Like Ulikheter! (4) BRUS!

I denne fjerde runden av Frodith’s bloggerutfordring, hvor tematikken er ord med flere betydninger, har jeg valgt å ta for meg BRUS; Et ord som både refererer til den sprudlende leskedrikken, så vel som en brus i betydningen av at noe bruser, det være seg bølgebrus, eller rett og slett den brusingen som besørges av brusen selv!.. 

 

 

Dagens ord, skiller seg ut i fra de andre ved at vi faktisk har begge betydningene av ordet representert i en og samme ting! Det bruser av brusen!

 

Som kjent, er det jo Coca Cola som er den ubestridte ener på brusmarkedet..

 

..- Men selv foretrekker jeg faktisk billigvarianten fremfor klassikeren, og det helt uavhengig av prisen. Årsaken har rett og slett å gjøre med at denne holder vesentlig lenger på brusen, slik at den siste desliteren i halvannenlitersflasken også er drikkbar! Coca Cola, derimot, er bestandig helt ‘død’ før flasken er tom, noe som faktisk er ganske så irriterende.

 

Men det er jo ikke bare brusen som kan by på brus! Både bølger og bekker, ja lyden av vann generelt, byr jo gjerne på hva som må sies å være den mest stemningsfulle brus..

9 kommentarer
    1. Jeg ante ikke det om billigbrusen kontra den originale. Det må jeg forsøke en gang 🙂
      Fint innlegg, og god løsning 🙂
      Fine søndagen til deg ♥

      1. Ja, Coca-Cola er helt elendig på å holde på kullsyren, slik at det alltid blir værende igjen en god slump i bunnen som går til spille. Pepsi opplever jeg som noe bedre, men Extra og First price sine, er de ubestridte vinnerne her. (Nå skal det sies at jeg kun drikker den sukrede varianten, og kan derfor ikke si noe om hvorvidt dette også gjelder for light-variantene)

    2. Som selvdiagnotisert brusoholiker om dagen må jeg si jeg ikke har tenkt over at billigvarianten har lengre holdbarhet på kullsyre.. Jeg har mye 0,33 bokser. Sånn sett genialt- alltid “fersk”!

      1. Ja, boks- og glassflaske-brusen er jo unektelig den beste, da.. – Dessuten holder boksene sykt bra på kullsyren! Har ofte etterlatt en halvfull boks før jeg har sovnet, hvorpå den fremdeles er ‘helt fres’ 6-8 timer senere. 🙂

        1. Jepp, colabokser holder utrolig bra på kullyren, og ja man kan faktisk sovne fra den uten at den blir tam med det første. Men ja, glassflasker er jo noe av det beste på cola når det gjelder smak. 🙂

    3. Wow, det var nyttig å vite om billigvarianten. Jeg liker grønn cola best, og det må bli med i mitt brus-innlegg, når den tid kommer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg