Løvens uønskede tenner..

Her sprettes det frem- og tilbake mellom elementer og nisjer som aldri før! Fra siste runde med de berømmelige biene, samt et par bie wanna-BEE’s, skal vi altså tilbake til blomstene. Denne gang dog de uønskede blomstene med det ubegripelige norske navnet ‘løvetann’. Hva en gul blomstervekst har med en løves tanngard å gjøre, er nemlig beyond me. 

Nå tenker jeg imidlertid at en haug av bilder av denne blomsten ville vært i overmåte kjedelig, så jeg har istedet valgt å presentere dens endelikt, fra blomstring til bortfall, so to speak.. 

 

4 kommentarer
      1. Nå aner jeg vel konturen av at du og jeg kan ha et ulikt forhold til det norske språket imellom linjene her..
        For meg, er nemlig språk kun et middel for å forstå- og gjøre seg forstått, og på bakgrunn av dette, er svaret på spørsmålet ditt ‘Gid om så var’. Verden er jo unektelig blitt temlig liten med tiden, så dersom flest mulig snakket samme språk, ville kommunikasjonen gått så meget bedre, tenker nå jeg. Jeg er dermed svært bevisst på å beholde en flytende engelsk, så om noe av skolenorsken blir skjøvet ut på sidelinjen for ett og annet engelsk uttrykk, so be it 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg