!.. Det er når jeg ser slike blodrøde klonegler stikke ut av manglende skotupper i all sin skrud, akkopagnert av hornhud, torner, sopp, vorter og det som værre er at jeg bare må konstantere at folk er generelt blottet for skam..

Videre er ikke føtter bare ekkelt i min og mine likemenns private smakssfære. Hva som er absolutt ufattbart i mine øyne, er hvordan folk skal polstre selv det mest hygieniske toalettsete i toalettpapir før de kan sneie nedtil med rumpen, mens de ufortrødent tasser rundt barbeint i offentlige garderobeinnretninger og svømmehaller! For denne tildekkingen av toalettseter er for lengst bevist å ikke ha noe som helst for seg, da det ikke finnes den ting av utyske som kan smittes via et toalettsete, mens dette såvisst ikke kan sies om garderobegulvene bortetter! For det buirde jo være viden kjent for alle og enhver at både vorterog sopp smitter på denne måten!..

 

 

→  Tissing i dusjen:  Ja, tro det eller ei, men her råder virkelig dobbeltmoralen! For det har seg nemmelig slik at til tross for at vi alle vel kan enes om at dette er en hinsides ekkel vane, gjøres dette i en enorm skala rundt om i de tusen hjem.. I mine øyne, er dette fullstendig ubegripelig.. For som den latsabben jeg er, har jeg i nær sagt alle tilfeller av sluskete vaner, uansett om jeg henfaller til disse selv eller ei, en forståelse for hvorfor det gjøres. Men unntaket som bekrefter denne regelen, er altså dette med den utbredte urineringen i dusjen..

Jeg mener.. For det første, innebærer det jo overhodet ikke noe ekstra ‘jobb’¨å sette seg på toalettet for å få utført dette fornødende underveis i avkledningen for å gå i dusjen! -Og for det andre, har vel nær sagt alle voksne mennesker på ett eller annet tidspunkt måttet ta den ekle jobben å rense opp i sluket! -For om ikke råttent og forkalket vann sammen med hår, skitt og såperester var ikke nok, så skal en da ‘adde’ gammel urin til denne guggen på toppen av det hele!?!

 

→  Å dra ned på toalettet med lokket oppe:  Sist, men så langt i fra minst har vi en hinsides uhygenisk allmenn uvane som jeg faktisk ikke ble bevisst på før i går; Nemmelig å dra ned i toalettet uten tanke på hvorvidt lokket er oppe eller nede..

For det har seg nemmelig slik at små mikrodråper, inneholdende etterlatenskapen med alle dens bakterier og faenskap spruter rundt over hele rommet og mer til dersom ikke lokket er nede når dette gjøres! Jeg skal være den første til å innrømme at ordet ‘mikrodråper’ umiddelbart fikk meg til å avfeie dette som hysterisk fjas. Men etter å ha fullført lesningen, innså selv jeg, -som er hellig overbevist om at vi er avhengige av å få i oss en real dose ‘dritt daglig for å holde immunforsvaret ‘up to speed’, nødt til å innse at dette faktisk var verdt å bite seg merke i. For disse ørsmå dråper er nemmelig store i antall, og, pga sin størrelse, blander de seg med luften. -Og når ekskrementer faktisk blir utgjørende en målbar andel av luften en puster inn når en befinner seg i dette rommet, da er vitterlig grensen for bakteriekontakt overskredet med rikt monn!..

 

 

4 kommentarer
    1. Tror ofte jeg liker minst de uhygieniske tinga som kunne fått ut over andre./offentlig hygiene. Så får folk gjøre hva de vil hjemme alene. Leste flere andre av dine inlegg nedover, interessant. Jeg tippet også pokemonfiguren hadde svart haletupp..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg