Navn: Gry / Alias: Dorthe..

Jeg kan jo ikke bare sitte her og blogge dag ut og dag inn. Jeg må faktisk ut av huset for å tjene til livets opphold også, hvilket hovedsakelig gjøres på en lokal resturant hvor trivselsnivået er upåklagelig. Siden denne resturanten er en del av et kompleks, og min stilling favner bredere enn kun servitør, har jeg også en fot innenfor i den tilhørende puben. – Men her går jeg imidlertid ikke under navnet Gry; På Corner pub, er nemmelig navnet Dorthe..  

 

Resturanten hvor jeg har mitt virke ved siden av bloggingen.

 

Forvirret?.. Ja, det er vel en rimelig dekkende beskrivelse av ansiktsuttrykket til sjefen min også, da han første gang var vitne til dagens første møte mellom meg og daglig leder på pub’en, hvilke foregår så her; ‘Dooorthee!!’ ‘Iiiiveers!!’..

‘Dorthe???..’

Ja, hvem kan vel klandre mannen for å fremstå bort i mot like forvirret som en nysluppet fjert i en kurvstol i det hans ansatte gjennom (den gang) det siste året, hvis navn han dermed er fullt på det rene med lyder Gry Henriksen, plutselig lyder navnet Dorthe.. For her finnes ingen etter beste evne hemmeligholdte pinlige mellomnavn, hvilke eventuelle skampletter eller hva det måtte være han, som min arbeidsgiver uansett ville hatt fullt innsyn i. Ei heller er det menneskelig mulig å finne noen som helst kobling mellom bokstavsammensetningene ‘Gry’ og ‘Dorthe’, bortsett fra at de begge inneholder bokstaven ‘R’.

 

Med min skjønne kollega, Blerta.

 

Når sant skal sies, så er jeg vel litt forvirret selv også, for det hele har sin forklaring i at da den nevnte Ivers ble innsatt som pubens daglige leder, og jeg i utgangspunktet presenterte meg ved navn Gry (som seg hør og bør), var dette et navn som gikk mannen hus forbi. Jeg var og ble ‘Dorthe’ i hans bevissthet, og dette har derav spredt seg blandt stamgjestene, men av en eller annen grunn, har det vært minimal spredning til resturanten (forholdene tatt i betraktning). Følgen er at det fremdeles oppstår episoder med forvirring etterfulgt av latter i det puben entrer resturanten, so to speak, ved at jeg serverer pubens stamgjester i resturanten, og det lyder typ; ‘Øy, Dorthe!..’ hvorpå jeg responderer med et ‘ja’ som den naturligste ting i verden.. For såvisst er det en merkelig greie, spesielt med tanke på de endeløse ‘nick-name’ mulighetene som følger navnet ‘Gry’; Av eksempler kan nevnes mammas ‘Grynet’, ‘Gryta’ fra de første skoleårene, etterfulgt av ‘Morgengry’ fra ungdomsskolen. ‘Morgengry’ er også det jeg selv har benyttet meg av, grunnet den ironien som ligger i at dette er betydningen av navnet (Gry) til dama som er den nordre halvkules mest innbitte nattemenneske.

Men like fullt som det er hinsides merksnodig at Gry kunne bli ‘Dorthe’, er det en skikkelig søt, og ikke minst morsom greie. Dessuten velger jeg å ta det som det komplimentet det er å få dette kallenavnet hvis eneste kjente bærer er selveste glamourdronningen Dorthe Skappel!

 

 

6 kommentarer
    1. Hehe, artig lesning. “Ei heller er det menneskelig mulig å finne noen som helst kobling mellom bokstavsammensetningene ‘Gry’ og ‘Dorthe’, bortsett fra at de begge inneholder bokstaven ‘R’.” 🙂 Måtte flire av “morgengry.

    2. Morsomt :). Med så to forskjellige navn kan du bevilge deg litt forskjellige personligheter…om du ønsker :). Men har du spurt sjefen hvordan han fikk for seg et så totalt forskjellig navn fra ditt eget?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg