Passe hissig!!

Altså.. Jeg er ganske så god på data og  internett. Hvilket ikke bør komme som noen overraskelse, i det jeg i tillegg til å være blogger også har ansvaret for det som er av grafikk og nettside i restaurantjobben. Men det kanskje de færreste er klar over, er at alt jeg måtte være i besittelse av i hht kunnskap og evner pä dette området, forutsetter at verktøyet som skal benyttes, fra devise til internettkobling, er oppe og går! For om noe ikke virker, så er det nada å hente fra denne kanten, bortsett fra et glødende raseri med tilhørende banning, norsk, svensk og engelsk i skjønn forening, på inn og utpust.. 

 

 

Og som den observante leser etter alt å dømme for lengst har lest mellom linjene, er dette altså det rådende mindset i skrivende stund.. Årsaken til elendigheten, er  at det forbannede internettet er nede (igjen), i tillegg til at jeg ikke får koblet PC’en til telefonnettet på denne nye telefonen. Dvs. jeg får satt på delingen på tlf. men det hjelper jo ikke en DRITT när dette ikke kommer frem på PC’en, uansett hvor synlig jeg har gjort den, samt at jeg har åpnet for at hele forbannede verden kan koble seg på!..

Så her sitter jeg da, og knoter ned noe som skal ligne et innlegg, med telefonen, hvilket jeg syntes er helt ubrukelig å blogge med.. Og dette med et ferdigstilt innlegg som selvsagt ikke er ferdigstilt i autolagringen, men som jeg i det minste fikk lagret i notatblokken på PC’en.. Men det gjør jo nada fra eller til når det viser seg umulig å få noe fra denne tlf. til å komme frem på PC’en, samme faen hva jeg gjør!

 

 

Hvorfor kan ikke ting virke som det skal!? Og hvorfor kan en NY ting, hvilket er ment å gøre ting enklere og mer funksjonelt, vise seg klin hakke umulig mht å få til hva som har bydd på nada problem siden typ 2004!??

 

 

27 kommentarer
      1. Om ting bare hadde kunnet virke som det skulle, så ville det ikke vært noe problem *hehe*
        Nå var jo utgangspunktet temmelig elendig også, i og med jeg allerede hadde rukket å bli grinete pga den internettilkoblingen som er riten til det hele *hehe* 😖😤

    1. ☺Kjenner igjen den følelsen der 😄
      Heldigvis har jeg en mann som er bedre på det enn meg, selv om jeg også har hatt en del ansvar for slike ting på div jobber 🙈🙄😀

      1. Her er det også en han som er god på dette med å få ting opp å gå, mens jeg imidlertid er den av oss som har ‘snøring’ i hht å bruke det..
        Men her befinner vi oss imidlertid i et slags twilight-zone, i det både PC og tlf virker i tillegg til at innstillingene skal være foretatt, men at virkningen opphører grunnet en eller annen tilleggsgreie som åpenbart er ilagt denbe tlf som ingen av oss finner.. 🤔🤪😖😤

      1. Ja, det hender jo at det blir blogging fra mobil ellers også.. Bildeinnlegg, tar jeg like så greit fra mobilen dersom de ligger på denne i utgangspunktet. Men tekstbaserte innlegg, syntes jeg er noe herk med mobilen, så dette er stort sett forbeholdt de dagene jeg ikke er hjemme (eller, som nä, at noe ikke virker som det skal) 😫😖😤

    2. Fryktelig kjedelig, har stor forståelse for behovet for å frese. Jeg har en mac som forandrer personlighet, så det har vært noen runder med å finne smutthull. Spesielt når bilder fra mobilen lagres automatisk i feil format for å laste opp i det biledbehandlingsprogrammet jeg bruker. Så en strekker og krymper henholdvis tålmod og tid. Håper du finner ut av det snart. 🙂

      1. Ahh.. Da hadde jeg blitt gal!..
        Og om jeg har forstått det rett, så har ikke Mac et sånt innebygd redigeringsprogram som Microsofts Paint.. Med dette er det nemlig bare å åpne bildefilen, for så å lagre det i det formatet en måtte ønske..

    3. Åh! den frustrasjonen der (les sinne) kan jeg virkelig kjenne meg igjen i. Det er ikke noe som er mer irriterende enn slike ting og digger måten du skriver det ut på. Du nailet innlegget da Gry💪🥰

      1. Takker så mye 🤗
        Om jeg noensinne skal bli innlagt på mentalsykehusets toppetasje (med polstrede vegger, gitter for vinduer og ubegrenset tilgang til et narkoarsenal som ville slått ut selv den mest garvede i slottsparken), så vil det garantert være grunnet i at noe ikke funker som det skal.. *hehe* 🤪

    4. Jeg er veldig glad for å være vant til å blogge på mobil, det er herlig å kunne blogge verden rundt og midt i Sahara uten å måtte drasse på noe større enn en mobil – sukk, gleder meg til å blogge fra andre land igjen 🥰

      1. Når jeg ikke er hjemme blogger jeg selvsagt med mobil, men det er svært sjelden jeg har lengre tekstbaserte innlegg uten PC’en. Problemet med mobilen, er at en til stadighet dulter borti en gal tast, hvilket ikke skal skje så alt for mange ganger før jeg er helt på randen *hehe* 😛

    5. Jeg foretrekker mobilen når jeg skal blogge. Men så skriver jeg ikke lange innlegg som deg.
      Og, det hjelper å rope høyt og forbanne både det ene og det andre. Kanskje ikke fordi dingsene virker bedre, men det hjelper på psyken.

    6. Er så glad eg ikke har blogg,så slipper eg sånne frustrasjoner 😊
      Har visst nok å frustrere meg over i disse «pandemitider»🤦🏼
      Men,eg husker at det var endel tull da eg blogget og..
      Hilsen synskepeggy.

      1. Først nå i kveld har det nettet begynt å funke som det skal igjen, og er det noe jeg er avhengig av, så er det at nettet funker.. Jeg ville m.a.o klikket uansett, men som blogger, tas det selvsagt til et helt nytt nivå *hehe*

    7. hehehe veldig irriterende når ting ikke funker so de skal asapp! Fine bilder og innlegg blei det da 😀 Lag deg en fin ny dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg