Livet i et pelsdiktatur..

Om noen skulle leve i den villfarelse at jeg er katteeier, tar de faktisk latterlig feil. Jeg er katteeid! Når sant skal sies, lever jeg i et pelsdiktatur som styres med jernpote av ‘the furry five’! Men når det er sagt, er det nå ingen regime jeg heller ville levd under..

 

Solskinnspøbler!

Mange lever i den tro at katter ikke tar seg bryet med å lære å forstå hva du sier til de slik som en hund. Det kunne ikke vært mer feil! De har det bare med å si ‘nei’, og stå for det når det er noe de ikke gidder eller ikke ser poenget med. – Og ‘nei’ i denne forbindelse, uttrykkes ved at ørene vris en tanke bakover..

Et ‘nei’ fra meg, derimot, har de gjerne null, niks og nada respekt for what so ever. – Hvilket virkelig fremkommer i forbindelse med tigging ved bordet.. ‘The furry five’ tigger på en hunds vis, men mens denne vil kunne læres å lyde  et ‘nei’, ‘fy’, e.l. så prøv å se hvor langt du kommer med et ‘nei’ når Pepsi har fått ferten i at det spises ved bordet! Om hun, mot formodning, ikke skulle få, så tar hun! – Får hun ikke tak i det hun vil ha med poten eller munnen, så tar hun tak i armen din og drar den mot seg..

Og angående den ‘selvluftingen’, så er såvisst ikke dette ensbetydende med at en ikke har turforpliktelser i dette pelsstyrte regimet, nei! Her forlanges det nemlig min. en daglig tur i flokk og følge!

Videre, vil det ikke å respondere på en ‘head-bump’, hvilket oversatt til norsk betyr ‘Kos!!!’ så vil det enten følges opp med griping av hånd a-la Pepsi, tramping på PC, å gå kanossagang forran TV’en eller oppkloring av bok, blad eller hva det måtte være a-la Dolly og Tufsa, eller klyping med eskallerende styrke inntil en adlyder a-la husets herrer, Rusken og Knert.

Kort oppsummert, kan jeg ikke se for meg et liv uten disse. I mine øyne blir nemlig et hus først et hjem når det har tatt form av et galehus..

 

 

9 kommentarer
    1. 🤣🤪 for ikke å forglemme klør i armen for å dra til seg den hånda som slutta for brått å, eeeh – klø… Og å ha en 180X200 seng til én – og likevel ende opp på kanten…. 😂🙄. Jeg har ikke engang 5 (enda 😏)

      1. Ahh.. De har m.a.o nedlagt forbud mot uautoriserte bevegelser! 😀 Det er de ikke spesielt pirkete på her (utrolig nok), *hehe* men den sengegreia er derimot ikke bare velkjent, men er utvidet til også å gjelde sofaer, stoler, og i det hele tatt det som måtte finnes av møbler. Rusken er helt ekstrem.. Greit nok at han er en ca 8 kg stor rugg, men at han skal klare å oppta en hel sofa alene er jo alikevel regelrett absurd *haha* 😛 😀

    2. Katter er herlige dyr! Jeg har vokst opp med katter, men pga. min urolige livsstil med flytting og reising hit og dit, har det ikke passet å ha en (eller flere) de siste årene. Min yngste datter reiser rundt og besøker kattekaféer. Har en idé om å åpne sin egen en gang… 😀
      By the way, fins det et godt ord for “kattepersonlighet”?

      1. Jøsses.. Jeg har jo visst at det finnes plenty av såkalte hunde- og kattehotell, men kaféer har jeg vel ikke vært borti før! – Jeg klarer bare ikke å se for meg ‘the furry five’ i et sånt etablissiment.. Herregud, Rusken vil jo kreve enerett på stedet pronto, Tufsa vil fyke rundt som et lemen ppå speed for å sjekke om noen kan ha fått noe som er bedre enn hennes (dette gjør hun uansett hva hun selv har), Pepsi vil ta matbitene opp av skålen og spise med poten på menneskevis, Dolly vil frese til alt og alle, og i kaoset som oppstår, vil Knert benytte anledningen til å gå ut på kjøkkenet og spise alt han kan få tak i.. 😀 😀 😀
        – Jeg har aldri hatt noen andre ord for personlighetsbetegnelser for hverken katter eller hunder enn de som gjelder for mennesker. -Hverken på norsk/svensk eller engelsk.. Om så skulle finnes, har de iallefall gått meg hus forbi 😀

        1. Hehe, ser for meg spetakkelet som kunne oppstå 😀 Jeg tror forresten ikke det er tillatt med kattekaféer i Norge per nå. Noen liker visst ikke å blande matservering og dyr… 😉

          1. Hæ!? Den begrunnelsen er så idiotisk på så mange plan at jeg skjemmes over å være menneske..
            Men rent komisk blir det når en går til punktet om at selværklærte ledende intelligensen by far på planeten altså er så selvgod at de ikke engang evner å forstå sin egen tilhørighet i dyreriket.. 😀 😛 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg