Norske myndigheter mer hellig enn Gud..

Sammen med Sveits, troner Norge på verdenstoppens ypperste tinde som de nasjoner der det vies størst tillit til sine myndigheter og statlige institusjoner. I følge OECD-rankingen, oppgir hele 83% av det norske folk at de har full tillit til de styrende. Følgen av et sådant tillitssamfunn, er at myndighetenes råd og pålegg følges til punkt og prikke uten at det stilles spørsmål. På den ene siden, er et fungerende demokrati avhengig at det foreligger en tillit mellom folket og de demokratisk valgte styresmakter, mens det på den annen side tilrettelegger for maktmisbruk og manipulasjon.. 

 

Da var faenskapen igang! 

 

Følgen av denne ubetingede tilliten, er så at vi tar alt som kommer fra myndighetenes hold som god fisk. Vi overlater dermed blindt det fulle ansvar for vår økonomi, vår helse og velbefinnende, -ja våre liv som sådan til styresmaktene. Såpass sterke er vi faktisk i vår tro på de folkevalgte at disse statistikkførende har kunnet slå fast at vi anser de mer allmektig enn vårherre selv! – Hvilket jeg jo så absolutt vil stille meg bak, da enhver instans vil være mer allmektig enn en fantasifigur, men ‘non the less’, altså..

Fjas til side, gjør det faktum at vi er skarve 5,5 millioner innbyggere her til lands at det blir langt kortere vei mellom de styrende og de styrte, hvilket igjen gjør sitt til at det hele blir mer gjennomsiktig, og derav vanskeligere å komme unna med ‘snusk’ i maktens korridorer enn det er i andre land. Samtidig, gjør denne allmenne ubetingede tilliten oss sårbare i form av at vi tar alt som kommer ‘fra oven’ for god fisk, i tillegg til at det som måtte komme av spørsmålsstillinger til dette og hint umiddelbart slås ned på og latterliggjøres som konspirasjonsteorier av verste sort. Følgelig, gjør det oss særs lette å manipulere, hvilket fremkom med all tydelighet under pandemien.

I den nevnte blinde tillit til myndighetene, innkluderer jo dette i vesentlig grad også pressen. – Og den som kontrollerer pressen, den kontrollerer folket. Og i koronaøyenmed, var det utelukkende myndighetene og FHI som styrte denne skuta, selvsagt i samarbeid med dens faste fører, nemlig pengene. Følgelig ble de skremselsopplysningene som avstedkom kilden, -altså myndighetene, blåst ytterligere opp av en presse som vet at intet selger bedre enn katastrofer og dommedagsprofetier. Utkommet av dette her, ble så at det virkelighetsbildet en satt igjen med, var langt mer dramatisk enn hva de oppgitte data skulle tilsi. Dette førte så, som seg hør og bør, til en unison panikktilstand der folk endte med å gå med på nær sagt hva som helst, no questions asked. Når så det hele ble toppet med regelrett knebling av alt som måtte avstedkomme av stilte spørsmålstegn og kritiske røster, faglærte- så vel som ufaglærte, til den policy’en som ble ført, var det den rådende massesuggersjonen som skremte meg i langt større grad enn selve pandemien.

 

 

Men når det er sagt, var det som uroet meg “kun” avdekkede uregelmessigheter som avkrevde svar jeg aldri fikk. Ergo kan det altså ikke utelukkes at styresmaktene faktisk handlet i tråd med hva de anså mest sannsynlig å være til det beste for folket samlet sett. – At de m.a.o handlet i beste mening.

Der det imidlertid er hevet over all tvil at det IKKE ble handlet i hverken god tro eller i beste mening, er i forbindelse med de etterhvert talløse avsløringer bestående av alt fra skattesnusk til butikktyverier til inside-handel begått av våre regjeringsmedlemmer og stortingsrepresentanter. Og mens jeg i C19 -øyenmed i det minste kunne forstå hvorfor allmennheten lot seg skremme til lydighet, så strander all forståelse i hht hvordan folk generelt ikke lar seg rikke nevneverdig i sin tillit til de styrende etter at den ene etter den andre har blitt avslørt for regelrett kriminelle handlinger. For mens omkvedet i allmennheten går på at det er tillitsvekkende at de avsløres, lurer jeg istedet på hvor mange fler som har hva mer skult i posen.

Jeg mener ikke å si at vi IKKE skal ha tillit til våre myndigheter, men at det vitterlig er på tide å åpne øynene for muligheten for at det kan forekomme ‘snusk’ i kulissene også her på berget.

3 kommentarer
    1. Det blir ofte her i bloggblokka etterlyst drahjelp fra mediegiganten Egmont for promotering av Blogg.no som står for 0,015 % av omsetningen. Tror du skjønner hvorfor de vegrer seg. I følge nesten sikre kilder er et salg av Blogg.no til Inyheter (tidligere Reset) like om hjørnet.

      En høyreradikal konspirasjons nettavis der menigheten (leserne) har en iboende politikerforakt. De har null tiltro til klimaforskere. Heller ikke til Nobelprisvinnerne Katalin Kariko og Drew Weissman i fysiologi og medisin for deres oppdagelser angående nukleosidbasemodifikasjoner som muliggjorde utviklingen av effektive mRNA – vaksiner mot COVID 19.

      De ovennevnte inkludert NRK er kjøpt og betalt av ?.. Hvem? Må du opplyse meg om. 😉

      1. – NRK er jo statseid, så..
        – Kariko & Weissman har, så vidt meg bekjent, aldri gått ut og påstått at de kopierte DNA -kodene som deres oppfinnelse frakter med seg har egenskaper som ikke følger originalen slik det ble påstått i forbindelse med C19 -vaksinen. Det var nemlig her det strandet for mitt vedkommende; At det ble påstått at den kopierte DNA -koden som ble utvunnet av blodplastma til de med naturlig immunitet (hvis donering jeg meldte meg villig til) brått skulle avstedkomme med egenskapen som gjorde de vaksinerte mindre smittbare, sto for meg som en såpass graverende logisk brist at jeg avkrevde et svar som fikset det paradokset før jeg ville la meg injisere. Nå har de jo også innrømmet at dette ikke hadde rot i virkeligheten, men ikke før et gudjammerlig antall hadde latt seg vaksinere nettopp av den grunn. For å vinne min tillit nå, er de nødt til å komme med en plausibel forklaring på hvorfor de gikk ut med noe så til de grader paradoksalt i utgangspunktet, og jeg kan ikke hjelpe for det, men jeg tviler sterkt på at den grunnen finnes..
        Når det er sagt, har jeg aldri påstått at å avstå fra å la seg vaksinere er det rette for alle. Jeg har kun tatt til orde for at folk bør foreta en grundig vurdering ut i fra de foreliggende fakta satt opp i mot sin egen livs- og helsesituasjon. Ellers opplevde jeg det som intet mindre enn en plikt å fremme de spørsmålene som oppsto underveis som jeg oppdaget det ene paradokset etter det andre.
        – Generelt vil jeg vel ikke gå så langt som å si jeg har politikerforrakt, men samtidig kan det jo ikke stikkes under en stol at tilliten er betydelig svekket etter det som har skjedd i løpet av de siste årene. Gudene skal vite at jeg ofte har ønsket jeg kunne ha den bunnløse tilliten til systemet som folk flest, da denne unektelig avstedkommer med en trygghet jeg ikke har. Men på den annen side, slipper jeg jo sjokket når illusjonen brister, for å si det sånn, så det er vel i bunn og grunn både min største forbannelse og velsignelse på samme tid..

    2. Takk og lov for at vi har et folkefinansiert fri og uavhengig NRK. Som alle andre velfungerende demokrati har. Når det gjelder medisinsk forskning lytter jeg til en i min bekjennskaps krets. Som har en doktorgrad innen vaksineutvikling og immunologi.

      Og filosofibloggeren Apecalypso 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg