Mine (virkelig!) usjarmerende sider

En grubler på konstant søken etter ny viten, økt kunnskap, ideer og teorier, og har sterke meninger om det meste. En ‘duracell-kanin’ som piler utrettelig fra den ene oppgaven til den andre på jobb. En som er opptatt av å se bra ut, såvel som å være i tipp-topp form helsemessig.. Ved siden av en medfødt nysgjærrighet, er den stadige søken etter ny og/eller økt innsikt grunnet i en oppfatning om at dette gjør en bedre rustet til å håndtere de problemer & utfordringer en møter på livets vei. 

I tillegg, finnes de skjulte sidene…

 

 

Det finnes nemmelig også de sider og interesser kun de nærmeste er gitt innblikk i. – Sider den øvrige delen av bekjentskapskretsen ikke har den ringeste anelse eksisterer, og de jeg møter på min vei selv ikke i sin villeste fantasi ville kunnet knytte til den personligheten de har blitt presentert.

Den dype, vitebegjærlige, kjernesunne, sporty, arbeidsomme og smått spirituelle, meningssterke og oppegående personen omverden ser, innehar nemmelig også sider som fremstår som de rene paradox til disse. – Behagelige, dovne, etter sigende fordummende, og i aller høyeste grad karaktersvake sider som kommer til uttrykk og utspilles bak lukkede dører:..

 

 

♠ Nada ordenssans, og finnes ikke ‘huslig’.. 

Den pinlige nøysomheten som utvises i jobbsammenheng, er nær sagt ikke-eksisterende på privatfronten. Her finnes null interesse for interiør og den slags utover det rent praktiske, og hva husarbeid angår?.. Vel.. Jeg kan jo f.eks røpe at det som benyttes av glass, bestikk og servise som ikke er av papp og/eller plast kjøpes i dageligvaren og på Nille, da oppvasken tidvis ansees uoverkommelig, og derav finner veien til søppelkonteineren..

~~~~~~~~~~~~

♥ Ser ‘søppel-program’ med maximalt engasjement.. 

I tillegg til dokumentarer og kunnskapsprogram, følger jeg flere serier i kategorien ‘søppel-TV’ med maksimalt engasjement. Visstnok har jeg klart å kutte ut såpeseriene, men de har istedet blitt erstattet av en enda mer utskjeldt så vel som tomhjernet genre: Reality. – Og da snakker vi ikke typ 71° Nord, men de en minst av alt kunne forvente, også pga at jeg befinner meg langt utenfor gitte målgruppe; Her slukes nemmelig alt fra fra ‘Paradise hotel’ til ‘Ex on the beach’, – jeg har tatt steget fra ‘Jersy’- til ‘Geordie-shore’, for ikke snakke om de mildt sagt utagerende ‘Real housewives in [xxx]’, m.m.

~~~~~~~~~~~~

♣ Grønnsaker erstattes av kosttilskudd.. 

Jeg klarer ikke smaken av grønnsaker, mens frukt gjerne er et helvete å skrelle, så en betydelig del av det daglige inntak av næringsstoffer sikres gjennom kosttilskudd. For å besørge samtlige av kroppens daglige nødvendigheter for å holde seg i tipp-topp slag, inntas 7 tabletter daglig. Kort oppsummert, er jeg en voksen med et barns smakspreferanser..

~~~~~~~~~~~~

♦ Det er en rekke dataspill og barneleker jeg aldri vokste fra.. 

Eksempelvis kan nevnes at jeg elsker ‘virtual pets’ og den typen barne-spill, og jeg har 4 såpebobleflasker, hvorav den ene er skikkelig fancy med ulike størrelser m.m som titt og ofte blir tatt frem [gjerne under påskudd av lek med hund og katter]. Ellers kan nevnes at ‘slime’ er like morsomt i dag som da jeg var 8, såvel som at jeg har flere dukker og teddybjørner stående rundt omkring, m.m.

~~~~~~~~~~~~~

Skammen ved å innrømme disse pinlige sidene, ble imidlertid overvunnet av nysgjærrigheten over hvorvidt jeg utgjør et sært unntakstilfelle i denne sammenhengen, et mindretall, eller om denne typen ‘out of character’ og tidvis usmakelige ‘guilty pleasures’ og private skyggesider kan vise seg å være vanligere enn som så?.. -Hvis motiv derav til fulle viser at de sunne, smarte og oppegående delen av min person på evig søken etter innsikt såvist er koblet til ‘slabbedasken’ for dermed å utgjøre en paradoksal, temmelig ‘skrudd’ og tidvis ubegripelig helhet!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg