Kvinneguidens topp 3!

Ja, nå skal galskapen atter igjen senke seg over bloggen i det vi foretar atter en kåring av Kvinneguidens aller galeste.. 

 

 

→  ‘Sitter og tisser’.

Til tross for at denne galskapens høyborg refererer til kvinner i navnet, er faktisk ikke denne galskapens høyborg så kvinnedominert som en skulle tro.  Det er nemmelig nok av mannlige ’tilfeller’ som også frekventerer nettstedet, hvorav en betydelig andel av disse benytter nettstedet til å fremme sine (må det være lov å si) noe spesielle spørsmål relatert til det motsatte kjønn. I denne utgaven av ‘Kvinneguidens galeste’, har vi en skikkelig perle i så måte, i form av en stakkar som er usikker på hvorvidt hans foretrukne sittende tissestilling går på manndommen hans løs..

Jeg siterer: 

“Jeg har for vane å sitte å tisse, det er mer hygienisk,  jeg føler jeg får tømt blæren mer og det er på en måte mer komfortabelt

Hva mener dere jenter – er det lite mandig og attraktivt?”

 

→  ‘Burde jeg kaste ut min egen far?’  

Her er det snakk om å spørre om det åpenbare!..

Jeg siterer:

“Faren min sliter mye med økonomien og hygiene/renhold. For fem år siden opplevde han nok en gang å miste leiligheten han leide, rett og slett fordi huseier syntes leiligheten var uakseptabel skitten. Huseier hadde da vært innom flere ganger med beskjed om at leiligheten måtte vaskes ned, noe faren min ikke tok på alvor. Selv mener han at han har det normalt rent når det rett og slett ikke ser ut.
Da han nok en gang mistet leiligheten og sleit med å finne ny pga null gode referanser så gjorde mannen og jeg han en bjørnetjeneste, vi kjøpte en liten leiligheten til han som han leier av oss. Han slapp depositum.
Jeg ga han tydelig beskjed om at leiligheten må holdes rent, ikke skinnende ren til enhver tid selvfølgelig, men at det vaskes regelmessig.
Nå har det gått 3 år og hver gang jeg er innom leiligheten så er den helt bedriten. Her snakker vi tykt belegg på flisene på gulvet, vann som har ligget på kjøkkenbenken og trukket inn ( og laget råte ) og leiligheten generelt lukter. Man merker lukta med en gang man går inn. Tidligere har det også vært en vannlekkasje på kjøkkenet som dessverre ifølge rørlegger var sannssynlig at var min fars skyld.
Jeg har gjentatte ganger gitt faren min beskjed om å vaske og leide til og med inn nedvask for flere tusen ( som mannen og jeg betalte ) for ett år siden. Etter nedvasking fulgte ikke faren min opp og leiligheten er like bedriten igjen.
Han hører rett og slett ikke etter, men beskylder heller meg for å klage. Mannen min også er forbannet pga dette og syntes vi skal kaste faren min ut og selge leiligheten. Problemet er at jeg vet faren min vil slite med å finne ny leilighet pga null referanser og ikke noe penger til depositum. Han har god pensjon, men flere hundre tusen i kredittkortgjeld som han betaler på.
Det som provoserer meg mest nå, samtidig som jeg syntes synd på faren min, er at broren min fortalte at faren min hadde sagt mannen min og jeg kun kjøpte leiligheten for å tjene penger på den?! Leiligheten min ble kun kjøpt av en grunn og det var å gi pappa tak over hodet. Det var bare mannen og jeg som var dumme nok til å tro han kom til å skjerpe seg.
Jeg syntes han er så utakknemlig og lurer på hva jeg burde gjøre videre. Jeg vet at han ikke kommer til å begynne med vasking selv ( tro meg, har snakket med han om dette utallige ganger ) og jeg vet også at han ikke kommer til å ha råd til penger til nedvask og fast vaskehjelp. Sistnevnte provoserer meg også, fordi han er faktisk nå bortreist i Thailand 1 mnd, dette har han jo penger til, så det har litt med hva han prioriterer også.
Mannen og jeg syntes også det er helt uakseptabelt å måtte ty til at VI betaler for vask hos han.
Mannen min mener vi burde hive han ut, men jeg er rådvill”.

Jeg mener..  Ehh..

 

→  ‘Det er så veldig rart at folk med asperger klarer å ha ektefelle og barn’

Denne vitner om en mix av uvitenhet og fordommer av en slik skala at jeg blir så pinlig berørt på vedkommendes vegne at det er fysisk smertefullt å ta inn over seg..

Jeg siterer: 

“Særlig kvinner med asperger har det. Hvordan klarer å skaffe seg dette. Det bryter helt mot diagnosens problemer. De fleste jeg vet om med asperger er ensomme og ulykkelige og trygda og føler seg utenfor samfunnet. Det gjelder flest menn”.

Ja, hva skal man si?..

4 kommentarer
    1. Er da ikke noe prob for kvinner (nesten uansett) Å finne en fyr til å smelle dem på tjukka..Snakker man stabil fyr og god far derimot,,Da er saken litt anerledes.
      Men akkurat det med å bli gjort gravid er ikke verdens største vanskelighet.
      Bodde ei tutte borti gata for meg før,så ut som innavl fra en hollywood grøsser(jada vet det er stygt å si slikt,men noen er heldig med utseendet.Andre not so much) Fant seg da ei fyr til slutt hu og,er vel på 4 el 5 unge nu.

      Ang din far da…Om det ikke finnes noen skole ungdom som kan ta på seg vaske jobben, for en BILLIG! penge,fåreslår jeg dere hiver ham på en sosial bolig.
      Basert på din side a saken,er det intet fysisk i veien for at han skal kunne holde det rent.I alle fall noen lunde.Dere kaller jo oss griser, anyway. ;o)
      Men enten gå sammen med borderen din, om å spleise på en vaske hjelp. Eller ta kontroll over økonomien til din far,og sett hardt mot hardt.=Ingen flere thai turer med alt det innebærer,penga går til å vaske kåken.Eller han kan gjøre det selv. Om ikke, pelm ham i en sosse bolig,da ryker og thai turene.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg