Lily fra dær’n!

Fra siste fotorundes favorittelement, er det denne gang den vegetative favoritten som skal tas nærmere i øyesyn: Blomsten hvis direkte oversatte engelske navn får den mest ‘blod-harry’ ordlyden.. 

– Nemlig ‘Lily of the Valley’, -eller ‘Lily fra ‘dær’n’ som den ville blitt hetende på godt Norsk, dog langt bedre kjent under det hakket mer flatterende navnet ‘liljekonvall’..

 

Til tross for at jeg er en av de ytterst få jenter som aldri har drømt om å stå brud, da tanken på ekteskapsinngåelse har fremstått klaustrofobisk i mitt lettere forkvaklede sinn fra barnsben av, er det allikevel to ting selv jeg greide å mane frem når temaet ble bragt på bane i oppveksten;

1) Tiara på hodet.

2) Liljekonvall i buketten.

..- Men flotters og velduftende blomster- og en sparkling drømmetiara på knollen til tross.. Holdbare grunner for å avgi livsvarige løfter en derfor ikke kan vite om lar seg gjøre å overholde, er det dog ikke.

Og en blomsterbukett er- og blir en blomsterbukett, -hverken mer eller mindre, uavhengig av om den bare er en bukett- eller en brudebukett, så..

..Og det var hva vi hadde av ren & skjær svada for denne gang..

4 kommentarer
    1. Liljekonvaller er fiiiine – tenker å ta meg en konvalltur på mandag… 🙂 – og, jeg hadde faktisk både liljekonvaller i brudebuketten og tiara på hodet da jeg gifta meg (uten at det ekteskapet varte lenger enn i 10 år selvom…..)…… 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg