Norgesferien fra helvete!

Som jeg skrev om i DETTE innlegget, er jeg i ferd med å få et rimelig anstrengt forhold til det inneværende år. – Og siden det bøtter ned fra en novembergrå himmel i vaskeekte 2020 -ånd, og jeg innehar et rimelig greit konkurranseinstinkt kombinert med en tidvis ‘cocky’ innstilling, tenkte jeg rett og slett å utfordre Djevelåret på dets egen hjemmebane; Ved å rett og slett sette min egen evne til fremskaffelse av elendighet opp mot 2020 sin!.. Greit nok at jeg sannsynligvis står ovenfor min overmann, men mine evner til å gjøre makkverk ut av poesikunsten tror jeg faktisk har en reell mulighet til å gi 2020-helvetet uventet konkurranse!..

 

En campingturists sjangs i Helvete.

I regn og i sno,
det surkles udelikat fra campingturistenes gjennomvåte sko.
De tallrike skjebner som motvillige innenfor bobilenes 25 m2 de sitter,
og øyne som røper irritabilitet, å være desillusjonert, eller bare veldig bitter.

~  ¤  ~

Ikke et plagg uten råteluktende fukt,
syntes norgesferien tilsvarende å bli levende kokt
Lidende er de mangfoldige som er sperret der inne,
hvor ungemas, kjærringgnål og gubber som syter gjør de syke på sinnet.

~  ¤  ~

Klokken tikker,
det klikker!
For de tusner av sjeler i norgesferiens klamme klo,
på terskelen til mentalsykhusets øvre gemakker er eneste tilfluktsrom en stinkende utedo.

 

– Så da får vi se da, 2020!.. Om du fremdeles sitter på noe bedritenhet å snakke og som dermed vil kunne matche denne ‘road-kill’en av et dikt (over), eller om luften rett og slett er i ferd med å sige ut av ballongen!?

 

 

© Dersom det mot formodning skulle være noen med ønske om å kopiere dette hånet mot poesikunsten som faktisk er mitt åndsverk pr. (juridiske) definisjon,  vil det være meg knekkende likegyldig. Eneste betingelse i så måte, er at den eventuelle mentalt forkvaklede sjel som kopierer dette til eget bruk, må selv stå inne for makkverket (les: ta skylden for dets eksistens) , og derav holde meg utenfor..

2 kommentarer
    1. (hehe) Takker så mye!
      – Syntes det er gøy å eksperimentere med slike kreasjoner i Photoshop. PC’en har liksom blitt mitt substitutt for et lerret, for å si det sånn, siden jeg er helt ubrukelig på å tegne/male for hånd 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg