Menneskelig Dumskap eller Ondskap??

En generell redegjørelse over mitt ståsted vedr. pandemien, som ble utgitt for å oppklare ting som lett kan misforstås, åpenbarer seg umiddelbart dersom du klikker –>>> HER <<<–

 

VIRUSET COVID-19 FÅR ET STADIG MILDERE SYKDOMSFORLØP HVER GANG DET MUTERER. DETTE FØLGER VIRUSETS BIOLOGI, OG ER DERMED VITENSKAPELIG BEVIST!
DETTE BLIR FORKLART (ned til minste detalj)
–>>> HER <<<–

 

Jeg VET at sykdomsforløpet som følger COVID-19 blir stadig MINDRE aggressivt etter hvert som det muterer. Følgelig VET jeg også at Omicron-varianten ikke er mer farlig enn en gjennomsnitts ‘tredagers-flu’. 

Dette er IKKE lærdom jeg har blitt til del igjennom den ‘Livets harde skole’ jeg er uteksaminert ved, men lærdom jeg har tilegnet meg igjennom utallige timers studier av mikroorganismer generelt og virus spesielt.  

MEN.– For det er vitterlig et MEN her..

 

 

I kjølvannet av denne vissheten om at viruset stadig muterer seg MINDRE farlig, har det følgelig dukket opp nye spørsmål. – Og da snakker vi spørsmål av den VIRKRLIG creepy sorten:..
1) Det aller første som melder seg, er hvorfor vi skal gå ut av vårt gode skinn for å hindre (les; forsinke) Omicron-varianten å komme inn i landet og dermed overta ‘showet’ når følgende fakta foreligger:
a) C19 har kommet for å bli i overskuelig fremtid.
b) Ved å la Omicron ta over, så innebærer dette i realiteten at den immuniteten som ble forsøkt gitt igjennom vaksineprogrammet, da vil foreligge i form av et så til de grader redusert sykdomsforløp.  

Men for all del, fuck det!! Er det noe jeg har lært igjennom disse 20 månedene, så er det at en må kutte KRAFTIG ned på ens oppfatning av konseptet ‘relevant argument i debatten’ i dette anliggendet, i den anledning at en må prioritere å gå ‘all in’ i forsøket på å nå ut med det som syntes helt prekært!

Og i denne spesifikke sammenhengen, er det følgende som må vies all oppmerksomhet i så måte;

 

 

2) For med vissheten om at det nå gjeninnføres tiltak for å beskytte mot et virus som blir stadig mindre hissig, så gjøres jo følgelig dette på FALSK grunnlag.  Følgelig, blir jo 100 000 -kronersspørsmålet HVORFOR! 

For dette ser tilsynelatende ut til å kunne deles i 3 svaralternativer, for å si det sånn;

A) Den menneskelige dumhet,

B) Den menneskelige ondskap, eller

C) At det faktisk foregår ett eller annet i kulissene som ikke tåler dagens lys..

Så langt jeg evner å se, er det siste alternativet det eneste som både er sannsynlig, i tillegg til å gi noen som helst mening, så jeg velger derfor å legge fokuset her..

Og da står vi igjen med følgende;

 

En oversikt jeg tenker kan være verdt å merke seg..

 

HVORFOR i helvete benyttes skremselspropaganda i form av å formulere den stadige økningen av antall smittede som om dette var en alvorlig utvikling som IKKE var forventet til å gjeninnføre tiltak det ikke er dekning for!? (Her må jeg få minne om at parolen i forkant av gjenåpningen hele veien har vært at viruset IKKE vil bli borte, og antall smittede VIL øke, det vil vare ikke være farlig lenger). 

HVORFOR gjeninnføre tiltak når påskuddet om å redde liv kan UTELUKKES? 

Forhåpentligvis, er det kun relatert til penger, i det Norge er blant de lendene som VIRKELIG har mye å tjene på denne pandemien, både i hht investeringer i BitCoin, og sitt massive eierskap i Pfitzer. – For Pfitzer er nå i ferd med å utvikle ei pille som erstatter sprøytene i hht å beskytte mot C19 (- hvilket jo innebærer en utsalgsvare på permanent basis så lenge redselen for viruset holdes intakt)..

I verste fall, kan det også innebære ting jeg ikke engang orker å spekulere i..

NOE er det i alle fall, problemet er bare at jeg ikke har den ringeste anelse om HVORFOR, og følgelig er jeg mer skremt enn jeg har vært i mitt liv..

 

 

 

 

 

16 kommentarer
      1. SynneM :
        Ingen av delene,ikke for å beskytte sykehusene og heller ikke for å beskytte de uvaksinerte,de uvaksinerte blir jo mer og mer en utstøtt gruppe som snart ikke har noen rettigheter og velferdsgoder igjen,med oppsigelsespøkelset hengende over seg 24/7.
        Situasjonen er blitt så absurd at det er de vaksinerte som må beskytte de vaksinerte for de blir (ofte alvorlig) syke og dør de og,men at det skjer har man jo en «glimrende god»forklaring på,forklaringen på at fullvaksinerte blir syke og dør sies å være at det har gått for kort tid mellom dose to og tre – og er det bare meg som reagerer på at de nå vil korte ned tiden mellom doser enda mer etter den forklaringen.
        Hilsen synskepeggy.

      2. Snedig! *hehe*
        På den ene siden, så veies argumenter opp i mot hverandre i spm. om hvorvidt en skal forskjellsbehandle vaksinerte & uvaksinerte, og kommer frem til at deling av folket vil være uheldig.. Diplomatiet er upåklagelig!
        – Men det han EGENTLIG tar for seg, er jo at de som velger å avstå fra vaksinen i det store og hele er halvgale tullinger som tror på ville konspirasjonsteorier. Ergo, er det mest av alt en sannsynlighetsoverveining over hva som har størst odds for å få disse til å endre syn/mening!
        – Jeg er ingen konspirasjonsteoretiker, men samtidig så lar jeg meg heller ikke kue av den hersketeknikken som ligger i denne betegnelsen! For det å utelukke mulig ‘snusk’ i kulissene kan brått vise seg å bli fatalt!..
        [I følgende innlegg, har jeg tatt for meg eks. på scenarioer som i utgangspunktet ble avfeid som de galeste konspirasjonsteorier, men som jaggu skulle vise seg å stemme allikevel: https://gryende.blogg.no/ikke-konspirasjonsteorier-allikevel.html & https://gryende.blogg.no/ikke-konspirasjonsteorier-allikevel.html ]
        – For dette med sykehuskapasiteten er faktisk et så forbannet tynt argument! Kort fortalt, burde verdens rikeste land for det første ha kjøpt opp et antall pustemaskineri som monnet allerede i det C19 meldte sin ankomst i Italia! Dessuten har vi et utall nedlagte sykehusfilialer over det ganske land vi kunne tatt i bruk, der kapasitetsproblemet kunne blitt løst ved hjelp av frivillige, slik de har i Sverige!
        Ja, det lyder enkelt, men det er faktisk kun fordi det ER så enkelt!
        – Men når det er sagt, er jeg (tro det eller ei) overhodet ingen vaksinemotstander. Følgelig, mener jeg enhver er nødt til å foreta en gjennomtenkt vurdering i hht spm. om å la seg vaksinere, det en tar utgangspunkt i egen helsetilstand. – Og dette er det, slik jeg ser det, åpenbart så alt for mange som ikke har gjort, i det de faktisk greier å bli dausjuke av dagens virusvariant.
        For min egen del, er valget grunnet i en åpenbar naturlig immunitet, i det jeg formelig svømte i det her viruset uten at det avstedkom med så mye som et hark (dette skjedde såpass tidlig at jeg tilbød å donere blodplasma, hvorpå det i etterkant skulle vise seg at vaksinen ikke var så himla langt unna på det tidspkt). Dernest gjorde jeg en hederlig innsats for å sjekke dette her opp i mot den første mutasjonen i forkant av en lock-down på nyåret. Her kan jeg ikke si noe sikkert, men siden jeg ikke engang har hatt et tilløp til forkjølelse siden juletider i 2019 er iallfall oddsene på min side!..
        Følgelig, er selv den minste lille teoretiske mulighet for uheldige sidevirkninger ved denne vaksinen mer enn jeg er villig til å ta for å beskytte meg mot et virus som åpenbart ikke kan gjøre meg syk. Men jeg er faktisk svært priviligert når det kommer til fysikk og helse. Om en f.eks har astmplager, anser jeg det for helt idiotisk å ikke ta vaksinen! For da er sjansene for å bli alvorlig syk langt høyere enn den risken som følger vaksinen!
        Videre, har jeg også vært klar på ar DERSOM jeg, mot alle odds, skulle drite meg ut i hht egen vurdering, så tar jeg konsekvensene av dette ved å ta regningen selv, -m.a.o går jeg da til privat legehjelp.

    1. Om de mange variantene av viruset er så farlig som skremselspropagandaen vil ha det til,hvorfor fikk man da igjen inntrykk av at det er kommersielle interesser som skal beskyttes til fordel for folkehelsa.
      At utelivet og annet der folk samler seg stenger ned er vel helt nødvendig,folk skal isoleres igjen for alle vet at det er lettere å påvirke psyken til folk som er isolerte.
      Det er jo og et tankekors at skrekktallene fra fhi kom i forkant av pressekonferansen der innstrammingene blei offentliggjort,men der hadde fhi gått for langt,noen (med nok pondus) protesterte og kalte det faktisk for «at det ser ut for at noen har sittet å lekt seg på tastaturet og kommet fram til virkeligsfjerne tall « fhi måtte forklare seg og forklaringen var at « dette var en uferdig modell « Så der blei de tatt på den også og ganske så omgående.
      Kanskje folk begynner å Ane at det er noe som ikke stemmer,at myndighetene har strekt strikken så langt at flere har begynt å reagere.
      Eg håper eg har rett,eg begynner å se starten på et opprør mot vaksine og pandemiregimet no.Eg ser tydelig at man har fått problemer med å få folk til å ta dose tre og flere og flere har begynt å stille spørsmål med verdens vksinefordeling,flere og flere observerer hvor mutasjonene kommer fra og flere og flere ser uviljen vi vestlige har mot å dele med dem.
      Hilsen synskepeggy.
      Hilsen synskepeggy

      1. Dersom de VIRKELIG ønsket å få parkert dette viruset, så er svaret helt enkelt å legge til rette for at det muterer som et helvete!!
        Det følger rett og slett virusets NATUR/BIOLOGI hva angår den typen Q19 er hjemmehørende (altså virus med kort inkubasjonstid, og overføres ved luft/dråpesmitte) at mutasjoner av disse er pokka NØDT til å innebære et mildere sykdomsforløp enn sin forgjenger for å vinne frem!!
        Altså; Det er klin hakke UMULIG for en mutasjon av C19 å vinne frem uten at dette foreligger! ERGO; Det er ALDRI noe reelt issue at de er usikre på hissigheten til en mutant!
        ÅRSAK; Virus av denne typen har kun et par uker på seg, -max, til å spre seg videre fra en vert til en annen før immunforsvaret har foretatt en totalutryddelse (eller i verste fall, – BÅDE for viruset og for personen, at vedkommende dør).
        Følgelig, vil en vertsorganisme som KUN har de forkjølelsessymptomene som sørger for at viruset spres ut i luften for nye vertsorganismer å puste inn (altså hoster & nyser), være forbannet mye mer effektiv i så måte enn en som er sengeliggende med typ 40-41 i feber! HVORFOR? Jo fordi den oppegående verten vil være ‘up & about’ blant sine artsfeller, og dermed være omringet av nye vertsorganismer å infisere, mens den sengeliggende kun vil ha et par korte snarvisitter av en, toppen to personer, som på toppen av alt gjør en innsats for å unngå smitte. – Det er jo ÅPENBART hvilken av de to variantene er dermed best skikket til å besørge artens overlevelse!
        Følgelig, vil en hissigere mutasjon ALDRI kunne vinne frem i konkurranse med den mildere varianten!
        – De ENESTE virus som kan mutere seg mer dødelige, er de med LANG inkubasjonstid (der det tar fra måneder til flere år fra viruset øverføres til sykdom inntreffer), og smitter igjennom blod/kroppsvæsker & sæd, som f.eks HIV-viruset. Dette fordi det i disse tilfellene gjerne er samme faen for viruset, i det dette kun er interessert i at verten forblir symptomfri, .og derav uvitende om hva han er bærer av, slik at han får knullet så mange som mulig for at viruset skal få spredt seg. Men for slike virus, hvor syklusen er såpass lang, i tillegg til at det er himla mye færre enkeltindivider i omløp, så følger det selvsagt også at muteringene vil ta forbannet mye lengre tid! – Ergo en vil neppe få se noen merkbare HIV-mutasjoner i vår levetid!
        (- Ja, jeg har studert virus og mikroorganismer på høyeste nivå. – Og nei, dette er overhodet IKKE blitt mer interessant av den grunn, -det er akkurat like fette uinteressant som det lyder *hahaha* Men det var nødvendig, fordi en ved å skaffe seg en relevant ekspertise har en ditto større gjennomslagskraft i debatten..)

        1. Når eg ser på hvordan fhidirektøren har uttalt seg i det siste og spesiellt i dag så tenker eg at det er ondskap det er snakk om her 😡
          Man går ikke ut med den type uttalelser og overskrifter uten at meningen er å skape en form for irrasjonell panikk hos folk.Og man vet jo at vettskremte folk gjerne gjør ting de ellers ikke ville ha gjort,som fks.få stikk tre.
          Det er jo kjent nå,at det ikke er lett å få folk som har blitt syke av dose en og to med seg på laget igjen for å få enda flere stikk,da tyr man til sånt som man har sett de siste dager,spre frykt og panikk hos folk.Eg trodde sånne fremgangsmåter var ulovlig…
          Ser også med interesse på utviklingen på HS,de uvaksinerte skilles fra de vaksinerte,allerede der en forskjellsbehandling som ikke skulle vært mulig – eg tenker,hva blir det neste….man kan ikke åpentlyst gå ut med at uvaksinerte skal betale for sin «egenpåførte» sykdom eller bli behandlet anderledes,men man kan,på en måte under radaren,forskjellsbehandle for til slutt å servere sykehusregning.Helsearbeidere har allerede uttalt seg svært uheldig når de uttaler at «de er så lei av alle uvaksinerte».Det skaper iallefall en ugrei holdning.
          Eg tenker at så langt har alt gått etter planen – uavhengig av hvor viruset kom fra eller hvordan det har utviklet seg underveis – det viktigste nå er å holde trykket oppe til planen er i mål,eller så godt som.
          Hilsen synskepeggy.

          1. Det er jo ikke tvil om at de driver å bearbeider “leire-massen” i den hensikt å få strukket de dithen hvor den generelle klandringen av de uvaksinerte säpass at de med folket i ryggen kan innføre et koronapass-systen ut av et annet helvete! I tillegg, har det kommet for en dag noen temmelig sterke insisier på at de for enhver pris vil holde fryktnivået oppe, liksom det i den hensikt også er formålstjenlig å holde på det mest hissige virusvarianten tilgjengelig pr d.d (altså Delta), for å forenkle oppgaven i hht å blåse opp faren! For i det Omicron fär grep, så tror jeg faktisk denne kan være såpass mye mindre hissig at de kan begynne å skite litt! Jeg mener.. Det er jo helt absurd!! For ved å foreta dette mikribiologistudiet, så ser jeg jo hva de faktisk gjør for å holde dette gående! For dersom de VIRKELIG hadde vært interessert i å oppnå flokkimmunitet i folket, sä er jo fasiten klar som dagen; La det mutere som et helvete, og få innført den siste varianten som rapporteres til enhver tid pronto! For med tanke på at hver jævla mutant er mildere enn sin forgjenger, så snakker vi en forkjølelse allerede ved neste kprsvei, om det ikke allerede ER så!
            Men det positive, er iallfall at denne perioden har vist at jeg er en survivor, for jo mer de ‘kukker’ med hodene våre, så blir jeg mer innbitt snarere enn at det tapper meg for energi.. Men like fullt er det forbannet frustrerende at folk ikke er mer mottagelig for fornuft!.. 🙄😷🤪

    2. hmmmm og det er de uvaksinerte som nå ligger i respirator…
      Jeg tror på vaksinering all mass… og får de som er vaksinerte korona, blir det i en mildere variant som gjør at det ikke kreves innleggelse…
      Men men…viruset er her og mennesker blir syke av det, det ser vi alle. Og at det er annerledes enn et influensavirus – det er jeg nok sikker på 🙂

      Lag deg en fin ny dag 🙂

      1. Jeg har heller aldri vært vaksinemotstander. Slik jeg ser det, dreier vaksinespm. seg om at enhver må foreta en gjennomtenkt risikoevaluering ut i fra ens egen helsetilstand. I så måte, syntes det også for meg å være en del som ikke har vært seg dette bevisst, i det en betydelig andel av de innlagte har underliggende tilstander/sykdommer som i mine øyne innebærer at risikoen for alvorlig sykdom syntes å overgå den som måtte foreligge ved å la seg vaksinere med klar margin, for å si det sånn. For mitt vedkommende, visste jeg at jeg hadde en naturlig immunitet, i det jeg hadde vært utsatt for viruset (i betydningen garantert å ha blitt overført ved deling drikkeflasker/glass & sigaretter) uten at dette avstedkom med så mye som et hark. Følgelig, så er jeg blant de som innehar originalen av den genkoden hvis kopi som blir tilført mottakerne av vaksinen. (Her meldte jeg meg som donor av blodplastma, hvorpå det skulle vise seg at de for lengst hadde fått inn det de trengte på det tidspkt). Men ikke mindre, er jeg- og de andre som er naturlig immune ovenfor dette viruset, de best vaksinerte av alle! For i det deres tilførte fader ut, og derav må gjenoppfriskes med jevne mellomrom, er min der på permanent basis, i det den kom med den gen-samlingen jeg er født med. Av den grunn, er det uaktuelt for meg å la meg injisere av et kunstig fremstilt RNA som skal frakte en kopi av den koden jeg sitter på originalen til! For det første, er det åpenbart unødvendig, mens jeg for det andre ikke utsetter meg selv for den minste lille risiko for å beskyttes mot et virus som ikke kan skade meg i utgangspunktet!
        MEN.. Nå var det ikke vaksinespm. som var tema her, men at det iverksettes tiltak på, et i aller beste fall, syltynt grunnlag!
        Jeg har faktisk studert mikrobiologi i flere timer hver eneste dag i flere uker, i tillegg til å gå i dybden av akt som foreligger av statistikker og tall. Det jeg legger frem i C19 -anliggende, er m.a.o IKKE basert på tilfeldig ‘crap’ snappet opp på SoMe!
        – Og denne jobben har nå resultert i at jeg kan si med 100% sikkerhet at den risikoen som foreligger med dagens versjoner av C19, og det siste skuddet på mutasjonsstammen, Omicron-varianten i særdeleshet.
        For at disse tiltakene skulle la seg forsvare, er det faktisk nødt til å foreligge en risiko utover den som følger en gjennomsnitts influensa. – For det dør faktisk glatt 2000 personer i en skikkelig influensaepidemi! – Uten at det noensinne har fremkommet et ymt i retning av å pålegge folk restriksjoner! Gjennomsnittstallet for influensadødsfall pr.år ligger på drøye 900 personer.
        – For det er noe så til de grader alvorlige følger som følger det å være underlagt disse restriksjonene i nærmere to år til ende. For disse krever nemlig også sine liv! Problemet er imidlertid at de glatt undermineres pga at disse livene vil gå tapt på en rekke ulike vis (selvmord, og mord, for den saks skyld, diagnoser som under normale omstendigheter ville blitt stilt tidsnok til å redde personen men som nå blir stilt for sent, osv, osv. Men vi kommer imidlertid aldri i nærheten av de som vil avstedkomme i de land hvis hermetiske lock-down praksis vi skryter så fælt av, men som ikke har ei krone å bistå de som pålegges disse restriksjonene, og dermed taper all inntekt; For uten inntekt, så får de verken betalt sine boutgifter, mat eller medisiner! – Og hva skjer uten varme, mat og medisin? – Jo, da dør man!)
        Dessuten, er vi også nøst til å ta stilling til hvor mange havarerte liv som tilsvarer verdien av et tapt (der det også må tas med i betraktningen at de døde har en snittalder på et sted mellom 86-87 år, i tillegg til at det for en betydelig andel av disse foreligger alvorlige underliggende tilstander med den følge at de uansett befant seg på dødens terskel, for å si det sånn).
        For min del, er det nå en reell sjanse for at jobben går til helvete, da jeg ikke kan se hvordan det skal kunne stå seg igjennom nok en periode. – Liksom tilfellet er for HELE forbannede restaurant- og serveringsbransjen på det sentrale Østlandet! – Og denne ‘gavmildheten ved å la de tre siste årene telle for dagpenger er jo i realiteten ikke verdt papiret det er skrevet ned på en gang i det to av disse kan strykes! Men jeg er tross alt en ‘survivor’, liksom jeg ei heller vil se livsverket- og/eller hjemmet mitt gå tapt! For ‘tante og onkel’, derimot, så kan alt det de har oppnådd igjennom å jobbe 10-12 timer 7 dager i uken i 47-48 samfulle år! Der ‘ferien’ i en betydelig andel av disse har bestått av fru julaften og nyttårsaften!
        Sorry, men for mitt vedkommende, krever det det en god del ’90 -somethings’ med max 14 dgr igjen å leve for å veie opp for dette her!.. 😉

      2. Mette :
        Eg leste her om dagen at 64% av de innlagte på sykehus med covid-19 er uvaksinerte og det betyr at 36% av de innlagte med covid-19 er såkalt fullvaksinerte – hva tenker du om det,og at helsemyndighetene løy en hel befolkning rett i fleisen da de,for ett år siden sa at en dose var tilstrekkelig beskyttelse mot viruset.Den gang var de helt sikker i sin sak,seinere har det blitt litt for mye av «vi antar»,vi tror» osv.,altså en form for ansvarsfraskrivelse etter å ha tatt så skammelig feil før.
        Hilsen synskepeggy.

    3. Jepp, trusler og isolasjon alene er nok til å ødelegge mange menneskeliv. Hadde vært fint om vi kunne utruste sykehusene med mange flere ansatte i stedet for å stenge ned restaurant- og kulturliv.

      1. Og det skulle vitterlig ikke bli bedre etter at jeg i går kveld endelig fikk romlet meg til å finne ut av tallene som foreligger for influensa de siste årene i forkant av pandemien! Dette er noe jeg har ment å skulle gjøre i evigheter, men så har det til stadighet dukket opp ett eller annet helt prekært, slik at det er blitt utsatt og utsatt igjen, og igjen..
        Det skulle vise seg at disse stadige utsettelsene burde vært unngått, for det som fremgikk her hadde vært veldig greit å kunne hatt med seg inn i debatten på et langt tidligere tidspunkt; – Jeg fikk rett og slett hakeslipp! For var du klar over at det f.eks strøk med så mange som 1700 -1800 av influensa i 2016!?? – Hvilket dette året, som samtlige av de andre år som har hatt en tilsvarende influensadød, forbigikk i den stillhet som seg hør og bør for en influensadød som slett ikke er unormal. – Men ikke desto mindre, så tok det nærmere 2(!) år før vi rundet tusen koronadødsfall!
        – For ordens skyld, kan også nevnes at GJENNOMSNITTSTALLET for influensadød pr. år ligger et sted mellom mellom 900 – 1000.. – Dette er ABSURD! – Og verre skal det bli, for disse rapportene er fylt til randen av uttrykt uro over de uvaksinerte som vi nå ser i anledning C19!
        – Dette skulle egentlig ha kommet ut i et innlegg i dag, men så ble det brått en ekstravakt i restauranten, slik at jeg ikke fikk ferdigstilt det, så forhåpentligvis rekker jeg å få det ferdig før jobb i morgen, i det minste..
        For at dette bør ut ASAP er i alle fall helt sikkert, for nå lurer jeg virkelig på hva pokker det egentlig er som foregår.. – Det eneste som vel er så godt som sikkert, er at det IKKE er å redde liv som er agendaen bak denne runden her! – Og vissheten om at våre egne styresmakter åpenbart fører folket bak lyset på det viset som bedrives nå, er i alle fall mer enn nok til å skremme livskiten av meg!!

        1. Kan se ut som styresmaktene fører seg selv bak lyset også… Har sett tall tidligere som viser at flere har dødd tidligere år som følge av influensa i forhold til nå, ja. Synes også at det er mye skummel skremselspropaganda, og merker på hva venner og familie sier at de er mye mer skremt enn nødvendig. Er veldig glad for at du skriver blogginnlegg om dette! 🙂

      1. Jeg er i utgangspunktet nøye på å holde den rollen jeg har som en ‘stemme’ i koronadebatten adskilt fra den jeg har som servitør i restauranten (obviously), men ikke desto mindre, er jo det å sirkulere mellom flerfoldige store og små grupperinger som er ute og spiser selvsagt en rikholdig informasjonskilde i hht hva som er gjengs oppfatning hos ‘mannen i gata’ ang. dette og hint. – Og det er ikke tvil om at en urovekkende stor andel av befolkningen har et fullstendig fucka bilde av situasjonen slik den er nå. – Og jeg kan ikke nekte for at det stikker greit i hjertet de gangene folk uttrykker en åpenbar uro/redsel som er grunnet i noe jeg VET ikke stemmer.. Sånn som i dag, hvor det var et selskap som snakket om hvor skremmende det var med disse stadige mutasjonene.. – Og der sto jeg, typ et par m. unna, og innehar vissheten om at disse mutasjonene er et ensidig gode, – inkl. en detaljforklaring på hvorfor det er så, uten å kunne si noe! Det var så absolutt ikke noen god følelse å bare måtte la de leve videre i den troen som åpenbart sliter på de. Men ikke desto mindre, er det bare nødt til å bli sånn der det å si noe skjærer seg fullstendig i hht hva som er rett tid og sted..
        Men på den positive siden, føler jeg i allefall at folk er generelt merkbart mer mottagelige for informasjon som går på tvers av det skremmebildet de er blitt til del av den massesuggesjonen som er satt i scene av styresmaktene i gjennom pressen. Så om vi, som i det minste har en plattform at en viss størrelse i form av blogg og/eller SoMe kjører på med den informasjonen vi tilegner oss, om så denne bryter med rammene for den politisk korrekte oppfatningen, så bør det faktisk ikke ta særlig med tid for å rekke over den norske befolkningen! For i det en når igjennom til en person, så vil jo denne personen prate..

    4. Det er helt klart at de menneskelige lidelsene og tragediene blir enorme,men det ser ut for at det ikke kunne brydd myndighetene mindre 😡 Bare se på «nødhjelpen» folk skulle få til strømregningen sin,ikke nok med at det selverklærte «medmenneskelige» partiet SV no,mest sannsynlig sørger for at folk ikke får den sårt trengte hjelpen før jul,men «hjelpen» som blir gitt går tilbake til staten som skatter,avgifter osv direkte fra strømselskapene,ikke rart at Listhaugs og Rødts forslag om en kontantstøtte til alle først blei latterliggjort for så å bli forkastet,hadde det forslaget blitt vedtatt så hadde heller ikke staten hatt mulighet til å ta «hjelpen»tilbake.Staten tjener,bare i år,27,45 milliarder på strøm samtidig som de ikke bryr seg om «vanlige folk» sitter å fryser i sine egne hjem – noen av dem som bestemmer at det er sånn det skal være får jo til og med ladet opp elbilen til hele familien helt gratis.Ikke nok med det,folk mister jobben,permitteres og skal klare seg med ingenting – da passer det godt å sette opp renta også for å være sikker på at katastrofen rammer « vanlige folk» Det er ikke mulig å forklare med ord hva eg mener om galskapen som rammer alle andre enn de som setter galskapen igang.
      Det sier seg selv at alt dette,pandemien og ondskapen som utspiller seg framfor øynene på oss alle sliter ned en psyke som allerede er er slitt til bristepunktet.
      Forfølgelsen av de uvaksinerte nærmer seg nå systematisk psykisk terror,man føler seg virkelig med i en krig som man ikke har vervet seg til,bare i dag har svært mange overskrifter henvendt seg i negative vendinger direkte til uvaksinerte,en overskrift lyder «jeg ville tenkt meg godt om før jeg ville bedt uvaksinerte i juleselskap» …hvorfor er de vaksinerte så redde for de uvaksinerte,det normale ville vært det motsatte.
      Kan nevne en helt uforståelig hendelse nå nylig,uvaksinerte har fått pålegg,restriksjoner og anbefalinger de må følge på jobb,dette og mer til gjør de uvaksinerte,for de vaksinerte finnes bare noen få pålegg og restriksjoner,forklaringen på forskjellsbehandlingen er at uvaksinerte ikke skal videreføre smitte,det er egentlig greit for oss,for vi ønsker jo ikke å være smittebærere vi heller,det vi har problemer med er forskjellsbehandlingen,de uvaksinerte har et pålegg om munnbindbruk i alle situasjoner,de vaksinerte har ikke det samme strenge påbudet,det fører til at de uvaksinerte går med et skilt midt i ansiktet som i hovedsak betyr å holde seg vekke fra denne personen på grunn av smittefare.Vel,smitte kom inn på arbeidsplassen og de uvaksinerte testet negativt på to tester,skulle da tro at de uvaksinerte kunne slippe å gå rundt med merket i pannen,men instruksen sier det samme som før enda det er hevet over tvil at smittebæreren i dette tilfellet var en «fullvaksinert».Er det rart at man ikke skjønner en dritt av det meste som foregår 😡
      Hilsen synskepeggy.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg