Mine beste bilder!!

Tenkte det kunne være artig å sette i hop en aldri så liten kavalkade bestående av hva jeg selv anser for å være det beste av de beste på bildefronten både hva selfies angår, og profesjonelle modellbilder fra de senere år.. 

 

 Først ut har vi mammas utropte ‘all time favorite’, liksom det er blitt selve flaggskipet i hht at det trekkes frem blant favorittene av samtlige av de som ser porteføljen min, uavhengig av hvilken stil de selv representerer og hva de måtte være ute etter.

 

I egne øyne derimot, troner imidlertid dette bildet på topp som ‘the shot of my lifetime’. Det er intet som pleaser meg mer enn de anledninger der det er snakk om attitude, og dette her er hva jeg anser for å være det nærmeste perfeksjon det i det hele tatt er mulig for meg å komme.

 

Over på sefie-fronten, er det utvilsomt bildene som ble tatt på hotellrommet i Drammen da jeg kombinerte årsmøtet for styret i Mental helse, Viken med en fantastisk hyggelig, -og lettere fuktig visitt hos favorittkaninen Bunnytrash i månedskiftet august/september.  Her må en jo imidlertid spørre seg hvor dum det går an å få blitt i det jeg for første gang i mitt liv opplever 100% ideelle lysforhold – i profesjonell betydning, uten at dette er iscenesatt av en fotograf, også ender jeg opp med å ta skarve 3(!) bilder!! Jeg mener.. Seriøst, liksom..

..- Og her har vi så de øvrige to jeg fant det for godt å få tatt i denne legendarisk dårlige utnyttelsen av ‘the opportunity of a lifetime’..

 

Her har vi favoritten tatt av en amatør! -Hvilket en jaggu ikke skulle tro, da det er et bilde selv den beste blant proffene ville måttet slite hardt for å matche!

 

Mens vi først befinner oss i Drammen, så fortsetter vi like fremt med beste vennebilde, hvilket åpenbare valg er blant bildene som ble tatt lettere bedugget bed blanke øyne, fåregliset på plass og lebestiften på snei med nevnte favorittkanin utover kvelden og natten!

 

Fra fylletrynet i Drammen, så kjører vi like gjerne på i kategoriene som må sies å utgjøre beauty-shots’enes motstykke. – Vi har nå tatt turen tilbake til modellverdenen, hvor bildet du nå har foran deg, faktisk er det som har mottatt anerkjennelse fra hva som må være det desidert høyeste hold: Nemlig den langt i fra ukjente BFF’en til Ari Behn, Per Heimly!..

Her skal det ærlig innrømmes at det var en ytterst spesiell opplevelse i det jeg først får høre at flere bildeserier av meg er blitt vist kongerikets mest kjente fotograf, og at han hadde gitt uttrykk for å ha blitt mektig imponert over et par av disse.. Min umiddelbare reaksjon er jo regelrett auforisk, i det det i min forestillingsevne dreier seg om et av de to øverste, med et ørlite knippe potensielle ‘dark horses’ som ble gitt den siste lille rest av mulighet for hvilke det i min bevissthet kunne dreie seg om. – Så en kan jo bare begynne å forestille seg den totalkollisjonen av følelser og sjokk som fulgte i det jeg fikk vite det dreide seg om dette og et par til fra samme forbannede serie! Eneste antydning i hht mine antagelser, var at det øverst presenterte ble trukket fram som vakkert.. Men dette ble bagatellisert til det minimale i det han så beretter om sin sans for det særegne! I ettertid, skulle det heldigvis vise seg å bli stoltheten over å ha blitt anerkjent fra et slikt hold som vant over den umiddelbare nedturen. Utkommet ble faktisk at dette her fikk meg til å se bildet i et helt annet lys!

 

Her har vi min beste ‘captured by accident’, i det jeg mottar instrukser fra fotografen, som samtidig tester ut innstillinger og settinger. – Og plutselig viser det seg et blinkskudd av de sjeldne blant disse prøvebildene hvilke jeg har inntrykk av at de normalt bare sletter i sin helhet så snart de har gjort nytten sin, for å si det sånn..

 

Og etter disse, føler jeg det nærmest presserende å veie opp med å runde av denne seansen med favoritten innen rene beauty shots til slutt!

 

 

 

10 kommentarer
    1. Noen av disse er ren kunst, ingen tvil om det, Jeg digger bilde nr 2, men 1, 6 og 8 er veldig bra bilder. Enig ang lyset på bildene i Drammen, men liker ekstra glimtet du får frem i det tredje Drammensbildet. Det med kaninen var ikke akkurat beste lys og vinkling, men veldig bra minne 😜👍🏾

      1. Dette er to ansikter som smiler med øynene, hvilket gjør at jeg ser det som et perfekt minnebilde/forevigelse i mine øyne 😁
        Det er nemlig sånn at jeg, som har et uant antall bilder av meg selv knapt nok har et eneste jævla bilde i betydningen forevigelse av minner/opplevelser fra voksen alder! Den begrensede samlingen jeg har vært innehaver av er blitt borte i forb med flytting, ødelagt grunnet at jeg ikke har hatt vett til å se verdien av de, eller rett og slett bare kastet i en tid da jeg også ville gremmet meg til graven over det idiotuttrykket jeg fronter her, da jeg objektivt sett må fremstå typ borderline tvangsinnlagt på asylet! 😂🤣😂 Men nydelige mennesker på party shots er rett og slett ikke forenlig! For objektivt nydelige mennesker på bilder fra festlige anledninger er synonymt med at det IKKE er gøy! 🤪

      1. Det kom vel ikke akkurat som noen bombe, for å si det sånn 🤣 Hva dere jeg kjenner best her inne angår, har jeg jo fått en grei innsikt m.h.t den enkeltes smakspreferanser etterhvert 🤭
        Det bildet er kanskje det vakreste sett ut i fra et rent estetisk ståsted, men den beste modelljobben, er definitivt attituden på nummer to, i tillegg til den gale-Matias som portretteres på Heimly-favoritten 😜

    2. Fine og kule bilder her.. og du er skikkelig fotogen.. Som du også nevner ..noen bilder skal være vakre..andre skal vise noe kult eller særegent.. du mestrer begge deler… Fin dag videre til deg <3

      1. Takker så mye! 😀
        – Sånn rent modellfaglig, så har jeg jo også selv innsett at Heimly visste hva han snakket om i det han trakk frem det av ‘gale-Mathias’ på nr. 3 fra bunnen.. For dette er unektelig et av de mest levende bildene jeg har tatt, i det øynene formelig lyner av all verdens faenskap *hehe*.. I ferdig utstillingsutgave, er det nemlig helt rått, da gulvet + store deler av skilleveggen til venstre omgjort og ilagt elementer som fer hjemmehørende i den djevelske uhyggen som råder forestillingen av helvetes forgård [- with me featuring as the leader of the pack *mwwhahaha*] 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg