Min blogg i en verden av bloggere..

Reklame | Adviral

Det er faktisk ikke bare-bare for en ny blogger å ‘finne seg selv’ i den store bloggverdnen. – Selv ikke for de av oss som startet opp med en rimelig klar visjon m.h.t hva- og hvor vi ville med bloggingen..

 

df-foto

 

For meg, som har valgt en alternativ måte å blogge på, om en kan bruke det uttrykket, oppleves det litt som at en på den ene siden selvsagt er blogger, da blogg.no jo unektelig er en bloggportal og WordPress en bloggplattform. På den annen side, bryter en som samfunn- og samtidsblogger med en del av de tingene som i større og mindre grad er med på å definere det folk flest forbinder med bloggkonseptet. Eksempelvis, blir det generelt lagt mindre vekt på dette med bilder i denne kategorien av bloggere, i tillegg til at det her gis av en selv på en annen måte enn det gjøres ellers i bloggverdnen. Mens vi i større grad deler tanker og følelser i forbindelse med ting som skjer, i tillegg til hvordan vi opplever ulike sider ved samfunnet, deler den tradisjonelle bloggeren mer fra sitt dagelige liv og virke.

Dette har ført til at jeg tidvis har sett et behov for å redefinere denne typen av ‘samfunnssynsere’ som jeg selv er en del av til noe eget. -Et slags spinn-off fra bloggerkonseptet, om du vil..

Men ved nærmere ettertanke, er det nok heller et behov for å utvide folks bilde av dette mediekonseptet. Jeg mener.. Til tross for den enorme forskjellen i både form og innhold, er jo Se & hør og Illustrert vitenskap like fullt som blader å regne! Så jeg kan ikke skjønne annet enn at det samme også må kunne gjelde for oss bloggere.

Nå skal det også sies at jeg ikke er særere enn at jeg har kommet det tradisjonelle bloggerkonseptet i møte på en del områder. Eksempelvis, har også jeg en viss fokus på dette med bilder, dog med en hyppigere bruk av arkivbilder enn en mote & livsstilblogger, i tillegg til at jeg også har funnet rom for å innkludere de mer typiske innleggsformene som spalter, personlige fakta, m.m

Dere kommer imidlertid neppe til å finne noen ‘Ukens spørsmål’ -innlegg på denne bloggen med det første, og årsaken til det, er rett & slett at det for meg føles mer riktig å svare de som spør når de spør.. Som blogger på vei opp og frem, mener jeg intet er viktigere enn å være seg bevisst på at det faktisk er enkeltmennesker bak hver eneste henvendelse, uansett hvor stor en eventuelt måtte bli. For mitt vedkommende, vil det å behandle henvendelser enkeltvis helt klart være nøkkelen for å være seg dette bevisst om en eventuelt skulle få karet til seg en plass i toppen. Vi alle har jo ulike måter å forholde oss til ting på, så det er unektelig en fordel å kjenne seg selv før en gir seg ut i en tilværelse som blogger.

– Det gjelder iallefall like fullt for oss alle sammen!

 


 

4 kommentarer
    1. Hei fersking. Så spennende å lese refleksjoner om bloggerbegrepet, eller oppfattelsen av den. Er selv sylfersk blogger, delte mitt første innlegg 1.januar. Ikke like forberedt som deg da jeg startet, ingen bestemt målgruppe, ingen avgrensing i innhold, ingen tydelig kategori på hvem bloggemeg skulle være. Startet mer med personlige mål: Redde mitt skriftspråk fra å bli besudlet med sms-forkortelser og slurvete grammammamiatikk. Tenkte at å publisere skulle skjerpe, men varte kun de første innleggene, så var den skjerpingen borte.

      Gleder meg til å følge dine refleksjoner videre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg