Når vennene forsvinner…

Her går vi rundt og flagger vår fortreffelighet for all verden. Det er ingen som er bedre på hverken frihet eller toleranse enn oss nordmenn, må vite! – Men mellom oss sagt, forutsetter det selvsagt at en holder seg innenfor de politisk korrekte rammer! Og man kan da virkelig ikke tolerere oppviglere frekke nok til å fronte meninger som bryter med det store flertallet, og spesielt ikke i de saker der styresmaktene har lagt ned en betydelig innsats for å få folket til ukritisk å følge deres anmodninger der dette ansees formålstjenlig! Sånt kan vi jo selvsagt ikke ha noe av, men veldresserte som vi er, så slås slike avvik ned på i det skjulte for verden forøvrig ved at hans/hennes er sitt ansvar bevisst, og sørger for å kutte båndet til vedkommende.. 

 

 

Med mot i brystet og flokkmentalitetens uvett i pannen, er det ikke mye til stål igjen å spore i bein og armer! Ryggen var kanskje rakere den gang blokket var fritt, og alt var (noenlunde) bra. Vi tåler så visst både slaps, sludd, frost, og til en viss grad varme, men om det er slike gutter og jenter gamle Norge vil ha, er jeg imidlertid usikker på..

For mitt vedkommende, ser det ut som om lyden av de kjente og kjære 17 mai-sangene som vi i samlet flokk står og kauker med tårer i øynene hvert år på denne dagen da våre indre nasjonalister gis fritt leide kan få en uggen klang av ikke lenger å kunne identifisere oss med disse tekstene.. For hvordan det skal kunne la seg gjøre å få et folk som kutter venner ut av livene sine med offentlige erklæringer fordi de taler regjeringen midt i mot til å passe inn i det bildet av det frie og tapre folket som portretteres i disse sangene, er over min fatteevne. Jeg mener.. Hvordan skal en kunne stå der på torget å brølesynge ut ens hyllest til Sverre for å ha talt Roma midt i mot når sannheten er at det folket en er en del av som nordmann anno 2021 ikke en gang tør vedkjenne seg et bekjentskap med noen som taler Løvebakken i mot hva angår et par enkeltsaker!?

 

 

Svein Østvik (alias Charter-Svein) har dessverre blitt de ‘forbudte’ meningers ansikt utad i det han benyttet seg av sin grunnlovsfestede rett til å fremme sin mening i det offentlige rom ved å ta del i en fredelig demonstrasjon. Den påfølgende dagen, ble det nemlig klart at en uforskammet stor andel av nasjonens TV/underholdningsprofiler hadde rent ned dørene til hovedstadens nyhetsredaksjoner for å få bryte ethvert bånd de måtte ha hatt med mannen i riksdekkende erklæringer som helst skulle strekkes ut til en dobbelside.  Østvik gjorde seg nemlig skyldig i selveste dødssynden av vår tid; Han lot offentligheten få del i det faktum at han (gud forby) er uenig i smittevernspolitikken gjennom å legge et munnbind på bålet som var tent utenfor stortinget med dette for øye.

For mitt vedkommende, er disse såkalte vennenes beslutning om å kutte alle bånd til en venn på grunn av at vedkommende ikke er enig i den politikken som føres intet mindre enn forkastelig. De folka som gikk mann av huse for å fri seg fra alle assosiasjoner til den stakkars mannen, byr meg faktisk så til de grader i mot at jeg pr. i dag ikke engsng kan se for meg at jeg orker å se program de medvirker i på TV uten at det blir fysisk smertefullt. Slik feighet og falskhet er en skam for både land og folk, og dessverre har dette utysket så alt for mange representanter..

 

 

4 kommentarer
    1. Det er bare å stikke hodet frem så finner man ut hvis som er ens venner 😜 tror Svein går ut som en seiersherre til slutt, men det kan bli tøft en stund fremover nå, har en sterk mistanke til at han ikke har spesielt tykk hud og er veldig følsom. Ikke skjønner jeg hva som er så ille med å brenne munnbind heller, må jo være bedre enn å gjøre som coronafanatikerne og de hjernevaskede som går med tilsvinete gjenbrukte munnbind som til slutt ender i grøfta, paraplystativet, mathylla på butikken eller hvor det måtte være. Noen gang lurer jeg på om hvor svinete folk egentlig er og om de vil ha vaksiner for å slippe å vaske seg? Hahaha.. nå sklei det ut her 😂😂😂

      1. Jeg har også sansen for den fyren. Han har så mange sider som en I utgangspunktet ikke kunne se for seg at han har, og sånt liker jo jeg!
        Dessuten står han for deltagelsen 100%, selv med alt det peset han har fått, og det står det jævlig respekt av, ass! 👍

    2. Vi som stiller ubehagelige spørsmål,er kritiske eller velger å ikke la oss påvirke av den massive “hjernevasken” som pågår,er jo utsatt for det som Svein nå opplever på daglig basis,på jobben,i kohorten osv,forskjellen er at vi blir hetset og latterliggjort mer i det skjulte.
      Eg liker Svein,eg tror han har samme holdning som meg : Eg er ikke her for å få bestevenner,eg er her for å gjøre en jobb !
      Dette har vært mitt “mantra” i mange år og det har hjulpet meg utrolig mye på det å se sak fra person i alle sammenhenger.
      Hilsen synskepeggy.

    3. Selvsagt vil det være noen av de her folka som svir, for å si det sånn, men jeg har liksom en følelse at han har en hard kjerne venner som virkelig betyr noe, også er resten mer kolleger.. Den som overrasket meg, var Hilde Skovdal (fra Charter-feber). .
      Men jeg må jo si Østvik er enestående I hvordan han eier det 100%. Han modererer seg ikke en dritt I pressen I det de skal ha kommentar, og det star det virkelig respekt av!
      Vi som f.eks blogger mye av de samme holdningene som Østvik demonstrerte betaler jo unektelig også en pris. Men når det er sagt, har jeg slipt latterlig billig unna her på bloggen! Jeg har enda ikke fått noe dritt, for å si det sånn, enda hvor drøy jeg har vært innimellom! Jeg tenker imidlertid det kan ha sin forklaring I at vi mennesker instinktivt klarer å skille ut de som lar seg affisere, og dette er området jeg takler beste enn de fleste..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg