Like Ulikheter! (2) Rot

Den andre deloppgaven som er gitt i Frodith’s nye bloggutfordring, hvilken dreier seg om ord med dobbel betydning, kan trygt sies å være meg i et nøtteskall. Vi snakker nemmelig om ‘ROT’. – Ordet som i tillegg til den ROT(en) som ligger plantet i jorden, også innehar betydningen av det rot som få, om noen kan skilte med en tilsvarende evne til å fremskaffe som den jeg har.. 

 

Som oftest, blir dagens make-up satt sammen ut i fra ‘hva som dukker opp til overflaten denne gang’ av det kaoset av produkter som eksisterer her i huset..

 

Nå er det sikkert de som fnyser av det amatørmessige rotet som fremkommer av disse bildene, og det med god grunn, må det jo være lov å si..

For dette her er rot i en betydelig forskjønnet utgave, sammenlignet med hvordan gjennomsnittsrotet tar seg ut..

 

For noen dager siden, ble det innhentet ytterligere rot i betydelig kvanta etter et besøk i hobbybutikken..

 

For det rotet som fremgår av disse bildene, er sånn cirka like (unøyaktige) fremstillinger av virkelighetens kaos i ‘Casa Gry’ som en må være så ærlig å innrømme at de bildene som legges ut på blogg og i sosiale medier gir av min fremtoning i det jeg halser nedover gaten en mandags morgen!

– Og om du oppfattet dette som en opptakt til å legge ut et ærlig bilde av ei ekte rot, så har du helt rett i det! En offentliggjøring av en typisk versjon av de særs store, stygge og usjarmerende rot av den selvforskyldte sorten, holder jeg meg imidlertid for god til. Her følger det lengste jeg kan strekke meg, i så måte, uten at det lille jeg måtte ha av verdighet går med i dragsuget:

 

 

– Men et 100% autentisk bilde av ei (tre)rot, er like fullt et 100% autentisk ROTebilde, så..

 

‘Beat, but not defeated’, for så lenge rotfestet er inntakt, har treet alt det behøver for å vende tilbakeb til livet, for å si det sånn..

 

 

 

2 kommentarer
    1. Ja, det er INGEN , ikke jeg heller, som har vist en rotete stue f eks 😀 Jeg lurte på å gjøre det, men stua er ikke SÅ verst. Soverommet med alle tøydyrene mine og “scenen” deres, det er verre. Kunne tatt bilder der. Men …det fikk holde med en trerot 😀

      1. (Hehe) Her ser det regelrett bombet ut nå.. Som coronapermitert, har vi hatt det så alt for travelt med å kjede livskiten av oss til å få gjort noe som helst.. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg