Neste minister for fall!!

Som troll i ord! 

Det er altså ikke gått mer enn et par dager siden jeg stilte noen velrettede spørsmålstegn rundt folks tilsynelatende bunnløse tillit til en regjering og et storting der den ene etter den andre viser seg å ha bedrevet regelrett kriminell virksomhet, så droppes altså nyheten om at forsknings- og høyere utdanningsminister Sandra Borch har bedrevet kopivirksomhet over en lav sko på sin masteroppgave. – Av alle ting!.. 

 

La blasfemien leve!

Borch for fall!.. (foto: Rodrigo Freitas / NTB) 

 

Tja.. Hva skal en si til dette her!? – Altså.. La denne her synke inn, folkens:..

Landets forsknings- og høyere utdanningsminister er altså tatt for å ha jukset på masteroppgaven sin på universitetet, – av alle ting! Jeg mener.. – Hvor ironisk er det egentlig mulig å få blitt!?? Jeg er faktisk fullstendig satt ut over det hinsides absurde i denne avsløringen. Når sant skal sies, er det intet mindre enn surrealistisk at den ministeren som rår over nettopp universitet og høyskoler viser seg å ha jukset på sin masteroppgave i det hun tok sin utdannelse ved nettopp den institusjonen hun så blir minister for!

Det er altså vitterlig ikke ofte jeg mister munn og mæle, så om det kan trekkes tvil om den avgangskarakteren som har vært det springbrettet som skulle føre frk. Borch helt til topps i maktens tinde, så kan iallefall ingen ta fra henne at hun har klart å målbinde ‘ghettoprinsessa’ fra harrylandet Indre Østfold!

Jeg trodde vitterlig ikke det kunne bli mer nedrig enn Moxnes’ tyveri-spree, men så feil viste det seg altså at man kan ta..

Spørsmålet nå er jo ikke hvorvidt det kommer flere avsløringer om lyssky virksomhet i maktens korridorer, men snarere hva som blir det neste- som er begått av hvem.. Min tillit til de styrende er altså så til de grader smadret at det hverken oppleves utrygt eller provoserende når nye forhold blir bragt på banen lenger. Nå er vi kommet dithen hvor det rett og slett bare er tragikomisk hele greia.. – Samtidig som jeg blir stadig mer nysgjerrig på hvorvidt vi rekker frem til selveste statsministeren før utgangen av stortingsperioden. Personlig holder jeg en knapp på at det for hans del vil vise seg å være noe økonomiske unndragelser av noe slag.. Mannen er jo såpass steinrik at jeg faktisk har stusset over hvordan hans formuende liksom ikke har addet opp med hans partitilhørighet helt siden han først kom på banen som utenriksminister i regjeringen Stoltenberg i sin tid, så..

17 kommentarer
    1. Jeg fatter ikke at det der med den masteroppgava ikke demret for henne da hun ble spurt om å bli minister for nettopp høyere utdanning. Hun burde jo ha litt greie på lov og rett selv om hun har juksa seg til en embedseksamen i juss (Mulig hun trodde det var en embedseksamen i juks….)

      1. Sikkert glemt det. Det er som med løgner, de er vanskelig å holde rede på. Det beste er å holde seg til sannheten, da blir det ikke feil 😜🐰

      2. *haha*
        Jeg tenker også som så at nå er det jo såpass mange hoder som har rullet etterhvert, så jeg skjønner liksom ikke hvordan de som da vet at de risikerer samme sjebne ikke finner på en grunn til å gå av før de ev. tvinges til å gå pga at de er avslørt!

      3. *haha*
        Jeg tenker også som så at nå er det jo såpass mange hoder som har rullet etterhvert, så jeg skjønner liksom ikke hvordan de som da vet at de risikerer samme sjebne ikke finner på en grunn til å gå av før de ev. tvinges til å gå pga at de er avslørt!

        1. Jeg synes nesten, men bare nesten, synd på Støre. Den ene ministeren etter den andre.
          Jeg forstår ikke at Sandra ikke erindret den masteroppgava da hun ble spurt om å være Minister for av alle ting høyere utdanning.
          På pressekonferansen sa hun at hun ikke kunne “utelukke” at det var flere deler av Masteroppgava som var plagiat enn de E24 hadde funnet (til nå).
          Så – da vet vi at det garantert er det.

          1. Jeg dømmer i utgangspunktet ingen for å ha ‘driti’ seg ut. Jeg har selv mine graverende ‘face-plants’ på samvittigheten, for å si det sånn. Men samtidig er det ikke til å komme utenom at lista legges en god del høyere for de som faktisk vedtar de lovene de bryter OG straffen for å bryte de!

    2. Dette var sjokkerende. Den «enkleste» minst tvilsomme form for fusk. Det er helt absurd. Trodde nesten ikke det jeg hørte. Enig med du: Synes nesten – bare nesten- synd på Støre. En liten ting bare når det gjelder Moxnes: Det er jo, som opplyst nå, en mer sårbar årsaksforklaring der. Så jeg er litt mer varsom der.

      Mer filosofisk: Hvorfor må våre folkevalgte og ministere være plettfrie når ikke vi er det selv?
      Jo, det er en forskjell selvsagt. Og det som er kjernen er jo st de selv sørger for å kontrollere og sanksjonere oss andre borgere når vi gjør noe feil. O dette tilfellet veldig nært og synlig. Ikke lenge siden hennes departement var med å begjære anke over frifinnelse av et såkalt selvplagiat.

      Hm. Skjønner at tilliten din – tynnslitt fra før – renner ut i sanden.

      Ha en fin «doll in town» helg!

      1. Greit nok at den generelle tilliten til politikerne var pulverisert i god tid før Borch, men ikke desto mindre var vel hun den siste jeg så for meg ville føye seg inn i rekken av avslørte politikere. Jeg kan vel igrunnen ikke sette fimgeren på hvorfor. – Det er liksom bare måten hun har fremstått på i offentligheten hele veien..
        – Hva Moxnes angår, kunne jeg klart å skrape i hop en viss empati i hht sykelig kleptomani etter den første avsløringen. Men da han blir tatt for andre gang, stopper det for meg, da dette jo viser at han ikke har løftet en finger i hht å ta ansvar for eget ‘crap’ what so ever. Jeg mener.. Etter den solbrilleepisoden uttalte han seg jo som at han var på det rene med at han hadde et problem, og når du da ikke går all in for å fikse det, faller ansvaret i mine øyne over på ham. Og han behøver ikke begynne å skylde på behandlingskøer, da hans posisjon åpner alt av dører på vidt gap uansett..
        – Jeg er, som sagt, særs restriktiv med å dømme folk som driter seg ut. Dette gjelder forsåvidt også for politikerne. F.eks syntes jeg ikke sånt som den der adressegreia til Hadja Tajik var noe vits i å gjøre noe nummer ut av, da det å snike til seg noen ekstra kr. på dette viset i studietiden vel er like vanlig som å ha kjøttkaker til middag. – Hvilket vil si at ei heller ‘yours truely’ har det reneste melet i posen i dette anliggendet *hehe*. – Her kan en jo også si at Borchs fadese går tilbake til studietiden. Men de to overtredelsene er faktisk ikke sammenlignbare i mine øyne. For mens Tajiks synd ikke var verre enn å snike til seg noen småpenger fra staten på et vis som var en særs utbredt sport back in the day, har Borch rett og slett tilranet seg et eksamensresultat som ikke var hennes.. Følgelig, tar hun en plass i køen på arbeidsmarkedet som tilhører en annen, for så at det liksom bare baller på seg herfra. – Også topper hun jo da det hele med å bli minister for nettopp det departement hun har brutt reglementet for..

      1. Ååå jadda… Med den i boks har faktisk surrealiteten i den virkeligheten vi angivelig lever i kommet dithen hvor jeg ser meg nødt til å spørre hvorvidt jeg i realiteten har vært på en heidundrende syretrip jeg ikke landet fra. Følgelig vil greia da være at jeg lever i en alternativ galmannsverden totalt avskåret fra den reelle virkeligheten, og dere som tilsynelatende opplever det samme rett og slett er oppkomme i mitt eget hode som følge av denne galskapen.. Jeg mener.. Jeg følte liksom at strikken var dratt til ytterpunktet med Borch, også går det brått noe sånt som et kvarter før bomben om at Kjerkhol har gjort seg skyldig i nøyaktig samme greie, -bare verre!.. Det er jo fullstendig absurd!!

    3. Blir målløs ja….
      – Og det hadde vært tragikomisk om ikke det var for at det er livsfarlig for «vanlige folk» at sånne løse,totalt uforutsigbare kanoner får noe som helst makt 🤮
      – Og,man kan begynne å lure på hva TB har på GS,ettersom forklaringen : «jeg tar ansvar med å bli sittende» godtas og tillit bare øker – det må være noe som absolutt ikke tåler dagens lys…..🤮

      Og, et eksempel på hvor mye makta bryr seg om «vanlige folk» : Det har blitt bevilget kr.75 milliarder nok til Ukraina over en femårsperiode,til sammenligning er det bevilget kr.5 milliarder nok til oppbygging,vedlikehold osv.til det norske forsvaret…eg syns det sier svært mye og burde fått «vanlige folk»til å miste nattesøvnen over.
      Og,om ikke det var nok så har man jo eksempelet med at samme dag som GS viftet med skjekkheftet i Dubai og gir vekk kr.4 milliarder nok til nok et dødfødt klimaprosjekt som aldri blir noe av, så går TB ut i media med spørsmålet :» Står folk i matkø fordi de må eller fordi de kan ? «
      Det er tusenvis av eksempler på denne makta sin BORGERFORAKT – på tvers av alle partier,der er de alle like.Man må våge å si det høyt..

      Hilsen synskepeggy.

      1. Verden er rett og slett blitt fullstendig surrealistisk.. Det som skjer nå, er fullstendig absurd, så det føles vel i grunnen som om en brått har blitt teleportert over i en eller annen alternativ virkelighet..
        Når folk viser seg fullstendig uberørt av å faktisk kunne tilrane seg en mastergrad de ikke har gjort seg fortjent til, med alt det som følger dette her, så kan jeg liksom ikke se for meg hvordan de kan ha skrupler med å begå noen som helst lovbrudd- og etisk forkastelige handlinger for egen vinnings skyld. Da er den eneste bremseklossen som er igjen eventuell risiko for å bli tatt..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg