Mobbing..

I det jeg følger en plutselig innskytelse om å gå tilbake til den spede begynnelse hva min tid som blogger angår, faller blikket brått på et innlegg under overskriften ‘Blogging mot mobbing’. Jeg kommer umiddelbart på at dette var en event som dessverre aldri ble avsluttet, grunnet blogg.no’s overflytting fra den nå nedlagte plattformen ‘Bloggsoft’ til ‘WordPress’. Jeg mintes vagt å ha bidratt med et dikt, og det er dermed med en viss engstelse for å ha ‘disset’ et så viktig og flott emne med et makkverk av et diktverk jeg klikker meg inn på innlegget. – Og her skulle det jaggu vise seg at jeg overrasket meg selv så til de grader, at jeg syntes det er verdig en re-post! – Ikke minst fordi det er et så stort og viktig tema der vi som bloggere faktisk har et ansvar.. 

 

Der går en liten stakkar,

og gråter for seg selv. 

Han blir bestandig mobbet, 

og gruer seg hver en kveld. 

Til det vonde i vente neste dag, 

av skjellsord, hån, av spark og slag.  

 

Det går ei lita jente, 

og grubler på vei hjem.  

For hun kan ikke skjønne

hva galt hun har gjort mot dem, 

Da er det vel så, hun er for stygg og sær, 

for et liv og dets fremtid på jorden her.  

 

Om du møter en langs veien, 

som kan være en av dem.

Så må du bare vite, 

å gi trøst og en god klem. 

For med litt godhet å velte planen de har;   

om et adjø til jorden og børen de bar. 

18 kommentarer

Siste innlegg